recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony eller Pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony eller Pioneer

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Så er der dit indledende indlæg i tråden her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4752&P N=1

Citat: "Desværre ingen Dual Layer eller HDMI i de nye modeller  "

Tjo. Men det er et forum indlæg skrevet næsten 3 måneder før modellerne kom på markedet. Dengang var Dual Layer ikke en del af specifikationerne, men Pioneer nåede at få det med aligevel.

Aha! Så kan jeg bedre forstå det.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
peg4608 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-April-2005
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 21:37

Men det korte af det lange ... hvad ville I vælge i mit tilfælde, som kunne være analogt med René's indledende spørgsmål : Sony 1010 eller Pioneer 930H (når den nu engang kommer) ? Jeg har i forvejen Pioneer 435 plasma, og venter på den rette HDMI HD recorder løsning.

Har nogen et godt bud, og tror I på, at der ville være interesse for fælleskøb af Pioneer 930H? Priserne ligger jo noget højere end for de tidligere modeller.

mvh Peter  

Til top
Gizkor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-September-2005
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 01:13
Jeg smider lige endnu et spørgsmål ind her, jeg overvejer nemlig de samme maskiner. Men er det rigtigt at Sony ikke kan gemme i mapper, så alle filer ligger sammen? For det bliver da hurtigt noget værre rod med mandens fodboldkampe, mine tv-serier og datterens teletubbies i en lang pærevælling  
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife!
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 07:34
Jeg ville klart vælge Pioneer (men jeg har også tre af dem ).

Jeg vil dog sige, at det med Mapper (Grupper, som det hedder på Pioneersk) bruger jeg ikke ret meget, selvom alle Pioneer maskiner har haft minimum 4 grupper (de nye modeller har 9 mener jeg).

Dvs. jeg propper mine optagelser i grupperne, men jeg bruger stort set aldrig systemet med at kun vise en af disse - så længe man giver optagelserne gode navne og et fornuftigt thumbnail, så er det ikke så svært at finde dem (i hvert fald på Pioneers maskiner).

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Vejgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2005
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2005 kl. 09:18

Sony RDR-HX1010/S (Sølv)

http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=155327&Sort=To tal

Det er denne jeg overvejer, og som jeg ser det er den faldet fra 11 Kkr til omkr 7 Kkr. på ganske få mdr.

-----------
mvh
Vejgaard
Til top
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2005
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2005 kl. 11:54

Hej der

Måske kundeservice og skal tages i betragtning. Har nu haft min Sony rdr gx300 til garantirep.. De har så beholdt den i en måned og 3 dage... Ikke lige min forestilling om god kundeservice.

Mvh

Jacob

Til top
slib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-December-2005
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 19:37

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg ville klart vælge Pioneer (men jeg har også tre af dem ).

Jeg vil dog sige, at det med Mapper (Grupper, som det hedder på Pioneersk) bruger jeg ikke ret meget, selvom alle Pioneer maskiner har haft minimum 4 grupper (de nye modeller har 9 mener jeg).

Dvs. jeg propper mine optagelser i grupperne, men jeg bruger stort set aldrig systemet med at kun vise en af disse - så længe man giver optagelserne gode navne og et fornuftigt thumbnail, så er det ikke så svært at finde dem (i hvert fald på Pioneers maskiner).

Da jeg stærkt overvejer at købe Pioneer 436XDE og gerne vil køre i samme mærke i DVD med HD kigger jeg i øjeblikket på 630'eren. Giver denne maskine de optagede programmer navne eller skal du selv navngive dem?

Er der nogen der bruger en Pioneer recorder som CD-jokebox - er det noget der virker???

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 19:50
Pioneer DVR-630 kan selv navngive timer-optagelse, hvis disse foretages via Guide+ systemet (som ikke fungerer i Danmark endnu, men GemStar - som er dem, der står bag Guide+ - er begyndt at undersøge markedet, så det kommer nok indenfor det næste års tid eller to).

Det er dog ret nemt at navngive titlerne efterfølgende (det gør jeg selv). Du benytter SMS-metoden til det, så hvis man er vant til at skrive SMS, så vil det gå ret tjept.

Jeg har lagt en del af mine CD'er ind på min 630'er, men da jeg ikke er den store musik-lytter, så er det ikke ret meget jeg bruger det. Men det fungerer fint så langt som jeg nu har brugt det.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 20:13

Pioneer DVR-630 kan selv navngive timer-optagelse, hvis disse foretages via Guide+ systemet (som ikke fungerer i Danmark endnu, men GemStar - som er dem, der står bag Guide+ - er begyndt at undersøge markedet, så det kommer nok indenfor det næste års tid eller to).

Det er dog ret nemt at navngive titlerne efterfølgende (det gør jeg selv). Du benytter SMS-metoden til det, så hvis man er vant til at skrive SMS, så vil det gå ret tjept.

Og så nævner du ikke engang at man kan navngive titlerne når man programmerer timeren, (godt nok ikke easy timeren) 
Det var en af grundene til at jeg valgte Pioneer og ikke Sony.

Til top
slib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-December-2005
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 20:29

Jeg har lagt en del af mine CD'er ind på min 630'er, men da jeg ikke er den store musik-lytter, så er det ikke ret meget jeg bruger det. Men det fungerer fint så langt som jeg nu har brugt det.

Tak for svaret  Jeg forestiller mig, at jeg vil bruge funktionen, men dog synes jeg, at det lyder lidt/meget besværligt at skulle navngive alle numre manuelt - kan det være rigtigt, at man skal det?

Hvordan fungere jokeboxen - vises jokeboxen på tv'et og kan du se numrene med navne på fjernbetjeningen, så du kan vælge numre på denne måde?

Et par andre spørgsmål - kan man stoppe midt i et optaget program på HD og slukke for at se videre næste dag uden at udsendelsen starter forfra. Sagt på en anden måde, starter det optagede hvor man sidst slukkede eller ....?

Kan man spole tilbage midt i en optagelse (sætte en optagelse på pause) og se videre med en forsinkelse?

Til top
lgpost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2005
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 20:32
Du kan få den til € 530 prøv at se her:http://www.innova24.biz/ItemDetail.aspx?shitemid=16531
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 20:51

Oprindeligt skrevet af slib slib skrev:

Et par andre spørgsmål - kan man stoppe midt i et optaget program på HD og slukke for at se videre næste dag uden at udsendelsen starter forfra. Sagt på en anden måde, starter det optagede hvor man sidst slukkede eller ....?

Kan man spole tilbage midt i en optagelse (sætte en optagelse på pause) og se videre med en forsinkelse?

Ja  medmindre du trykker 2 gange på stop (for at annullere "resume" funktionen)

ja

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu