recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony BDP-S5000ES ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony BDP-S5000ES ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Frank Dux Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 00:18

Et High-end BluRay fælleskøb ligger faktisk lige til højrebenet

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 08:20
Ikke noget bedre end maskinoversættelse. Salgsteksten på sony.dk siger

"7.1 kanals analog udgang med Advanced Current Segment Audio D/A-
konvertere til nedarvede AV-modtagere/dekodere"

- nogen der ligger inde med en nedarvet dekoder?
Til top
castillo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2008
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 17:11

Et fælleskøb kunen være fedt, især hvis der kom en håndfuld film med:)

Venter spændt på prisen

Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 22:14

Det ser ud til den skulle komme imorgen d. 16 dec..

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=183797

Glæder mig til at se en dansk test at dette nye vidunder

Til top
Bjarke88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2004
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 11:56
Så skulle den efterhånden være i handelen herhjemme. Bestilte den i onsdags hos proshop, og kan se at den er afsendt. Så det bliver spændende at se dyret.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2009 kl. 13:10

hej

den må du fortælle lidt om når den er i hus.

hilsen agger

Til top
Bjarke88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2004
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 14:33

Kan kun sige en ting, suveræn maskine. Man mærker med det samme at der er kvalitet. Den kendte SONY kvalitet. Maskinen er enkel i udseende, støjsvag, enkel opsætning. Billede og lyd, tror ikke umiddelbart at man få noget der er bedre i denne prisklasse. Må især fremhæve upscalering fra alm. DVD. Dette klarer den til ug. Havde oprindeligt købt en Philips BDP-7200, da jeg har et Philips 42PF9731D/10 fladskærm men denne skuffede fælt ved upscalering af DVD, så min gamle Sony RDR-GX7 leverede stadig et bedre billede med scart en denne. Men her er BDP-S5000ES virkelig kommet i sit ES. Rart man kan nøjes med en maskine til DVD og Blu-Ray. Maskinen har samtidig en rigtig god laser, og læser slidte og meget ridsede skiver. Skuffemekanismen er også god, skiven ligger præcist og der ingen vibrationer fra maskinen.

En fed feature at når man indsættet en Blu-ray film , så fremkommer der et blåt lys i skuffen på maskinen.

Maskinen leveres med en god fjernbetjning der er meget præcis, og behagelig at have i hånden. Kán kodes til gængse skærme. Der medfølger ikke HDMI kabel, men de normal medfølgende kabler, vil også være en skændsel at bruge på sådan en maskine. Bruger selv IXOS XHT458.

Lydedelen på maskinen er simpelt hen suveræn, har denne tilsluttet min analoge forstærker, og den giver klar og præcis lyd uden forvræninger.

Blu-Ray delen, ja hvad skal man sige. Et suverænt deltaljeret billede perfekt pixelering som, virkelig en fornøjelse at se film på. Svært at beskrive billede, da dette jo afhæninger at hvilket tv man har. Jeg kan dog tydelig se forskel på Philips BDP-7200 og denne. Billedet er mere detaljeret med 5000ES'eren.

Konklusion på dette vidunder er at hvis man har råd og er villig til at ofre de ca. 8.300 som denne koster, har jeg kun et råd. KØB DEN. Virkelig en maskine som jeg ser frem til at skulle beholde i mange år.

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 14:58

Den maskine var jeg nede og se på i sidste uge hos sony center. Lækker er den bare.

Jeg skal have lånt en med hjem på tidspunkt, til at netop teste den af pga. dens lyd kvalitet på CD, men også på BD og HD lyd.

I en tidligere tråd her på recorder, som handler om lyd kvaliteten mellem Coax og HDMI. Er jeg kommet frem til at Coax lyder bedre end HDMI ved CD afspilning, og når det er tilfældet så må kvaliteten heller ikke være optimal på HD lyd over HDMI, men nu HD lyd desværre ikke overføres via COAX, så må vi over på den analoge side.

Og her tror jeg at denne maskine fra Sony rammer plet med den DAC der er i, så her skal prøves 7.1 analog ud med nogle rigtige gode kabler.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 16:28

Jeg skal virkelig også have købt dette vidunder  når den kommer på lager igen. Jeg tror jeg have den i et setup med sony's STR-DA DA-5400ES eller den helt nye 6400ES´er reciever l.. Evt. sammen med SCD-XA5400ES  super audio afspiller.. Det kunne blive et konge setup..

Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Point: 410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Bjarke88 Bjarke88 skrev:

Kan kun sige en ting, suveræn maskine. Man mærker med det samme at der er kvalitet. Den kendte SONY kvalitet. Maskinen er enkel i udseende, støjsvag, enkel opsætning. Billede og lyd, tror ikke umiddelbart at man få noget der er bedre i denne prisklasse. Må især fremhæve upscalering fra alm. DVD. Dette klarer den til ug. Havde oprindeligt købt en Philips BDP-7200, da jeg har et Philips 42PF9731D/10 fladskærm men denne skuffede fælt ved upscalering af DVD, så min gamle Sony RDR-GX7 leverede stadig et bedre billede med scart en denne. Men her er BDP-S5000ES virkelig kommet i sit ES. Rart man kan nøjes med en maskine til DVD og Blu-Ray. Maskinen har samtidig en rigtig god laser, og læser slidte og meget ridsede skiver. Skuffemekanismen er også god, skiven ligger præcist og der ingen vibrationer fra maskinen.

En fed feature at når man indsættet en Blu-ray film , så fremkommer der et blåt lys i skuffen på maskinen.

Maskinen leveres med en god fjernbetjning der er meget præcis, og behagelig at have i hånden. Kán kodes til gængse skærme. Der medfølger ikke HDMI kabel, men de normal medfølgende kabler, vil også være en skændsel at bruge på sådan en maskine. Bruger selv IXOS XHT458.

Lydedelen på maskinen er simpelt hen suveræn, har denne tilsluttet min analoge forstærker, og den giver klar og præcis lyd uden forvræninger.

Blu-Ray delen, ja hvad skal man sige. Et suverænt deltaljeret billede perfekt pixelering som, virkelig en fornøjelse at se film på. Svært at beskrive billede, da dette jo afhæninger at hvilket tv man har. Jeg kan dog tydelig se forskel på Philips BDP-7200 og denne. Billedet er mere detaljeret med 5000ES'eren.

Konklusion på dette vidunder er at hvis man har råd og er villig til at ofre de ca. 8.300 som denne koster, har jeg kun et råd. KØB DEN. Virkelig en maskine som jeg ser frem til at skulle beholde i mange år.

Hej !

8.300,- kr. ?  Sony Center i Århus forlanger 15.000,- kr. på nær en 5er.... 

Bond

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 19:51
Spørsmålet er vel om Sony Center er vel. udsalgs priser for BDP-S5000E, for de 15.000 kr. passe meget god til andre top modller fra Denon og Pioneer, og at den så bliver solgt for 8.300 kr. nok er en fejl ?????????
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 20:40

Jeg fik også en pris fra et Sony center på ca. kr. 8.000,-

Kunne godt tænke mig at sammenligne den med Pioneer LX91 og Denon 3800. Alle tre til seriøs lytning og betragtning.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu