recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony AF8 dimming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony AF8 dimming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aander Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony AF8 dimming
    Sendt: 02-Juli-2019 kl. 15:36
Hej vil gerne høre fra jer AF8 ejere om i har nogen problemer med dimmng af billedet, når der vises
 flow tv kanaler med statiske elementer. Har prøvet en AF8 syntes den var meget mørk om aftenen og jeg syntes den dimmede hurtigt efter kanal skift.
Har også spurgt på et andet site vil bare have så meget viden som muligt, inden jeg belutter mig om jeg skal købe den igen.
Mvh aander
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2019 kl. 16:22
Jeg har ikke oplevet noget af det du spørger til.
Synes heller ikke at billedet skulle være mørkere om aftenen nok snarere tværtimod. 

Oplever kun problem med Dolby Vision fra Apple tv 4K hvor billedet er meget mørkt.
Dolby Vision virker dog fint fra tv 'ets egen Netflix app.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 17:20
[Action Menu] > [Picture] > [Light sensor] - Er den sat til ON dæmpes lyset markant om aftenen. Slå den og sparefunktioner fra, så dimmes der ikke ekstraordinært om aftenen





Redigeret af TBC1 - 03-Juli-2019 kl. 17:22
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 12:16
Find testen på Rtings.com og lav de indstillinger. Der får du også slået den trælse dimming funktion fra (husker sgu ikke lige hvad den hedder..) som skruer op og ned for lyset afhængig af lysinput i udseenden. Og nej, det er ikke light sensor som beskrevet ovenfor. Jeg bruger en "personlig" indstilling til dagstimer tv som feks Formel 1 og "Biograf prof"  til aften. 
Jeg har INGEN kritik af mit billede :-D 
Til top
aander Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 15:09
Mr.Claude jeg har liger læst settings på rthings . Sådan som jeg forstået det er det peakbrightness der skal sættes til off, men han har sat peak luminence til high og det vel entelig den indstilling han refererer til.
MVh aander
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af aander aander skrev:

Mr.Claude jeg har liger læst settings på rthings . Sådan som jeg forstået det er det peakbrightness der skal sættes til off, men han har sat peak luminence til high og det vel entelig den indstilling han refererer til.
MVh aander
rthings skriver da intet om peakbrightness til off?!? citat: " 'Peak luminance' was set to 'High'

...om aftenen kan det dog imho blive en tand for meget, særligt hvis man benytter undertekster, så der ryger min altså ned i mellem eller lav.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
aander Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Juli-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 17:58
Det er rewiew af skærmen de skriver om abl og sætte peakbrigthness til off, det skulle sætte abl ud af funtion, men så har skærmen en lav lysstyrke sådan som jeg forstår det.
Se under afsnittet SDR peak brigthness.
Mvh aander
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 23:13
Ok, jeg tog udgangspunkt i den side med settings jeg selv havde linket til ovenfor hvor de kun angiver high.

Og ja, så har skærmen en lav lysstyrke ved især HDR...Jeg benytter dog somme tider off til SDR indhold i et mørkt soveværelse da jeg ikke har light-sensoren aktiveret.

Redigeret af TBC1 - 04-Juli-2019 kl. 23:18
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 13:17
At skærmen dæmper lyset, når der er statiske elementer i billedet kan man ikke slå fra. Det er en indbygget funktion. Det påvirker også 2019 OLED fra Sony (se test af AG9). 
Mere om sagen her: http://https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1537770644

Det lyder dog ikke, som det samme, alle taler om her i tråden? Lysdæmperen, der tilpasser billedet til omgivelserne, er noget helt andet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu