recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 49" UHD til 1399kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony 49" UHD til 1399kr

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2016 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Priser og særlige tilbud

Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter. Leveringsomkostningerne opkræves pr. pakke og varierer afhængig af antal af varer, varetype, vægt og volumen. Leveringsomkostningerne beregnes og fremgår inden gennemførelsen af købet. Vi bestræber os på at pakke i så få antal pakker som muligt.

På udvalgte varer/kategorier er leveringen gratis ved køb over et bestemt beløb. Dette fremgår altid af hjemmesiden.

Der tages altid forbehold for tastefejl, Wink


Forbehold for tastefejl er bare ikke nok. Der er adskillige eksempler som er værre end Bilka´s, som er afgjort til forbrugerens fordel.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2016 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

Har du hørt mere om de fastholder at annullere handlen? 


Selvfølgelig gør de det. Det var en fejl og vil man ikke acceptere det og går i retten med det, taber man med et hult drøn. Der er kun en grund til at gå i retten med det, nemlig at det er alt for billigt til at være sandt og at man vil score et tv til alt for billige penge.

Vi er alle mennesker og vi kan alle fejle - også Bilka.


Klaus

Klaus, jeg ville ikke satse på, at forbrugeren så skråsikkert ville tabe sådan en sag. Der findes andre sager, der er endnu værre, hvor det er faldet ud til forbrugerens fordel.

Ja, det er menneskeligt at fejlen. Men mig bekendt står der ingen steder, at det også er omkostningsfrit. Det er to forskellige ting. Men mange forhandlere tror, at når de klokker i det i deres reklamer og marketing, at det kan friholde dem fra ansvar og omkostning, bare fordi det "er en fejl". Sådan hænger verden (danmark) heldigvis ikke sammen. Hvis det gjorde, så ville du meget oftere se et scenarie, hvor det kan svare sig at "fejle". Og det er ingen tjent med.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2016 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

 Må desværre indrømme det er ved at være en ynkelig tilstand vi som land er ved at komme i.

Ja og nej. Du skal se sagen fra begge sider, og fx forestille dig forhandlere der gør disse stunts bevidst, bla for at trække kunder til, skabe opmærksomhed, reklame osv osv (find selv på flere argumenter). Hvis du ser tingene fra begge sider, så vil du pludselig (forhåbentlig) se, at der er flere fordele for forhandlerne i at "fejle" end for forbrugeren i at finde fejlene. Og som netop skrevet til Klaus, så ønsker vi ikke et scenarie, hvor det kan svare sig at "fejle".

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Som der også står i artiklerne, så er der forskel på en ordre bekræftelse, og en bestillings bekræftelse. Som jeg læser det, så havde kunderne fået en ordre bekræftelse, og derfor fanger bordet.

Og i den anden artikel havde kunden betalt, og sikkert også fået en ordre bekræftelse.

Jeg tror ikke der er mange steder i dag hvor man får en ordre bekræftelse først. Netop for at butikken kan nå at reagere på åbenlyse fejl

Det bør fremgå ganske klart og tydeligt, om købet er bekræftet eller ej. Enhver tvivl vil oftest komme forbrugeren til gode, da det ligesom er op til forhandleren at sikre sig på en ordentlig måde. Forbrugeren har ihvertfald ingen indflydelse på det. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu