|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Marboe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
når man snakker LCD er det typisk 8ms, og på en plasma er det 0,8ms eller har jeg misforstået det? |
|
![]() |
|
AFHP ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Det med LCD lyder rigtigt - med hensyn til Plasma ved jeg ikke, men jeg ved bare at Plasma skærme er langt hurtigere, så derfor forstår jeg helt rigtigt at de kører i 1ooHz - når man spøger i Panasonic centerne får man ikke svar på at de kører i 100Hz da de er hurtigere end LCD.
![]() |
|
Panasonic TH-42PZ70
Panasonic DMR-EH67 |
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
100hz vil vel flimre mindre? Ligesom 100hz CRT skærme...
|
|
![]() |
|
SirTofting ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
Hey eksperter... Jeg står også og svæver lidt mellem en Pana og en Sony. Helt præcis: Panasonic TH 42PX70E og Sony KDL-46D3000 Det vigtigst for mig er at billedkvaliteten er i top, og der ikke er for mange fejl i tv'et, forstået på den måde at mange tilbagesendelser trækker ned.. Tv'et skal for det meste bruges til normal tv-kiggeri (især fodbold) og dvd-film. I fremtiden kunne der nok godt tænkes at en PS3 vil blive anskaffet. Jeg har pt stofa og vil højst sandsynligt fremover altid ha kabeltv. Jeg var egentlig næsten sikker på panaen indtil jeg fik nys om denne Sony. Har forstået at der er DVB-C tuner i Sonyen, hvilket skulle give en bedre billedkvaliet, hvis man har kabeltv. Men er der nogen af jer eksperter der kan give mig det endelige råd til valg mellem disse to skærme? Håber I kan hjælpe en rookie Redigeret af SirTofting - 07-August-2007 kl. 14:11 |
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
Sony er et LCD. Dvs. en stor forskel på hvordan billedet vises, sammenlignet med plasma. Personligt synes jeg stadig at plasma er langt overlegent og giver et mere naturligt og behageligt billede, både ved TV og DVD visning. Kan godt være Sony har DVB-C tuner men det kan vel være ligemeget hvis du modtager tv gennem en digital modtager, der sender du det alligevel ud via SCART eller HDMI til dit TV. Mig bekendt kan du slet ikke bruge din DVB-C tuner i Danmark?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Bare lige for oplysningens skyld så er der altså 100HZ både på PX70/700 serien og på PZ70/700 serien 100hz teknologien i Panasonics Plasmaskærme giver mindre pixelflimmer og et mere roligt billede. Det har ikke noget at gøre med om Plasma er hurtigere end LCD
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
SirTofting ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
Jeg er selvfølgelig godt klar over den ene er plasma og den anden LCD, men stadig tak for svaret. Jeg har bare hørt rigtig godt om Sonyen på det sidste, især omkring billedkvaliteten. Det med at DVB-C tuner ikke kan bruges i Danmark ser det da ikke ud til i dette link: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25612& PN=1 Men måske er jeg bare helt rundt på gulvet om hvad DVB-C egentlig er.... |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9458 |
![]() |
DVB-C i tv'et svarer til en selector som du kan benytte hvis du har TDC kabel tv. Det giver et væsentligt bedre billede. Hvis den indbyggede DVB-C tuner fungerer er det 100 gange smartere end en almindelig selector boks. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad så hvis man har STOFA.... gør det den nogen forskel? |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9458 |
![]() |
Stofa har noget tilsvarende. Tror det hedder det digitale spejl. Men check om DVB-C i tv'et fungerer med Stofa/TDC først. |
|
![]() |
|
![]() |
Det vil jeg gøre lahan. Men hvis der er andre der har erfaringer med Sonyen vil jeg rigtig gerne høre mere om det, også i forbindelse med DVB-C... Overvejer også at købe en harddiskoptager til skærmen, så hvis der er nogle der har anbefalinger der, modtages de gerne.... men måske skal man lede efter det i en helt anden tråd... Hvis der nogen der ved hvor man kan se en Sony D3000 "in action" i Århus, så ville det også være perfekt.... |
|
![]() |
|
![]() |
Fandt selv et par steder i Århus hvor de havde Sony D3000'eren. Desværre var der ikke nogen af dem, som havde 46".... men det skal siges at 40"eren absolut gjorde et godt indtryk... desværre næsten, for nu synes jeg virkelig at Sonyen er oppe på siden af Panaen, og det gør det absolut ikke nemmere at vælge... Men stadig... hvis der er nogen der et indput til dette vil jeg rigtig gerne høre om det... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |