recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony bdp s7200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony bdp s7200

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 11:06
Hej Kampus

Prøvet det du skrev men når jeg vælger lyd på fjernbetjening til BD og HD Master auto så står der DTS med rødt i displayet på AVR. Når jeg så trykker på mowie/tv knappen på receiver fjernbetjening så står der kort HD Master audio i displayet på receiver, jeg har slået mix lydindstilling fra på BD afspiller så det må vel være korrekt så nu, at den afspiller HD Master lyd eller skal jeg også gøre det som du Kampus skriver. Til radiomand ja kører medHDMI fra BD til receiver
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 11:39
Ja du skal skifte lydindstilling til PCM som er det samme som Bitstream. Når afspiller viser DTS HD MA foregår afkodningen i afspilleren.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 16:06
Hej Kampus

Nu har jeg prøvet at sætte til pcm i digital lydudgang nu står der pcm surr i displayet og den lyser ikke rødt med DTS så det er da vel ikke pcm man skal slå til
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 16:14
Har du sat reciever til Auto Surround eller Pure Direct?
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 17:16
Hej Kampus

Receiver står ikke som pure direct, ved ikke om den står til auto surround hvor kan jeg tjekke det
Skal den ikke det da, hvis det er, tak for svar
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 17:17
Hej Lofferen

Jeg har samme opsætning og det står helt korrekt (da du i tråden var nået til nedenstående citat). Sony'en har en ret mærkelig menu (ligesom PS4) og du skal slå BD lydmix fra og sætte digital udgang til AUTO og IKKE PCM, så kører du bitstream.

På din onkyo receiver vil der så med små røde bogstaver stå DTS (uanset hvilken DTS du kører med) og når du klikker på info på receiverens fjernbetjening så kommer du til at se DTS HD MSTR i det store display.



Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Radiomand

Skulle slå noget fra i BD, under BD lydmixindstilling, den skulle stå til fra. Den sender så den primære lyd. HD lyssignaler til en AV forstærker. Da jeg prøvede at afspille filmen stå der også DTS med rødt i displayet på receiver onkyo tx nr 656. Trykker jeg på info på fjernbetjening til BD afspiller mens den spiller står der DTS Master HD audio
.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 18:08
Jep! Lofferen - DU havde det allerede korrekt. Kampus kørte dig ud på et vildspor...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jep! Lofferen - DU havde det allerede korrekt. Kampus kørte dig ud på et vildspor...

M.v.h.

Beklager, men når der ikke står Bitstream, hvad skal man så? PCM selvfølgelig, fordi det er et råt signal
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 18:47
Tak Sylvest mm for svaret så står det rigtigt for mig blev bare forvirret over at der kun stod DTS med små røde bogstaver men som du skriver når jeg trykker på movie knappen så står der DTS HD Master. Min gamle onkyo stod der DTS HD Master audio med rødt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu