recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony Bravia. Betjenings-problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony Bravia. Betjenings-problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stuhr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stuhr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony Bravia. Betjenings-problemer
    Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 21:42
Hej i Forum.

Det er flere år siden jeg har haft brug for hjælp, men nu er behovet der altså igen!

Jeg er den glade ejer af et tv, Sony Bravia model KDL-46HX855. Det er med internet opkobling, Netflix og mange andre smarte ting.

Her i går, ville fruen undersøge om vi kunne prøve noget nyt, og få Viaplay på apparatet. Der blev lavet en opdatering, men det var ikke muligt for os at finde frem hvor eller hvordan vi kunne / skulle downloade en app eller noget, for at få Viaplay. Derudover har vi en SEN, Sony Entertainment Network "side", hvor vi har forskellige "apps" liggende, f.eks. TV2 Play, men vi kan ikke tilgå disse. (Billede 1)

I forbindelse med denne opdatering, er TV'ets programoversigt blevet lavet helt om,(billede 2) reagere meget langsommere og er meget sværere at overskue. Ligeledes kan et ønsket program haller ikke tilgås direkte, og systemet virker tungt, træls og forvirrende. Og i øverste højre hjørne står der nu "powered by Gracenote"??

Jeg søger en der kender denne type tv, og en som vi hjælp mig til at forstå hvad det kan og ikke kan!? F.eks. om jeg kan få min gamle, velfungerende og mere logiske tv-oversigt tilbage? Om jeg kan og skal downloade apps til TV'et, for at få adgang til nye ting og muligheder?

Jeg har registreret mig ved Sony, men synes ikke at det har hjulpet på hverken funktionalitet eller logik :-)

På forhånd tak for hjælp og input. Og er der noget jeg skal forklare med eller anderledes, så lad mig endelig vide.

Mvh - Stuhr

Stuhr
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 22:13
Der er mulighed for to tv guider, den "almindelige" og Gracenote, som kan skiftes når guide er valgt.
Formoder du har samme muligheder, som mit tv, og udfra dette er svaret.
Vælg guide via remoten, tryk derefter options på remoten, i højre side af skærmen skulle du meget gerne se muligheden " start guide". Marker denne mulighed, tryk enter/ok, og den almindelige guide vil starte op..
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu