recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony DVD RECORDER RDR-DC105
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony DVD RECORDER RDR-DC105

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

hvis der er lavet favoritliste, er det disse kanaler der vises.

Der er jo heller ikke nogen grund til at vise de kanaler man ikke har eller ser.

Redigeret af Radiomanden - 27-December-2015 kl. 16:11
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er der da, på TVet og Recorderen, ligger kanalerne lodret i den ene side, der scrolles for op/ned, for tid Scrolles der frem/tilbage. Kan det være nemmere.?

Ja, det synes jeg jo. Jeg finder det irriterende at skulle scrolle hvis jeg skal se hvad der sendes blot nogle få timer frem på den kanal jeg står på. Derfor foretrækker jeg enkeltkanal EPG. Her kan jeg nøjes med scrolle til næste kanal, hvor jeg så også har overblikket for hele dagen.

Flemming

Det bruges kun til at se hvad der skal optages, live TV bruges ikke ofte. Der stilles til optagelse lige så langt EPGen tillader, og det gentages så når de 5-6 dage er gået.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

<span style="line-height: 1.4;">hvis der er lavet favoritliste, er det disse kanaler der vises.
</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Der er jo heller ikke nogen grund til at vise de kanaler man ikke har eller ser.</span>

Det var en oplysning til OP. Ingen grund til at snakke efter munden og kommentere ALT!
Til top
LangsomKnallert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2015
Sted: København
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LangsomKnallert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 17:26
Hmm 1000 tak for alle de gode svar.

Der er jo en tuner i tvet. Er det muligt at forbinde DC1, så man stadig "ser tv", som man plejer med tvtuneren. Jeg tror, det ville blive noget skidt, hvis hun skal skifte kanaler på DC1.

Og så lyder det jo nærmest som om, at DC1 kan være mere overskuelig end en hdd-optager? Det kommer bag på mig.

Men det spøger jo lidt, at hun måske gerne vil kunne se en dvd. Hvis man ikke har brug for brænderen i Panasonic-apparaterne, er der vel LG og Samsung.

Er der nogen, der har en holdning til overskuelighed og kvalitet af hdd-optagere fra LG og Samsung? 

Redigeret af LangsomKnallert - 27-December-2015 kl. 17:26
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 18:26
Der kan ses TV på almindeligvis, selvom der optages på Clint'en.
Jeg har en Clint DC1, og jeg synes at det er noget skrammel! Dertil en halvdårlig fjernbetjening, som specielt svagtseende vil have vanskeligheder med...

M.v.h.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LangsomKnallert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 18:36
Hmm, Henrik B., fedt med brugererfaringer. Det kan godt være, vi bare skal se på hdd-optager. Lyder til, at det kan være ok med DC1, men at kæden også kan hoppe af, kvalitetsmæssigt og teknisk med nulstillinger og den slags. Der må helst ikke opstå kritiske situationer, der kræver særlig teknisk smilde eller noget. Vi er ikke ligefrem naboer og jeg kan ikke hjælpe hende akut :-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 18:46

Så skal det heller ikke være Samsung, de kan også ind i mellem lave underlige ting, som f.eks spærrede optagelser.
Derudover, så skal moderne udstyr med mellemrum opdateres, og gøres det ikke rigtigt så kan der gå kuk i det. Opdatering gøres automatisk, men er man f.eks utolmodig og foretager en handling kan det gå galt.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LangsomKnallert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 19:05
Bum så er jeg lige vidt :-) Måske skulle jeg bare anbefale hende at flytte sit billedrørs-tv ind i stuen og bruge sin gamle vhs?

Ved man hvorfor Samsung kan finde på at lave spærrede optagelser?

Hvis man køber en Samsung, så er der vel egentlig også mulighed for at sætte tv på pause? Eller vent lige lidt...der er optage/pause knap på hendes fjernbetjening og usb på hendes tv - så det er vel bare at sætte en usb stick i?

Tror en del forvirring skyldes alle mulige funktioner, som er smate, men som jeg egentlig ikke ved en hat om
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 19:20

Der er ingen fornuftig forklaring på hvorfor der med mellemrum komme spærrede optagelser, en Reset hjalp ikke, en genindlæsning hjalp heller ikke. Sætte TV på pause, ja det kan den vel, har aldrig brugt det.
Et nyere TV kan sikkert optage, men har det kun en Tuner er det ikke meget værd. En USB Stick kan næppe bruges, det vil virke med en HDD. En Clint optager fint på en USB Stick.
En VHS eller anden Analog optager er jo intet værd når der kun leveres Digitalt.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 19:36
Min ærlige mening er, at det enkleste og mest stabile er en Panasonic HDD-optager. Mine forældre som er 70+, bruger en sådan.

M.v.h.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 19:49

Så skal det heller ikke være Samsung, de kan også ind i mellem lave underlige ting, som f.eks spærrede optagelser.
Derudover, så skal moderne udstyr med mellemrum opdateres, og gøres det ikke rigtigt så kan der gå kuk i det. Opdatering gøres automatisk, men er man f.eks utolmodig og foretager en handling kan det gå galt.

Jeg har optaget i tusindvis af udsendelser på flere forskellige enheder via Samsung, men aldrig mødt en spærret optagelse.

Hvis du mener en optagelse, der ikke kan afspilles på en anden enhed på grund af beskyttelse af ophavsrettigheder, hvilket er naturligt, så er jeg med, men ellers forstår jeg dig ikke og har aldrig hørt om begrebet spærrede optagelser.

Kan du forklare?
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 19:54

Jeg og andre oplever optagelser hvor der står Invalid Content Licence, de kan IKKE afspilles, og er markeret med et ikon der gør dig opmærksom på at den er spærret.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu