recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony eller Pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony eller Pioneer

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
slib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af larsl larsl skrev:

Ja  medmindre du trykker 2 gange på stop (for at annullere "resume" funktionen)

ja

Men man kan vel ikke afslutte midt i et optaget program og starte et nyt program for at vende tilbage til det første, hvis man ønsker at starte hvor man sluttede? (ja jeg har ikke nogen HD - men skal snart have en

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af slib slib skrev:

kan det være rigtigt, at man skal navngive alle numre manuelt?

Nej (du kan ikke navngive individuelle numre - kun hele diske).

Hvordan fungere jokeboxen - vises jokeboxen på tv'et og kan du se numrene med navne på fjernbetjeningen, så du kan vælge numre på denne måde?

Nej.

Et par andre spørgsmål - kan man stoppe midt i et optaget program på HD og slukke for at se videre næste dag uden at udsendelsen starter forfra.

Ja.

Kan man spole tilbage midt i en optagelse (sætte en optagelse på pause) og se videre med en forsinkelse?

Ikke direkte. Men når en optagelse kører kan du starte afspilning af den samme titel, og så kan du spole frem og tilbage i den som du vil (dog kun op til det punkt den har optaget til ).

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 22:25

Oprindeligt skrevet af larsl larsl skrev:

Ja  medmindre du trykker 2 gange på stop (for at annullere "resume" funktionen)

ja

Men man kan vel ikke afslutte midt i et optaget program og starte et nyt program for at vende tilbage til det første, hvis man ønsker at starte hvor man sluttede? (ja jeg har ikke nogen HD - men skal snart have en

Jo faktisk, den gemmer et restore punkt på alle optagelser der ligger på harddisken. Når du går i Disc Navigator er der en lille bjælke ud for hver optagelse der viser hvor du er nået til og hvis du bare vælger optagelsen og starter afspilning begynder den der hvor du nåede til sidst.

Til top
slib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 22:38

[/QUOTE]

Jo faktisk, den gemmer et restore punkt på alle optagelser der ligger på harddisken. Når du går i Disc Navigator er der en lille bjælke ud for hver optagelse der viser hvor du er nået til og hvis du bare vælger optagelsen og starter afspilning begynder den der hvor du nåede til sidst.

[/QUOTE]

Det synes jeg godt nok er smart/genialt................. Jeg glæder mig til at jeg skal have maskinen.

Men findes der ikke nogen DVD-optagere med HD som er smarte ved cd jokebox. Jeg tænker på navngivning af numre samt at man kan afspille dem ved at se titel mv. på fjernbetjening. Er det ikke lidt klosset, at numrene kun er navngivet som nr. 1, 2,3... på en cd - hvis jeg har forstået det ret  og at man skal have tv'et tændt for at vælge musiknummer (eller hvordan fungerer det)?

Redigeret af slib
Til top
slib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 22:51

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

kan det være rigtigt, at man skal navngive alle numre manuelt?

Nej (du kan ikke navngive individuelle numre - kun hele diske).

Hvordan fungere jokeboxen - vises jokeboxen på tv'et og kan du se numrene med navne på fjernbetjeningen, så du kan vælge numre på denne måde?

Nej.

Et par andre spørgsmål - kan man stoppe midt i et optaget program på HD og slukke for at se videre næste dag uden at udsendelsen starter forfra.

Ja.

Kan man spole tilbage midt i en optagelse (sætte en optagelse på pause) og se videre med en forsinkelse?

Ikke direkte. Men når en optagelse kører kan du starte afspilning af den samme titel, og så kan du spole frem og tilbage i den som du vil (dog kun op til det punkt den har optaget til ).

For at jeg er sikker på, at jeg også er helt med. Betyder det, at når jeg ser et program og telefonen ringer kl 20.15, at hvis jeg sætter maskinen til at optage, at jeg 5 minutter senere kan se fra kl. 20.15, således, at jeg først er færdig med at se et program kl. 21.05, som faktisk var stoppet rigtigt kl. 21.00 og jeg endda også kan spole 5 minutter tilbage på et andet tidspunkt hvis jeg nu lige blundede lidt således at jeg nu først er færdig med at se programmet kl. 21.10??? (man kan desværre ikke spole frem i tid - heller ikke ved lottoudtrækningen)

Redigeret af slib
Til top
larsl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2005 kl. 00:08

Men findes der ikke nogen DVD-optagere med HD som er smarte ved cd jokebox. Jeg tænker på navngivning af numre samt at man kan afspille dem ved at se titel mv. på fjernbetjening. Er det ikke lidt klosset, at numrene kun er navngivet som nr. 1, 2,3... på en cd - hvis jeg har forstået det ret  og at man skal have tv'et tændt for at vælge musiknummer (eller hvordan fungerer det)?

Næh, hvor skulle den få de informationer fra, de ligger jo ikke på en normal musik-cd. Skulle den selv læse coveret 
Så skulle den have internetforbindelse og hente fra en database dér, ligesom Nero på din PC (vistnok også Media player??).

Ang. at se påbegyndte optagelser, du kan altid starte en visning af det du optager og spole frem og tilbage i det. Det er det Pioneer kalder "chase play"

En anden funktion er "TV direct recording"  hvor Recorderen ved et tryk på en knap begynder at optage det du er igang med at se på TV - Hvis telefonen ringer eller lignende. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2005 kl. 07:25

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Betyder det, at når jeg ser et program og telefonen ringer kl 20.15, at hvis jeg sætter maskinen til at optage, at jeg 5 minutter senere kan se fra kl. 20.15, således, at jeg først er færdig med at se et program kl. 21.05, som faktisk var stoppet rigtigt kl. 21.00 og jeg endda også kan spole 5 minutter tilbage på et andet tidspunkt hvis jeg nu lige blundede lidt således at jeg nu først er færdig med at se programmet kl. 21.10???

Hvis jeg forstår din lidt snørklede frmlægning () korrekt, så er svaret "Ja" til alt ovenstående...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
mads_t Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2006
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 17:44

Hej,

Må jeg lige som ny bruger smide et par spørgsmål ind i denne tråd, da jeg selv overvejer disse to maskiner.

Jeg har andetsteds læst, at Sony og Pioneer ikke kan afspille DivX. Har det egentlig nogen betydning ??

Kan alle købe DVD-er afspilles i en hvilken som helst dvd-optager ?

Er der mulighed for at overføre filer frem og tilbage ml. optager(HDD) og Pc.

Er de begge "Regionskodefri" ??

Hvor meget betyder det, hvilken slags DVD skiver der kan skrives på ?

Ja, jeg må indrømme det, jeg ved stort set intet om dvd, så det er et stort emne for mig, er der  nogen, der kan give et godt link til en opdateret artikel, der beskriver de mange fagudtryk indenfor DVD ?

Mvh. Mads
Til top
mads_t Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2006
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 17:55

Ja, jeg skal lige have med, hvorfor jeg er begyndt at interessere mig for en DVD optager.

Det skyldes, at jeg har mange timers videooptagelser (Sony Hi-8) fra mine udlandsrejser, og dem vil jeg gerne have bevaret, mens kameraet stadig kan bruges(det er ved at være gammelt)

Først tænkte jeg, at det bedste ville være at købe et specielt videokort til computeren med tilhørende redigeringsprogram, men så skal jeg have en ny computer også, da min gamle er for langsom.

Og så har jeg fået det indtryk, at Mpeg kodningen nok er den bedste i en sådan DVD optager, bedre end hvis jeg kører igennem computeren.

Er der nogen, der har erfaringer med det ?

Og så er min Super-VHS maskine ved at være slidt op, og det ville være smart at slå to fluer med et smæk !

Redigeret af mads_t
Mvh. Mads
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af mads_t mads_t skrev:

Ja, jeg skal lige have med, hvorfor jeg er begyndt at interessere mig for en DVD optager.

Det skyldes, at jeg har mange timers videooptagelser (Sony Hi-8) fra mine udlandsrejser, og dem vil jeg gerne have bevaret, mens kameraet stadig kan bruges(det er ved at være gammelt)

Først tænkte jeg, at det bedste ville være at købe et specielt videokort til computeren med tilhørende redigeringsprogram, men så skal jeg have en ny computer også, da min gamle er for langsom.

Og så har jeg fået det indtryk, at Mpeg kodningen nok er den bedste i en sådan DVD optager, bedre end hvis jeg kører igennem computeren.

Er der nogen, der har erfaringer med det ?

Og så er min Super-VHS maskine ved at være slidt op, og det ville cære smart at slå to fluer med et smæk !

Det lyder meget rigtigt. Det ville også være mit valg.

mvh

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 19:31

Nej - ikke "alle", men en DVD-optager er lige så god til at afspille købe-DVD'er som enhver anden DVD-afspiller. Der vil dog være mulighed for enkelte DVD'er, som kan skabe probler på enkelte modeller, men det er nede i promille-afdelingen - hvis du overhovedet oplever det.

Så i alle normale henseender, så er svaret ja, men der er intet absolut svar på et sådant spørgsmål.

Ja - du kan smide det ud på DVD-Video diske, og så benytte ethvert program på PC'en, der kan importere en sådan. Der er ikke netværk indbygget eller andet, så den eneste vej er via en DVD disk.

Det kommer an på leverandøren. Officielt er der ingen DVD-recordere (eller afspillere), der er regionsfri, men de fleste kan laves det på den ene eller anden måde. Nogle forhandlere leverer det som standard (LaserDisken), mens andre tager ekstra penge for det (TapeConnection).

En hel del (hvis du snakker mærke-varer vs. no-name).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 19:33

Jeg har andetsteds læst, at Sony og Pioneer ikke kan afspille DivX. Har det egentlig nogen betydning ??
For nogen har det stor betydning, jeg ved ikke hvorfor. I "gamle" dage tror jeg det var fordi man kunne mase en DVD ned på en CD, og DVDbrænderen ikke var kommet frem endnu. Ret mig endelig, hvis jeg vrøvler.

Hvis du ikke tænker på regionsfri, så ja, hvad du køber kan læses i alle DVDoptagere.

Som sådan ja. Kender ikke Sony, men på Pioneer kan du læse ind på HD i high speed i VR-mode. Ellers i realtime (videomode), hvis ellers det ikke er kopibeskyttet. Du skal regne med at det højst sandsynligt kommer til at køre sådan her: Hvad du optager på recorderen på HD, kan du redigere og brænde ned på DVD, så mange du vil. Det være sig TV eller eks. VHS. Og alt hvad du laver på recorderen kan du selvfølgelig læse ind på PCen, men...der er nogle ting man laver på pc og nogle man laver på recorder. (Rip eks)

De 2 sidste vil jeg overlade til andre.

mvh

Redigeret af Hapsdog
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu