recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 50w805 sløv efter opstart
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony 50w805 sløv efter opstart

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kojak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2006
Status: Offline
Point: 250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kojak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 50w805 sløv efter opstart
    Sendt: 02-August-2014 kl. 20:08
Har lige fået et Sony 50w805 og synes det er noget sløvt i navigationen når jeg tænder det. Efter ca 30 sek går det fint. Er der et eller andet eco jeg ikke har fået slået fra?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2014 kl. 20:15
Nej tror det ikke, generelt et Sony problem, har en 700 serie model som jeg købte for et par måneder siden, er slemt skuffet over hastigheden på menu system osv. Specielt når den "uden at fortælle" bare begynder at opdatere, så spadser det helt ud!

Så desværre nok noget man må lære at leve med, virker som om cpuen er underdimensioneret!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 05:24
Sådan er Sony TV'er bare - i hvert fald de to seneste modeller jeg har haft (HX755 og W805).
CPU'en er også kun dual core, hvor Samsung kører med quad core, hvilket gør smart TV-oplevelsen noget mere flydende.
Jeg ved ikke, om det også forholder sig sådan på X9005-modellen, som jeg er lidt lun på.

Redigeret af Thomas Jensen - 03-August-2014 kl. 05:24
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
kojak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kojak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2014 kl. 19:59
Fair nok at Smart TV er langsomt, men at kanalskifte og volume også lagger de første 30 sek er sgu træls. Har et gammelt 32v4500 som er hurtigere :-)
Til top
radeck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér radeck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 18:28
x9005b er desværre heller ikke hurtig
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 18:37
Øv, så skal jeg næppe have et 'Slowny' næste gang.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 20:07
Min 65w955 navigere ikke langsomt :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 20:50
Hvis det kun er de første 30 sekunder efter fjernsynet er tændt, er det nok til at leve med. Sidder lige i øjeblikket og kigger på et Phlips med ambilight (kan nok godt finde modelnummeret bagpå), fra jeg trykker på tv oversigt tasten, til oversigten kommer frem går der tre sekunder - uanset om tv'et lige er tændt, eller har kørt i flere timer.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 21:00
Er glad for dette indlæg. Jeg sidder også nogen gange og tænker, hvad f*nden laver tossekassen nu. Jeg syntes det er mærkeligt at man skal sidde og vente på at man kan slå over på HDMI efter opstart.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Nomanni Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nomanni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 21:38
Sådan er det med vilje lavet på Sony's nye tv. Jeg ejer selv 50" W828B 2014 model. Har den samme sløve opstart. Den skal aktivere diverse apps så de er klar til opstart, loade billed behandling og andre ting. De nye smart tv bliver jo mere og mere som en computer, og den skal også lige loade lidt ved opstart. Bare tag det helt roligt i overlever nok de 30 sek.! :D
Til top
kojak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kojak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:03
Man overlever også hvis en ny bil først kan køre 30 sek efter man har drejet nøglen, men derfor er det da træls alligevel
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:08
Har samme problem.

Men man kan slå hurtigstart til. Om det hjælper har jeg ikke prøvet, da strømforbruget er ca 20 w i standby med denne mulighed.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu