recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 52"W5500 eller Panasonic 50"V10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony 52"W5500 eller Panasonic 50"V10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasper30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony 52"W5500 eller Panasonic 50"V10
    Sendt: 01-Januar-2010 kl. 13:07
Hej,

Jeg er ved at finde min nye TV og har lige fået digitalt signal via min antenneforening.

Hvilken skærm skal jeg vælge

Sony 52"W5500 eller Panasonic 50"V10

Ved ikke om plasma billedekvalitet er så meget bedre når signalet er digitalt ?

Desuden lægger jeg vægt på at EPG guiden er let at betjene.

Redigeret af kasper30 - 01-Januar-2010 kl. 13:24
Til top
Chicco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 15:30
Kan du skaffe en V10'er er det uden sammenligning den bedste skærm.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 15:57
EPG på W5500 serien er efter min mening let at betjene.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 16:32
Hvis du kunne komme til at se dem begge i virkeligheden vil det være det bedste, for hvad der er det rigtige valg for dig afhænger af øjnene der ser, bogstaveligt talt.

Jeg synes du skal vælge V10 både på grund af et godt billede på lillebror G10, som jeg selv har, og en EPG som er nem at bruge. Men afhængigt af hvordan din antenneforening videredistribuerer digitale signaler skal du lave lidt numre.

Hvis de sender DVB-T signaler direkte videre til deres kunder tror jeg ikke du skal gøre noget men en der har et V10 kan svare på dette. Hvis de sender DVB-C signaler skal du måske indstille land til Sverige men sprog til Dansk underopsætning. Du kan godt tilgå og bruge DVB-C tuneren hvis du vælger Danmark men opsætningen er lidt mere besværlig og EPGen er anderledes. Selvfølgelig kan det være at du slet ikke vil have nogen EPG der virker ved at vælge Sverige som land, men det giver det bedste resultat med digitale signaler fra YouSee. Nogen påstår at man ikke må bruge denne metode, men jeg mangler stadig at se gode argumenter imod den.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 10:42
Nu har jeg både haft G10 og har et 50" V10. Og jeg har aldrig skulle stille dem til sverige. SÅ jeg ved ikke helt hvorfor man skulle gøre det.

Desuden ville jeg klart vælge et V10 ;)
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Nu har jeg både haft G10 og har et 50" V10. Og jeg har aldrig skulle stille dem til sverige. SÅ jeg ved ikke helt hvorfor man skulle gøre det.

Det er meget simpelt i følge det Panasonic Center hvor jeg har købt mit G10, CA modul og YouSee Plus abonnement. Det virker bedre med YouSes guide. Men ellers skal man ind under DVB-T og vælge at indlæse DVB-C kanaler, hvor man ved at vælge Sverige kan gøre det direkte under opsætningen.

Det kan da sagtens være at der findes flere veje til det samme resultat og du har fundet en anden.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu