|
sony 55X9005A 4k |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg ser ikke så meget TV, og slet ikke serier og ret mange tju - bang film. Jeg er mere til natur og i den dur. Stort set alt mit grej kan streame - og jeg har ikke behov for det.
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
|
Natur? Altså det der udenfor?
Nej, spøg til side. Tænker du på naturprogrammer eller decideret at hoppe udenfor i naturen? Hvis det er naturdokumentarer, så er det vel netop grunden til at vælge Netflix (nok mest den amerikanske).
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Natur - og fagprogrammer. Jeg betaler ikke ekstra for noget som jeg kan få via min Yousee boks - det er fint for mig
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
|
Nu nævner jeg bare lige fra toppen af hukommelsen Micro Cosmos og Flower. To virkelig flotte og fantastiske naturdokumentarer. Jeg tvivler stærkt på, at de nogensinde har været sendt på din YouSee-boks - og at de nogensinde vil blive det
![]() Det er blot anbefalinger herfra. Jeg tror du vil kunne lide det. Det skal da ikke være omkostningen der holder dig tilbage for at prøve. Netflix er 100 % gratis i første måned. Der er en skattekiste af dokumentarer derinde, som spænder over natur, mennesker, krig, nationer og historie. Det er det jeg personligt mest nyder at se på tv og her har den amerikanske Netflix vel holdt mig underholdt i efterhånden 3-4 år, tror jeg.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Mange tak for oplysningerne. Jeg ville været meget begejstret hvis du via en PM fortalte mig hvad du synes om Samsungs 4K paneller
![]() |
||
|
||
![]() |
||
j333 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2004 Status: Offline Point: 277 |
|
også lige til en, der er inde i sagerne, hvis jeg så får denne box, til min sony 4k,er jeg så lige så godt stillet,som hvis jeg havde ventet, og købt en 2014 4k model
tak jj |
||
![]() |
||
|
Den tilføjer HEVC, som er noget af det vigtigste for at modtage/dekode 4K-signaler, ja. Som nævnt er det f.eks. HEVC, som Netflix anvender. Andre streamingtjenester forventes også at tage HEVC i brug. Mht. HDMI 2.0, så bliver det lidt teknisk. Det er ikke fuld HDMI 2.0 som i f.eks. 2014 Ultra HD-skærme, men i stedet en lidt begrænset version af HDMI 2.0. I praksis betyder det, at du kan få 4K-signaler ind med 60 Hz, men kun hvor farveinformationen er begrænset (til 4:2:0 8-bit). Det er fint nok, så længe der er tale om f.eks. video, herunder streaming, Blu-ray osv. Det betyder dog reelt, at du ikke kan tilslutte en PC/Mac til dit X9005A med ægte 4K-opløsning og fulde farver. Så både ja og nej. Den får dig i hvert fald i gang med 4K-signaler, men den løser ikke alle problemerne. Hvis du ikke har til hensigt at tilslutte en PC/Mac alligevel, så kommer det nok ikke til at betyde noget. Boksen hedder i øvrigt FMP-X5 her i Europa. Den kommer først til august.
Redigeret af Rasmus Larsen - 01-Maj-2014 kl. 14:50 |
||
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Du får ikke 4K fra Yousee boksen, end ikke 4K fra Yousee, endnu
![]() |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Jeg vil se nogle af de fantastiske Imax optagelser, og helt fra under vandoverfladen. Andre end Imax kan også gøre det, bare temaet er under vand overflade, og bedst tropiske farvande. |
||
![]() |
||
j333 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2004 Status: Offline Point: 277 |
|
mange tak for god forklaring Rasmus Larsen
![]() jj |
||
![]() |
||
|
Jeg overvejer kraftigt F9005, og så den kommende One Connect boks. Meeeen, lur mig om ikke HU7505 (som praktisk talt er det samme som F9005, inkl One Connect 2014), snart kommer ned i pris. Så slår jeg nok til og skifter. HU8 serien (buet serie) det bliver ikke i min tid, er jeg ret sikker på. |
||
![]() |
||
|
Jeg stødte faktisk på nogle IMAX (og Omnimax) på den amerikanske Netflix for nylig.
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |