recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony BDP-S760 eller nyere model?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony BDP-S760 eller nyere model?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kennethdarling Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony BDP-S760 eller nyere model?
    Sendt: 28-December-2010 kl. 01:42
Jeg er førstegangskøber af en Bluray afspiller og kunne godt bruge et par input/kommentarer. Har læst et par tråde i dette forum tilbage til sommeren 2009 uden at komme nærmere en afgørelse, så derfor dette indlæg..

Har endnu ingen BD's, men en del DVD-skiver som jeg planlægger at holde fast i, så afspiller må gerne være rimelig fornuftig til upscaling. Det skal tilføjes at jeg indtil nu har kørt med en 10 år gammel Pioneer DVD på et B&O 28" CRT, så der skal ikke så meget til at imponere mig, men jaggies og andre artefakter irriterer mig en del.

Da jeg ikke planlægger at se BD så tit er load tid mindre vigtigt. Jeg går ud fra at load-tid på DVD'er er rimelig lav i alle pris-klasser?

Jeg skal ikke bruge 3D. Frontbetjening må gerne være simpel, så ungerne selv kan loade og starte en DVD. Budget max 1500,- gerne lavere.

Nu til spørgsmålet: Jeg har set at Sony centrene har en BDP-S760 på tilbud til 1500,- En gammel model fra efteråret 2009 såvidt jeg kan læse mig til, men også en afspiller der fik gode reviews dengang.

Vil jeg være bedst tjent med denne ældre (mid-end nypris 3500,-) model eller med en nyere (low-end nypris 1200-1500,-) model?

På forhånd tak for alle kommentarer!

Mvh
Kenneth
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 08:30

Jeg ville ikke købe en gammel model, da der er sket meget på de senerer modeller. Især på load tiderne. Hvis du ikke skal bruge 3D og primært vil bruge den til DVD, så kunne du også vælge en af de de helt billige. Jeg synes jeg så en Philios til ca. 700 kr. Min søn har en "billig Philips" og den virker fortrinlig.

Der er jo også ind imellem pakker med 10-15 film for ca. 1500 kr. Så havde man nogle film at starte  med.

min gamle Sony som var en mindre model end BDP-S760, men samme årgang er gået i soveværelset og så har jeg købt en Sony 570 til stuen. Bare opstart tiden. Wifi,indbygget RAM.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg ville ikke købe en gammel model, da der er sket meget på de senerer modeller. Især på load tiderne. Hvis du ikke skal bruge 3D og primært vil bruge den til DVD, så kunne du også vælge en af de de helt billige. Jeg synes jeg så en Philios til ca. 700 kr. Min søn har en "billig Philips" og den virker fortrinlig.

Der er jo også ind imellem pakker med 10-15 film for ca. 1500 kr. Så havde man nogle film at starte  med.

Tak for kommentaren - det giver god mening at der er sket meget med afspillerne i det år der er gået. Jeg vil kigge efter en nyere model..

Mvh
Kenneth
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af kennethdarling kennethdarling skrev:

Jeg er førstegangskøber af en Bluray afspiller og kunne godt bruge et par input/kommentarer. Har læst et par tråde i dette forum tilbage til sommeren 2009 uden at komme nærmere en afgørelse, så derfor dette indlæg..

Har endnu ingen BD's, men en del DVD-skiver som jeg planlægger at holde fast i, så afspiller må gerne være rimelig fornuftig til upscaling. Det skal tilføjes at jeg indtil nu har kørt med en 10 år gammel Pioneer DVD på et B&O 28" CRT, så der skal ikke så meget til at imponere mig, men jaggies og andre artefakter irriterer mig en del.

Da jeg ikke planlægger at se BD så tit er load tid mindre vigtigt. Jeg går ud fra at load-tid på DVD'er er rimelig lav i alle pris-klasser?

Jeg skal ikke bruge 3D. Frontbetjening må gerne være simpel, så ungerne selv kan loade og starte en DVD. Budget max 1500,- gerne lavere.

Nu til spørgsmålet: Jeg har set at Sony centrene har en BDP-S760 på tilbud til 1500,- En gammel model fra efteråret 2009 såvidt jeg kan læse mig til, men også en afspiller der fik gode reviews dengang.

Vil jeg være bedst tjent med denne ældre (mid-end nypris 3500,-) model eller med en nyere (low-end nypris 1200-1500,-) model?

På forhånd tak for alle kommentarer!

Mvh
Kenneth
Jeg tror at jeg ville snuppe den Oppo BDP-83 som et medlem har til salg brugt her på siden. Så får du det ikke bedre til DVD - og så meget andetTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror at jeg ville snuppe den Oppo BDP-83 som et medlem har til salg brugt her på siden. Så får du det ikke bedre til DVD - og så meget andetTongue

Den ser lækker ud, men er nok overkill til mig (og mit budget) Tongue
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu