|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
nifo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Status: Offline Point: 392 |
![]() Sendt: 31-December-2008 kl. 00:01 |
|
Ser en del film i 16/9 som ikke fylder hele mit 16/9 TV. Har f.eks lige købt LOTR Return Of The King. Den fylder ikke hele skærmen.
Hvor ligger begrænsningen? I DVD recorderen? I DVD formatet? I filmen? |
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
De fleste spillefilm er indspillet i et format, der er "smallere" end 16:9, fx 1:2,39, og formattet passer derfor ikke til at udfylde et 16:9-TV.
Bag på hver film-cover kan du se hvilket format filmen er indspillet i. Du kan læse mere om de forskellige formater her: http://en.wikipedia.org/wiki/16:9 |
||
![]() |
||
nifo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Status: Offline Point: 392 |
![]() |
|
Tak for info. Kan bare ikke forstår at LOTR Return Of The King Extended Edition ikke skulle være i 16:9 |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Tværtimod. Det ville da være synd at vælge et beskåret format som 16:9. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg vil bare gerne have det fylder hele skærmen - mere ved jeg ikke :)
|
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
|
Så bliver der skåret af det oprindelige billede. Filem er jo optaget i et format der er endnu bredere end 16:9, hvilket giver bjælker, selv på et 16:9 TV. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så blev jeg LIDT klogere :)
|
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Det er jo altid beste, at se film som den er optaget, ellers ville man
beskær bilden, og det er ikke godt. Hvis man bruge zoome funktionen på TV, ved at zoome ind, så sker det to ting, et at man ødlægge opløsninge, to at man skær bilde indformation i sider fra. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
På DVDer og BD er materialet heldigvis altid i der korrekte AR, og derved som det er tiltænkt at det skal vises. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ufedt LOTR ikke kan vises i hjemmet i fuld skærm... |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Så ville det jo netop IKKE være i korrekt AR. Det ville så være Pan Scan. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jo den havde jeg nu regnet ud, men jeg tænker at DVD / Blueray markedet trods alt må være stort nok til man tænker i de baner under produktion? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |