recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony EX/NX/HX i butikkerne ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony EX/NX/HX i butikkerne ?

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:10
Har en vag interesse i et 32" tv (har desværre ikke plads til større) og havde derfor kig på Sony KDL-32EX700. Jeg læste så lige en anmeldelse af modellen på CNET og her blev den rimeligt meget slagtet billedmæssigt ("gennemsnitlig billedkvalitet"). Lidt surt, når det åbenbart er toppen af poppen i den størrelse fra Sony i år.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:31

1

Redigeret af xcardman - 20-Marts-2010 kl. 22:42
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:35
har lige set ex500 i føtex idag super billed til billig pris , det var blu-ray de viste , ex700 skulle man da tro det er bedre, men det er jo nok med at komme ud selv og se på varen , fordi jeg har også læst ,om deres skærme på nettet, hvor de ikke får så gode karakter, men så når man selv ser det , så er det rigtigt godt, men jeg syndes at man selv skal se på varen og lade være med at hænge sig for meget i de test . har en kammerat som lige har købt et g20 og det er han rigtig glad for , med han tøvede også med at købe det, fordi der er så mange der skriver det er dårligt og mange der skriver det er godt, og det kan godt være lidt forvirrene nogle gange, for hvem skal man tro.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:54

1

Redigeret af xcardman - 20-Marts-2010 kl. 22:43
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

ved at læse test som http://www.flatpanels.dk/ eller her
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm
der findes en masse ubruglige test på nettet og som også har givet en masse debat her på siden
fordi et sted konkludere noget helt andet hvad de fleste mener.
samt en masse skriver om deres egen skærm og de vil altid rose den til skyerne, selvom fagfolk og test siger noget andet.
så til alt held kan man måle billedekvalitet.
problemet med at se en skærm i en butik er man ikke ser ulemperne og den er sikkert indstillet i butiks indstilling. så billledet er noget andet hjemme i ens stue
Hvad er det at den test har med sony at gøre? Jeg troede emnet var sony.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 18:17
det giver jeg helt ret i ... det jeg så idag i føtex er jeg sikker på det bare er taget ud af kassen og så sat en blu-ray afspiller til og så er der blevet trykket på play. men det stod rigtigt godt , og det var et rigtigt godt billed også selv om der var så meget lys osv.  men til så lav en pris, er det godt gået af sony.men helt sikkert det skal hjem i stuen og sætte op , nu det jeg så var blu-ray men hvordan det er med alm tv ved jeg ikke, men det blir spændene at høre mere om de nye modeller.

Til top
Spacepimp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 18:55
Lige med hensyn til NX700 vs. NX800, rent teknisk er forskellen 100 vs. 200Hz, der er dog nogle forskelle i forhold til finish på skærmen. Det kan for nogen være en smags sag (set i forhold til sin pengepung ;) ).

Med mindre noget ændre sig så kommer NX800 ikke 46".

EX700 har samme reflektions niveau som en W5500 og burde ikke virke mere "blanke" end disse...

Og mht. til en blank overflade ved HX, NX og LX serien, husk nu på at det er de færreste der har 70-100watts spots som man har i butikkerne...
Arbejder i Sony Center Kolding.
Mine meninger er mine egne, og representere nødvendigvis ikke Sony's.
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2004
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 19:16
Hej Spacepimp.

Kan du fortælle noget om Component indgangen på siden af NX7/8, kan den også bruges til CVBS (Composite) ?
Eller er den udelukkende Component (som ikke bruges meget i Europa).

Hvad med den ene SCART indgang der er bagpå, kan den bruges til både S-Video og RGB ?

Redigeret af Duelund - 20-Marts-2010 kl. 19:17
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:11
Hej alle.

Ja, så er det pakket ud og installeret. Det står rigtigt flot. Og uden at gå i "Sort er sort" mode, så må jeg sige, at TV'et har et fantastisk sort niveau og flot billedkvalitet.

Jeg er ret imponeret over Trailer kanaler på Internet TV. Den viser gode trailers i HD, og lige nu sidder jeg og nyder DRHD's special tema. Det er ikke ringe.

Jeg er ikke fanatiker, og jeg må sige at det ikke skuffer. Det var let at sætte op i en 12 trins guide, og deres nye EPG guide og menusystem er rigtigt godt.

Alle stik bag i vender imod siden, så det kan hænges tæt op af væggen. Glæd jer.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Alle stik bag i vender imod siden, så det kan hænges tæt op af væggen. Glæd jer.
Jeg så på dem ovre i elgiganten i dag. Og det så for mig ud somom de sæt lidt inde i et hul, med stikkene ud til siden, er det hul stort nok til ledningerne? For mig så det småt ud, men det er jo svært at se uden ledningerne i.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:57

spændt på at se det selv.