recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony 55X8505
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony 55X8505

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

I testen af X8505

er der et stykke nede i kommentarfelterne følgende link til avforums kalibreringsindstillinger for X8505.

Mvh. Jørgensen


Og - igen - skal det understreges, at disse indstillinger blot er, indstillinger!! Det har intet med kalibrering/kalibreringsindstillinger at gøre!

M.v.h.
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mainleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 16:14
Sony x8505 er væsentlige dårligere end samsung konkurenten UE55HU7505. Jeg kender begge TV rigtig godt og vil selv klart hellere bruge 2000-3000 kr mere på et samsung TV. Begge TV ligger i øvrigt normalt i samme prisklasse og det er kun fordi elgiganten har et rigtig godt tilbud at man pt kan spare en del penge. Utroligt at disse 2 TV normalt koster det samme i betragtning af at Sony TV'et virker som et TV der er 2-3 år ældre en samsung.

Billed- og kvalitetsmæssigt mener jeg disse tv begge er udmærkede. Sony tv'et virker til at være 2-3 år efter samsung med hensyn til funtionalitet og design/bygning. Følgende ulemper har Sony'en i forhold til Samsungen:

1
Sony er 3 cm tykkere og virker klumsy i forhold til samsung som er væsentligt mere smart/elegant.

2
Sony kan kun optage 1 program af gangen. Samsung kan optage 2 samtidig.

3
Sonys programguide viser kun titler 1 dag frem til midnat. Samsung viser 3 døgn.

4
Det er ikke muligt på sonyen at opsætte et standard antal minutter en optagelse skal starte/vare før/efter de tidspunkter der vises i programguiden. Det medfører at du fra tid til anden vil miste slutningen af det du optager. Du kan dog manuelt programmere den til at optage et par minutter længere men det skal du så gøre hver gang du planlægger en optagelse. Denne funktion var noget Samsung manglede for 3-4 år siden men er implementeret i dag. Tænkt at noget så simpelt ikke er implementeret i Sony's tv år 2014, hmm.

5
Det er væsentlig langsommere at bevæge sig rund i menuerne på Sony.

6
Menusystemet er MEGET dårligt. Skal man f.eks se sine optagelser skal man trykke rigtig mange gange på fjernbetjeningen og skal du feks slette flere af dine optagelser så er det totalt komisk til grin hvor mange gange man skal trykke rundt. Forskellige dele af Tv opsætningen skal man åbenbart sætte op 2 forskellige steder, hmm.

7
Hvis du ved et uheld kommer til at trykke på stopknappen når den er ved at optage så kan den ikke optage programmet mere. Heller ikke selvom du sætter den til at optage videre. Det må være en bug i tv'et. Stopknappen virker tilsyneladende uanset hvilken kanal du står på. Der kommer ingen advarsel.

8
Samsung har timeshift (optage alt du ser selvom du zapper). Det har Sony'en så vidt jeg har prøvet ikke.

9
Spolefunktionen i optagede programmer er håbløs dårlig. Den kan kun "spole" langsom/hurtig på en måde så man ser billeder og ikke så man ser hurtig film. Det gør det rigtig svært at finde det rigtige sted når man f.eks. spoler over reklamer. Igen virker det som noget gammel utidssvarende teknologi. ØV.

10
Samsung har flere for os i dk brugbare apps. Bla savner jeg meget viaplay appen som ikke findes til Sony :-(.


Redigeret af mainleif - 05-Januar-2015 kl. 17:17
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:












Sony x8505 er væsentlige dårligere end samsung konkurenten UE55HU7505. Jeg kender begge TV rigtig godt og vil selv klart hellere bruge 2000-3000 kr mere på et samsung TV. Begge TV ligger i øvrigt normalt i samme prisklasse og det er kun fordi elgiganten har et rigtig godt tilbud at man pt kan spare en del penge. Utroligt at disse 2 TV normalt koster det samme i betragtning af at Sony TV'et virker som et TV der er 2-3 år ældre en samsung.

Billed- og kvalitetsmæssigt mener jeg disse tv begge er udmærkede. Sony tv'et virker til at være 2-3 år efter samsung med hensyn til funtionalitet og design/bygning. Følgende ulemper har Sony'en i forhold til Samsungen:

1
Sony er 3 cm tykkere og virker klumsy i forhold til samsung som er væsentligt mere smart/elegant.
Et tykkere tv er et biprodukt af Long Duct lydsystem, som giver en fyldigere bas og mere klar diskant. Et tykkere tv giver også potentielt længere komponent levetid, da varmen ledes lettere bort.

2
Sony kan kun optage 1 program af gangen. Samsung kan optage 2 samtidig.
Dette er ikke korrekt, der kan optages to programmer samtidigt, sålænge disse programmer ikke er krypteret. Denne funktionalitet tilkom twin tuneren efter firmwareupdate, hvis jeg husker rigtigt, skete det i starten af december 2014.
3
Sonys programguide viser kun titler 1 dag frem til midnat. Samsung viser 3 døgn.
4
Det er ikke muligt på sonyen at opsætte et standard antal minutter en optagelse skal starte/vare før/efter de tidspunkter der vises i programguiden. Det medfører at du fra tid til anden vil miste slutningen af det du optager. Du kan dog manuelt programmere den til at optage et par minutter længere men det skal du så gøre hver gang du planlægger en optagelse. Denne funktion var noget Samsung manglede for 3-4 år siden men er implementeret i dag. Tænkt at noget så simpelt ikke er implementeret i Sony's tv år 2014, hmm.

5
Det er væsentlig langsommere at bevæge sig rund i menuerne på Sony.
Kan jeg ikke genkende, det går lige så hurtigt som der trykkes på remoten. Måske snarere et spørgsmål om, at menuerne skal kendes.
6
Menusystemet er MEGET dårligt. Skal man f.eks se sine optagelser skal man trykke rigtig mange gange på fjernbetjeningen og skal du feks slette flere af dine optagelser så er det totalt komisk til grin hvor mange gange man skal trykke rundt. Forskellige dele af Tv opsætningen skal man åbenbart sætte op 2 forskellige steder, hmm.
7
Hvis du ved et uheld kommer til at trykke på stopknappen når den er ved at optage så kan den ikke optage programmet mere. Heller ikke selvom du sætter den til at optage videre. Det må være en bug i tv'et. Stopknappen virker tilsyneladende uanset hvilken kanal du står på. Der kommer ingen advarsel.

8
Samsung har timeshift (optage alt du ser selvom du zapper). Det har Sony'en så vidt jeg har prøvet ikke.

9
Samsung har flere for os i dk brugbare apps. Bla savner jeg meget viaplay appen som ikke findes til Sony :-(.












Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 18:15
Ja, der er mange udlægninger på hvad folk lægger til grund af valg af TV. Jeg ville til enhver tid stadig vælge SonyLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Ja, der er mange udlægninger på hvad folk lægger til grund af valg af TV. Jeg ville til enhver tid stadig vælge SonyLOL

Hvis X90 serien vælges, er betjeningen endnu mere simpel. Og de fleste af kritikpunkterne ovenfor vil være ikke eksisterende.
Derudover, når der læses på diverse teknik fora, med softwarebugs, svigtende hardware osv., ved jeg også hvad jeg ville fravælge.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Ja, der er mange udlægninger på hvad folk lægger til grund af valg af TV. Jeg ville til enhver tid stadig vælge SonyLOL

Hvis X90 serien vælges, er betjeningen endnu mere simpel. Og de fleste af kritikpunkterne ovenfor vil være ikke eksisterende.
Derudover, når der læses på diverse teknik fora, med softwarebugs, svigtende hardware osv., ved jeg også hvad jeg ville fravælge.

EnigSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 20:55
Blandt LCD TV ville jeg så afgjort også vælge enten er Panasonic eller et Sony i disse prislejer. X90 er et super godt TV, men X85 deler en stor del af dyderne (dog ikke sortniveauet og lyden).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mainleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 23:23
Jeg har den nye firmware på og Sony skriver rigtignok at der kan optages 2 programmer samtidig men det kan man altså stadigvæk ikke! Det må være nogle andre af sonys tv man kan det. Ikke på X8505.

Glemte at nævne under ulemper at man ikke kan se programinformation for de optagne udsendelser - kun titlen. På samsung kan man se samme info/fuld beskrivelse som vist i guiden.

En anden temmelig dårlig sonyting er at man ved spoling i optagede udsendelser ikke kan se hverken tid eller en "bar" som viser hvor langt man har spolet. Man kan intet se udover billeder den viser hvert 5. sekund. Det er totalt til grin.

Hvis man ikke går så meget op i at optage programmer så er dette sony tv okay men hvis du ofte optager så er det som om du får funktionalitet fra 80'erne.


Redigeret af mainleif - 06-Januar-2015 kl. 23:25
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 11:28










Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:





6
Menusystemet er MEGET dårligt. Skal man f.eks se sine optagelser skal man trykke rigtig mange gange på fjernbetjeningen og skal du feks slette flere af dine optagelser så er det totalt komisk til grin hvor mange gange man skal trykke rundt. Forskellige dele af Tv opsætningen skal man åbenbart sætte op 2 forskellige steder, hmm.

Ad6.
Nu har jeg endelig fået det tjekket, og funktionaliteten er lig med X90 serien.
På remoten trykkes der Title List, og alle optagelser toner frem på skærmen. Der scrolles til det man vil se, derefter trykkes der Enter. Dette var tre klik, hvis der findes tv med færre klik, så tager jeg hatten af.
Når noget skal slettes følges ovenstående, i stedet for Enter trykkes der på gul knap, og du bliver spurgt om du er sikker på sletning, tryk herefter på Enter.
Jeg kan intet "komisk til grin hvor mange gange man skal trykke rundt" se, da det umuligt kan klares med færre tryk.








Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:



Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:





6
Menusystemet er MEGET dårligt. Skal man f.eks se sine optagelser skal man trykke rigtig mange gange på fjernbetjeningen og skal du feks slette flere af dine optagelser så er det totalt komisk til grin hvor mange gange man skal trykke rundt. Forskellige dele af Tv opsætningen skal man åbenbart sætte op 2 forskellige steder, hmm.

Ad6.
Nu har jeg endelig fået det tjekket, og funktionaliteten er lig med X90 serien.
På remoten trykkes der Title List, og alle optagelser toner frem på skærmen. Der scrolles til det man vil se, derefter trykkes der Enter. Dette var tre klik, hvis der findes tv med færre klik, så tager jeg hatten af.
Når noget skal slettes følges ovenstående, i stedet for Enter trykkes der på gul knap, og du bliver spurgt om du er sikker på sletning, tryk herefter på Enter.
Jeg kan intet "komisk til grin hvor mange gange man skal trykke rundt" se, da det umuligt kan klares med færre tryk.



Måske er det bare det gammelkendte begreb, man skal sætte sig ind i tingene før at man udtaler sig, ligesom man skal læse betjeningsvejledningerne før at man brokker sig.

Begge dele er en meget brugt forglemmelseWink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 11:55

Og nok ikke sidste gang, at det ses.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mainleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Ad6.
Nu har jeg endelig fået det tjekket, og funktionaliteten er lig med X90 serien.
På remoten trykkes der Title List, og alle optagelser toner frem på skærmen. Der scrolles til det man vil se, derefter trykkes der Enter. Dette var tre klik, hvis der findes tv med færre klik, så tager jeg hatten af.
Når noget skal slettes følges ovenstående, i stedet for Enter trykkes der på gul knap, og du bliver spurgt om du er sikker på sletning, tryk herefter på Enter.
Jeg kan intet "komisk til grin hvor mange gange man skal trykke rundt" se, da det umuligt kan klares med færre tryk.


Lige den med titlelist på fjernbetjeningen havde jeg overset og det virker som du skriver rigtig nemt med 3 klik og at man ikke skal igennem menuerne. Det skal man så desværre med samsungen hvor jeg nu har ledt meget grundigt efter funktionen på fjernbetjeningen). Men alle de andre punkter jeg beskrev holder jeg ved. Spolefunktionen er feks helt håbløs. Den viser bare nogle billeder i ryk! Den viser ikke tid eller hvor i udsendelsen du er - kun nogle billeder i ryk. Det gør det alt andet lige væsentlig mere besværligt at spole over reklamerne m.v.

Nu skal du ikke tage mig som en samsung fanatiker eller noget i den stil. Inden jeg for et par måneder siden skulle på markedet og købe 2 tv troede jeg bestemt at sony var bedre end samsung. Jeg har selv tidligere haft et ret godt sony tv. Men det er åbenbart nye tider og som sagt er jeg efter at have stiftet beskendskab med begge tv slet ikke i tvivl om at x8505b er håbløs dårligere end samsung 7005 på funktionsniveau. Hvad angår billed og lyd synes jeg de er lige gode.


Redigeret af mainleif - 16-Januar-2015 kl. 12:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu