recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sony 55X9005A 4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sony 55X9005A 4k

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo Rasmus, men Netflix interessere mig ikke - og det samme gælder for streaming. Men jeg lærte da noget nytLOL

Hvorfor ikke? Smile
Jeg ser ikke så meget TV, og slet ikke serier og ret mange tju - bang film. Jeg er mere til natur og i den dur.

Stort set alt mit grej kan streame - og jeg har ikke behov for det.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 13:21
Natur? Altså det der udenfor?

Nej, spøg til side. Tænker du på naturprogrammer eller decideret at hoppe udenfor i naturen? Hvis det er naturdokumentarer, så er det vel netop grunden til at vælge Netflix (nok mest den amerikanske).
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 13:37

Nej, spøg til side. Tænker du på naturprogrammer eller decideret at hoppe udenfor i naturen? Hvis det er naturdokumentarer, så er det vel netop grunden til at vælge Netflix (nok mest den amerikanske).

Natur - og fagprogrammer. Jeg betaler ikke ekstra for noget som jeg kan få via min Yousee boks - det er fint for migSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 13:49
Nu nævner jeg bare lige fra toppen af hukommelsen Micro Cosmos og Flower. To virkelig flotte og fantastiske naturdokumentarer. Jeg tvivler stærkt på, at de nogensinde har været sendt på din YouSee-boks - og at de nogensinde vil blive det Smile

Det er blot anbefalinger herfra. Jeg tror du vil kunne lide det. Det skal da ikke være omkostningen der holder dig tilbage for at prøve. Netflix er 100 % gratis i første måned. Der er en skattekiste af dokumentarer derinde, som spænder over natur, mennesker, krig, nationer og historie. Det er det jeg personligt mest nyder at se på tv og her har den amerikanske Netflix vel holdt mig underholdt i efterhånden 3-4 år, tror jeg.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 13:59
Mange tak for oplysningerne. Jeg ville været meget begejstret hvis du via en PM fortalte mig hvad du synes om Samsungs 4K paneller Big smile
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2004
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 14:16
også lige til en, der er inde i sagerne, hvis jeg så får denne box, til min sony 4k,er jeg så lige så godt stillet,som hvis jeg havde ventet, og købt en 2014 4k model

tak
jj

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af j333 j333 skrev:

også lige til en, der er inde i sagerne, hvis jeg så får denne box, til min sony 4k,er jeg så lige så godt stillet,som hvis jeg havde ventet, og købt en 2014 4k model

Den tilføjer HEVC, som er noget af det vigtigste for at modtage/dekode 4K-signaler, ja. Som nævnt er det f.eks. HEVC, som Netflix anvender. Andre streamingtjenester forventes også at tage HEVC i brug.

Mht. HDMI 2.0, så bliver det lidt teknisk. Det er ikke fuld HDMI 2.0 som i f.eks. 2014 Ultra HD-skærme, men i stedet en lidt begrænset version af HDMI 2.0. I praksis betyder det, at du kan få 4K-signaler ind med 60 Hz, men kun hvor farveinformationen er begrænset (til 4:2:0 8-bit). Det er fint nok, så længe der er tale om f.eks. video, herunder streaming, Blu-ray osv. Det betyder dog reelt, at du ikke kan tilslutte en PC/Mac til dit X9005A med ægte 4K-opløsning og fulde farver.

Så både ja og nej. Den får dig i hvert fald i gang med 4K-signaler, men den løser ikke alle problemerne. Hvis du ikke har til hensigt at tilslutte en PC/Mac alligevel, så kommer det nok ikke til at betyde noget.

Boksen hedder i øvrigt FMP-X5 her i Europa. Den kommer først til august.

Redigeret af Rasmus Larsen - 01-Maj-2014 kl. 14:50
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 13:07

Natur - og fagprogrammer. Jeg betaler ikke ekstra for noget som jeg kan få via min Yousee boks - det er fint for migSmile

Du får ikke 4K fra Yousee boksen, end ikke 4K fra Yousee, endnu Wink
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 13:08

Nu nævner jeg bare lige fra toppen af hukommelsen Micro Cosmos og Flower. To virkelig flotte og fantastiske naturdokumentarer. Jeg tvivler stærkt på, at de nogensinde har været sendt på din YouSee-boks - og at de nogensinde vil blive det Smile 

Det er blot anbefalinger herfra. Jeg tror du vil kunne lide det. Det skal da ikke være omkostningen der holder dig tilbage for at prøve. Netflix er 100 % gratis i første måned. Der er en skattekiste af dokumentarer derinde, som spænder over natur, mennesker, krig, nationer og historie. Det er det jeg personligt mest nyder at se på tv og her har den amerikanske Netflix vel holdt mig underholdt i efterhånden 3-4 år, tror jeg.

Jeg vil se nogle af de fantastiske Imax optagelser, og helt fra under vandoverfladen. Andre end Imax kan også gøre det, bare temaet er under vand overflade, og bedst tropiske farvande.

Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2004
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 13:11
mange tak for god forklaring Rasmus Larsen Tongue jeg skal ikke ha den til pc så det går nok
jj
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 13:12

Mange tak for oplysningerne. Jeg ville været meget begejstret hvis du via en PM fortalte mig hvad du synes om Samsungs 4K paneller Big smile

Jeg overvejer kraftigt F9005, og så den kommende One Connect boks. Meeeen, lur mig om ikke HU7505 (som praktisk talt er det samme som F9005, inkl One Connect 2014), snart kommer ned i pris. Så slår jeg nok til og skifter.
HU8 serien (buet serie) det bliver ikke i min tid, er jeg ret sikker på.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg vil se nogle af de fantastiske Imax optagelser, og helt fra under vandoverfladen. Andre end Imax kan også gøre det, bare temaet er under vand overflade, og bedst tropiske farvande.

Jeg stødte faktisk på nogle IMAX (og Omnimax) på den amerikanske Netflix for nylig. Smile Men så vidt jeg kan se er de ikke blandt de første dokumentarer i 4K (der lige nu meget meget lidt indhold 4K hos Netflix).
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu