Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
p-HD
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
|
Sendt: 07-Februar-2006 kl. 11:53 |
Vedrørende de nye Pioneer-modeller...
De kan overføre CD'er til HD'en (jukeboksen), så meget kan jeg da forstå på det. Men kan de også overføre MP3'er, som man allerede har på et hukommelseskort/en cd, uden at skulle til at re-encode... ja, eller i det hele taget?
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
|
Sendt: 07-Februar-2006 kl. 13:24 |
p-HD skrev:
Vedrørende de nye Pioneer-modeller...
De kan overføre CD'er til HD'en (jukeboksen), så meget kan jeg da forstå på det. Men kan de også overføre MP3'er, som man allerede har på et hukommelseskort/en cd, uden at skulle til at re-encode... ja, eller i det hele taget? |
Nej, den kan afspille MP3 - men kun fra CD plader.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
p-HD
Bruger
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 00:59 |
Øv bøv da også.
Nå, men... hvor meget plads tager en cd på 700mb på harddisken? Det bliver vel komprimeret på en eller anden måde? For i mine øjne er det lidt, for at sige det på godt jysk, træls, hvis det er 1:1 ratio.
|
 |
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 09:46 |
Lyd-CD'er (på Pioneers JukeBox) optages i 256 kbit DD 2.0, så du kan selv regne det ud. Det er ca. 32 Kb/sek.
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
Hapsdog
Super bruger
Oprettet: 29-Maj-2005
Point: 319
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 10:44 |
HeartWare skrev:
Lyd-CD'er (på Pioneers JukeBox) optages i 256 kbit DD 2.0, så du kan selv regne det ud. Det er ca. 32 Kb/sek. |
Imponerende viden! Kan ikke helt regne den ud alligevel; er du rar at skrive formlen eller skrive hvor meget eks. en plade på 700 MB. fylder når den er kopieret ned på HD.
mvh
|
 |
p-HD
Bruger
|
Sendt: 08-Februar-2006 kl. 12:51 |
Tja, de kære fabrikanter skriver jo, at 700mb er lig med 80 min cd-musik. 80 min. er 4.800 sek.
4.800 sek.x 32kb/sek = 153.600kb.
153.600kb / 1024kb = 150mb.
Så et album = 150 mb.
256kbit fylder godt nok lidt for meget på disken, når man har en pæn samling efterhånden. Kan man ikke selv justere bitraten på det, der bliver overført, fx 128kbit eller 192kbit?
|
 |
Benne
Ny bruger
Oprettet: 02-September-2005
Point: 11
|
Sendt: 12-Februar-2006 kl. 12:40 |
mads_t skrev:
Jeg har andetsteds læst, at Sony og Pioneer ikke kan afspille DivX. Har det egentlig nogen betydning ??
|
Som jeg forstår det, har det betydning, hvis du downloader film fra nettet, som typisk (altid?) er i det komprimerede DivX-format (- og måske piratkopierede/'privatkopierede' CD'er i DivX-format, hvis oprindelse måske er nettet?). Læs mere om DivX:
http://vertikal.dk/divx/
Sony kommer med en ny version af 710'eren - en 720'er (måske også flere modeller?) - om nogle måneder/april, der kan afspille DivX. (Iflg. Sony selv).
Redigeret af Benne
|
 |
thomas fenger
Ny bruger
Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 9
|
Sendt: 08-Marts-2006 kl. 23:21 |
Overvejer at købe en pioneer DVR-630H-S. Men støj?
Hvad findes der af målinger, så man med en viden om hvor meget støj maskinerne afgiver, kan træffe et fornuftigt valg?
Købte en gang en Sony superVHS, der larmede meget mere end min gl.udtjente Panasonic. Var nødt til at bytte til en JVC.
Skyder lidt med spredhagl omkring dette spørgsmål på forskellige tråde, da jeg er lige ved at købe. Mvh ThomasF
|
 |
pizzamandk
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2004
Point: 76
|
Sendt: 08-Marts-2006 kl. 23:55 |
Hej alle
Jeg vil lige sige tak for denne interessante tråd...i morgen tager jeg ud og køber min første HDD-optager og det bliver helt sikkert enten S eller P af de billige 2005-modeller.
Men jeg vil lige høre en ting...hvem er mest holdbar? Min kommende maskine kommer nok på dagligt arbejde og jeg vil lissom gerne have, at den holder et stykke tid.
På forhånd tak
Dan
|
 |
Hoosper
Ny bruger
Oprettet: 18-Marts-2006
Point: 6
|
Sendt: 20-Marts-2006 kl. 17:57 |
Kan man ikke dele en optagelse ind i kapitler på Pioneers maskiner? En på mit arbejde har en Pioneer DVR 530H-S. Han siger at den kan man ikke... Kan det virkelig passe?
Hva' har Pioneers maskiner ellers af redigerings muligheder og kan den brænde hurtigt til DVD, selvom man har redigeret i optagelsen?
Mvh. Jesper
|
 |
2jur
Super bruger
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 264
|
Sendt: 20-Marts-2006 kl. 20:10 |
Selvfølgelig kan Pioneer dele en optagelse. Edit - Divide.
Den brænder en udsendelse på 2 timer på ca 10 min. også hvis den har redigeret og hvis det skal være 16:9 tager den det med.
Den har ry for at have de bedste redigeringsfunktioner af alle hdd recordere.
|
 |
p-HD
Bruger
|
Sendt: 20-Marts-2006 kl. 21:08 |
Jeg kan kun som nylig Pio-ejer (DVR 630H) tilslutte mig det sidste med ryet for bedste redigeringsfunktioner.
På min gamle Panasonic E85 plejede jeg, når jeg skulle klippe reklamer ud, at sætte kapitelmærker ved start- og slutpunkterne og så derefter slette de enkelte kapitler og derefter high-speed kopiere indholdet til en DVD. Men når jeg så afspillede DVD'en kunne man så ved inddelingspunkterne stadig risikere at få lige et par enkelte frames med af reklamejinglen. Det skal jo så siges, at jeg kun fik dette problem ved high-speed kopiering.
Problemet ligger jo selvfølgelig i det, at MPEG2-formatet gemmer en nøgleframe og derefter forandringerne i de efterfølgende frames. Så satte man kapitelmærket ved et af de efterfølgende frames, ville kapitelmærket reelt blive sat til nærmeste nøgleframe på Pana'en, hvis man benyttede highspeed-kopiering.
Ved redigering på Pio'en finder den selv nøgleframe-punkterne, så man kan være sikker på, at der ved high-speed kopiering ikke kommer uønsket materiale med. Man kan selvfølgelig også vælge præcis redigering, men så skal materialet overføres i realtid for at man kan være sikker på, at kapitelmærket bliver sat præcist hvor man ønsker det.
Også en anden dejlig ting er muligheden for at kunne redigere i andre optagelser, mens den stadig optager noget andet.
Nu har jeg selvfølgelig kun prøvet Pana E85 og min nuværende Pio 630, så jeg skal ikke kunne sige, om Sony eller andre mærker er lige så redigeringsvenlige.
|
 |