|
Sony DVD RECORDER RDR-DC105 |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er jo heller ikke nogen grund til at vise de kanaler man ikke har eller ser.
Redigeret af Radiomanden - 27-December-2015 kl. 16:11 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det bruges kun til at se hvad der skal optages, live TV bruges ikke ofte. Der stilles til optagelse lige så langt EPGen tillader, og det gentages så når de 5-6 dage er gået.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var en oplysning til OP. Ingen grund til at snakke efter munden og kommentere ALT! |
||
LangsomKnallert
Ny bruger Oprettet: 27-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hmm 1000 tak for alle de gode svar. Der er jo en tuner i tvet. Er det muligt at forbinde DC1, så man stadig "ser tv", som man plejer med tvtuneren. Jeg tror, det ville blive noget skidt, hvis hun skal skifte kanaler på DC1. Og så lyder det jo nærmest som om, at DC1 kan være mere overskuelig end en hdd-optager? Det kommer bag på mig. Men det spøger jo lidt, at hun måske gerne vil kunne se en dvd. Hvis man ikke har brug for brænderen i Panasonic-apparaterne, er der vel LG og Samsung. Er der nogen, der har en holdning til overskuelighed og kvalitet af hdd-optagere fra LG og Samsung?
Redigeret af LangsomKnallert - 27-December-2015 kl. 17:26 |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der kan ses TV på almindeligvis, selvom der optages på Clint'en.
Jeg har en Clint DC1, og jeg synes at det er noget skrammel! Dertil en halvdårlig fjernbetjening, som specielt svagtseende vil have vanskeligheder med... M.v.h. |
||
LangsomKnallert
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hmm, Henrik B., fedt med brugererfaringer. Det kan godt være, vi bare skal se på hdd-optager. Lyder til, at det kan være ok med DC1, men at kæden også kan hoppe af, kvalitetsmæssigt og teknisk med nulstillinger og den slags. Der må helst ikke opstå kritiske situationer, der kræver særlig teknisk smilde eller noget. Vi er ikke ligefrem naboer og jeg kan ikke hjælpe hende akut :-)
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så skal det heller ikke være Samsung, de kan også ind i mellem lave underlige ting, som f.eks spærrede optagelser. Derudover, så skal moderne udstyr med mellemrum opdateres, og gøres det ikke rigtigt så kan der gå kuk i det. Opdatering gøres automatisk, men er man f.eks utolmodig og foretager en handling kan det gå galt. |
||
|
||
LangsomKnallert
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bum så er jeg lige vidt :-) Måske skulle jeg bare anbefale hende at flytte sit billedrørs-tv ind i stuen og bruge sin gamle vhs? Ved man hvorfor Samsung kan finde på at lave spærrede optagelser? Hvis man køber en Samsung, så er der vel egentlig også mulighed for at sætte tv på pause? Eller vent lige lidt...der er optage/pause knap på hendes fjernbetjening og usb på hendes tv - så det er vel bare at sætte en usb stick i? Tror en del forvirring skyldes alle mulige funktioner, som er smate, men som jeg egentlig ikke ved en hat om
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er ingen fornuftig forklaring på hvorfor der med mellemrum komme spærrede optagelser, en Reset hjalp ikke, en genindlæsning hjalp heller ikke. Sætte TV på pause, ja det kan den vel, har aldrig brugt det. Et nyere TV kan sikkert optage, men har det kun en Tuner er det ikke meget værd. En USB Stick kan næppe bruges, det vil virke med en HDD. En Clint optager fint på en USB Stick. En VHS eller anden Analog optager er jo intet værd når der kun leveres Digitalt. |
||
|
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min ærlige mening er, at det enkleste og mest stabile er en Panasonic HDD-optager. Mine forældre som er 70+, bruger en sådan.
M.v.h. |
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har optaget i tusindvis af udsendelser på flere forskellige enheder via Samsung, men aldrig mødt en spærret optagelse. Hvis du mener en optagelse, der ikke kan afspilles på en anden enhed på grund af beskyttelse af ophavsrettigheder, hvilket er naturligt, så er jeg med, men ellers forstår jeg dig ikke og har aldrig hørt om begrebet spærrede optagelser. Kan du forklare? |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg og andre oplever optagelser hvor der står Invalid Content Licence, de kan IKKE afspilles, og er markeret med et ikon der gør dig opmærksom på at den er spærret. |
||
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |