recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY dropper dvd , nu kun Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY dropper dvd , nu kun Blu-ray

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 19:42
Da jeg så overskriften blev jeg blæst lidt omkuld.
Men som der er andre der peger på, så er det svært at forestille sig at Sony sådan uden videre vil droppe DVD´en til fordel for Bluray.

Men hvis der er nogle som overvejer om det er værd at vente på en kommende maskine med DVB-C, er det vel næppe en idé, hvis Sony fremskynder en Bluray optager?    

Redigeret af T-teknik - 13-September-2007 kl. 19:43
Til top
MichaelS2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-September-2007
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 22:52
Prisen på en BD skive er vel næppe et problem. Jeg kan godt huske hvad prisen på alm. brændbare CD skiver var i midt halvfemserne. Det er vel bare et spørgsmål om relativt kort tid før skiverne koster det samme som en DVD skive. Men ja, prisen skal ned.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 23:02

Oprindeligt skrevet af MichaelS2 MichaelS2 skrev:

Prisen på en BD skive er vel næppe et problem. Jeg kan godt huske hvad prisen på alm. brændbare CD skiver var i midt halvfemserne. Det er vel bare et spørgsmål om relativt kort tid før skiverne koster det samme som en DVD skive. Men ja, prisen skal ned.

Det er ligegyldigt hvad prisen bliver på en skive. Det er ikke specielt brugervenligt og overskueligt.

Hvis man skal tro mediacenter folket, og mediaserver folket så er en skive som optagemedie, et forældet medie.

Hvorimod server løsning, i en eller anden udformning, det kan være med slot-in for flere iVDR, og på den måde skabe en enhed hvor alle dine optagelser kan være samlet, video, still og musik. Så kan du hive mediet med dig til et andet rum, eller med i bilen for gengivelse der på bagsædet, hvor skiver igen er et belastende medie.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af MichaelS2 MichaelS2 skrev:

Aha, hvorfor koster DVD-R DL og DVD+R DL så stadig en formue? De koster cirka 10 gange så meget som single layer.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2007 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Hvorimod server løsning, i en eller anden udformning, det kan være med slot-in for flere iVDR, og på den måde skabe en enhed hvor alle dine optagelser kan være samlet, video, still og musik. Så kan du hive mediet med dig til et andet rum, eller med i bilen for gengivelse der på bagsædet, hvor skiver igen er et belastende medie.

Den har du vist ikke drøftet med Hollywood? Jeg tror at deres DRM planer og broadcast flags kommer til at blokere for mange af dine ellers ganske gode ideer. Se f.eks. her, er det ikke bare fantastisk?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 21:00
DRM er intet problem på iVDR, den ligger jo på optagelsen på iVDR, og du hiver hele harddisken med dig, og afspiller den et andet sted. Der er ikke tale om kopiering af de enkelte optagelser, eller streaming, selvom det nu også sagtens kan gøres med DLNA standarden, og som er et mål inden for en kort årrække.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 21:38

DRM er intet problem på iVDR, den ligger jo på optagelsen på iVDR, og du hiver hele harddisken med dig, og afspiller den et andet sted. Der er ikke tale om kopiering af de enkelte optagelser, eller streaming, selvom det nu også sagtens kan gøres med DLNA standarden, og som er et mål inden for en kort årrække.

Af hensyn til de læsere som ikke kender iVDR (såsom mig selv for fem minutter siden)
http://www.ivdr.org/iVDR/ivdr_e.html

Jeg vil gætte på at systemet kommer med SAFIA, som er DRM. Du har ret i at man kan flytte de små disce, men som alle andre DRM-inficerede systemer er der den meget væsentlige begrænsning, at jeg kun kan afspille i SAFIA-godkendte enheder. Min Linux Media Center PC er næppe heriblandt. Jeg har formentlig også begrænsede redigeringsmuligheder i forhold til en HDD recorder i dag.

Business as usual med DRM, det er defective by design. Det eneste lyspunkt er at SAFIA nok skal blive cracket, hvis det bliver lidt mere udbredt. Sådan plejer det heldigvis at gå for DRM systemer...

EDIT: i øvrigt har jeg svært ved at se fidusen ved løse disce. Jeg blev et gladere menneske da jeg skiftede min videobåndoptager og de løse VHS bånd ud med min Pioneer HDD recorder. Jeg har valget mellem om tingene skal ligge på harddisken eller brændes ud på løse medier - uden DRM.

Redigeret af JesperLund - 14-September-2007 kl. 21:49
Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 22:40

Nu skal vi prøve at se markedet lidt fra oven. iVDR vil tale til 90% af forbrugerne, hvor de sidste 10% er entusiasterne som vil ligge og kopiere materiale og rode med egne redigeringsmuligheder.

Størstedelen vil bare have et enkelt og smart system, hvor de kan lagre så meget som muligt, og se det på en lang række forskellige produkter i hjemmet eller på farten.

Det er utrolig få der vil ligge og rode med alle muligheder detaljer, ellers ville hele media center konceptet have haft langt større succes end realiteten egentlig viser, faktisk har media center ideen floppet en hel del, i forhold til de forventninger der har været fra branchens side til modtagelsen af denne type produkt.

Det skal tænkes endnu længere før den almindelige bruger kaster sig over det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 23:16

Det er utrolig få der vil ligge og rode med alle muligheder detaljer, ellers ville hele media center konceptet have haft langt større succes end realiteten egentlig viser, faktisk har media center ideen floppet en hel del, i forhold til de forventninger der har været fra branchens side til modtagelsen af denne type produkt.

Det er korrekt at det er sådan p.t., men dermed ikke sagt at den kreative del af CE industrien ikke kunne udvikle nye smarte(re) produkter. Problemerne med DRM systemer som iVDR-SAFIA er at de ofte holder mange konkurrerende produkter ude. På DVD fronten kunne man nævne denne sag, der nu har ført til en ændring af CSS licensbetingelserne, og endnu flere tåbelige juridiske slagsmål på bekostning af kreative CE udviklingsingeniører.

Der kommer aldrig noget godt ud af at lade Hollywood blande sig i den tekniske udvikling. Videobåndoptageren blev reddet på målstregen i 1984, men i dagens klima var dommen garanteret gået i mod Sony/Betamax, se f.eks. MGM vs Grokster sagen. Satellit radio er en anden aktuel sag fra USA; godt nok RIAA og ikke MPAA, men de to organisationer har de samme sygelige tvangstanker.

Derfor er DRM-begrænsninger ikke kun et onde for de 10% du nævner, men potentielt for alle forbrugere.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 13:03
Løse diske skal vi have. Bl.a. for backup, kopier til walkmanen eller bilen o.lign. Muligheden for at redigere skal vi også have. Om disse løse disce så er almindelig Blu-ray disc BD-R, 5 lags Blu-ray disc på 2" udformet på samme måde som MiniDisc, flashram harddiske (solid state et-eller-andet), eller iVDR micro, der også minder om MiniDisc - ja det er sådan set lige meget. Bare man har de samme muligheder som vi har idag med HDD+DVD-optagere. Jeg er ikke specielt tilhænger af mediecenter.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu