recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony B87 App vs. Apple TV app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony B87 App vs. Apple TV app

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony B87 App vs. Apple TV app
    Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 08:41
Jeg har lige købt et 65" Sony B87 og så tænker jeg, er der forskel i lyd og billede på hvis jeg ser f.eks. Netflix eller Disney.

Både tv og mit apple tv har disse apps, men vil der være nogen forskel i kvaliteten, hvis jeg vælger den ene løsning fremfor den anden, eller skal jeg bare bruge den som jeg finder lettest?

Glæder mig til at høre fra jer Smile
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 09:36
Der er ingen forskel
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 14:29
Der kan være noget med lyden, hvis du ikke bruger eArc.
Nu kender jeg ikke dit set-up, men det KAN være et problem.
Jeg benytter derfor altid ATV4K da jeg ellers ikke får Atmos ud.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2020 kl. 09:55
Jeg takker mange gange, jeg må teste det, jeg fik i hvert fald Atmos ud fra min ATV4K i går, må prøve med den samme film på tv app.


Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2020 kl. 17:59
Mener du A87?

Den bruger low latency dolby vision, og det gør billedet for mørkt fra f.eks apple tv.

Så på det punkt er der en forskel mellem indbygget apps og appletv.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2020 kl. 13:08
Ift. Apple TV app'en (der også kommer til dit Sony TV senere) så forlyder det, at den høje streamingkvalitet (40+ Mb/s bitrate i peak) på selve Apple TV-boksen, ikke er at finde på i hvert fald nogle andre enheder (Amazon FireTV). Om det også gælder f.eks. Sony TV ved jeg ikke.

Dog værd at tage med i betragtningerne ift. forskellene.
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Mener du A87?

Den bruger low latency dolby vision, og det gør billedet for mørkt fra f.eks apple tv.

Så på det punkt er der en forskel mellem indbygget apps og appletv.


Så her vil Apple Tv være dårligere end Sony tv app? er det rigtigt forstået?
Sony 65A87 - Apple TV 4K - Sony STR-DN1080
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 17:12
Ja, indbygget app er bedre.

Hvis dolby vision fra appletv er vigtigt for dig, så skal du vælge philips, lg eller panasonic.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu