recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony BDP-S370 LØST - Se hvordan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony BDP-S370 LØST - Se hvordan

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Walde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Walde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony BDP-S370 LØST - Se hvordan
    Sendt: 08-Marts-2015 kl. 10:00
Hej, alle eksperter herinde

Jeg har i en genbrugsforretning købt ovenstående maskine. En fin ting, tilsyneladende. Den kan gå på nettet og man kan streame film, mv. Nu er der imidlertid det problem, at den har haft en ejer før mig, og han/hun har ikke fået den afregistreret på "Sonyentertainmentnetwork. Dvs. at når jeg går ind i menuen "Link an account" på Blu rayen og finder registreringskoden og taster den ind i den konto jeg lige har oprettet på Sonys hjemmeside, får jeg denne meddelse:

"

Det vil altså sige, at den tidligere ejer har registreret maskinen på konto som jeg ikke har adgang til. 

Hvad pokker gør jeg???

På forhånd 1000 tak for hjælpSmile

Redigeret af Walde - 19-Marts-2015 kl. 19:43
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 10:12
Hvad siger Sony?

M.v.h.
Til top
Walde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Walde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 10:15
Jeg har ikke prøvet at ringe til kundeservice. Det er ganske vist den løsning der foreslåes rundt om på nettet. Det jeg tænkte var om der var nogen der havde en slags "workaround" til at lave en slags nulstilling af apparatet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Walde Walde skrev:

Jeg har ikke prøvet at ringe til kundeservice. Det er ganske vist den løsning der foreslåes rundt om på nettet. Det jeg tænkte var om der var nogen der havde en slags "workaround" til at lave en slags nulstilling af apparatet.
Har du kigget her:

Noget med Password Reset:

Aner ikke om det er noget du kan bruge. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 12:39
Til top
Walde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Walde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 14:41
Tak for inputs.

Jeg har selv prøvet jeres løsningsforslag. Men problemet er jo, at apparatet er bundet til en gammel Essentials-konto oprettet af den tidligere ejer. Og før jeg får adgang til den kan jeg ikke komme videre. Men i morgen ringer jeg til Sony Danmarks support. Og så regner jeg med at det løser sig.

MVH  Walde
Til top
Walde Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Walde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 17:21
Hej igen.

Idag, hvor vi skriver den 18/3 (Attendende marts!) er problemet endelig løst. Her er min vej gennem support-junglen:

1)Ringer til Sony Danmark. Sidder i lang telefonkø.
2)Kommer igennem til en venlig ung mand der forklarer, at han ikke kan gøre noget, og at jeg skal
  ringe til et nummer hvor man servicerer og besvarer Sony Entertainment-konto problemer. Det gør
  jeg.
3)Kommer efter lang telefonkø igennem til en servicemedarbejder i USA, som på amerikansk forklarer
   at hvis bare jeg ringer igen om en halv time vil der være en der kan tale dansk.
4)Slut for den dag.
5)Næste dag. Samme tur igen.
6)Ringer til Sony Danmark igen, taler med samme medarbejder, der endda kan huske mig. Han kan
   intet gøre.
7)Næste dag igen. Får den uforskammede ide, at skrive direkte til den amerikanske support.

Sandelig om ikke jeg får svar på dansk. Hurra. Han beder om product-id. Jeg sender ham    apparatets MAC-adresse, som er det samme som product-ID.
8) Får mail fra ham om at det ikke er det samme. Ringer til den danske afdeling for tredie gang.
    Her spørger man rundt i huset, og beder mig hilse amerikanerne og sige, at MAC og product-ID
    ER det samme.
9)Skriver til USA igen. Får at vide, at fyren derovre kun arbejder med Play-station og ikke ved
    noget om blu-ray. (HULK!)
10)Får mail igen fra USA om at sagen er sendt videre.
11)Jeg har næsten opgivet.
12)Et par dage går og jeg tror næsten ikke mine egne øjne, da jeg modtager en invitation om at
     deltage i en kundetilfredshedsunderøgelse.
13)Jeg HAR opgivet. Apparatet er 2mm fra at blive kørt på genbrug.
14)HURRA. Idag over middag: Mail fra USA om at apparatet er afregistreret. Det tog "kun" 10 dage.

Jeg synes godt nok at det er længe at vente på noget der kan klares med et par museklik. Men ok. Nu fungerer maskinen. Og det er et fremragende apparat. Så trods alt, tak for hjælpen.

Redigeret af Walde - 18-Marts-2015 kl. 17:40
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu