recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony EX500 Billede i TV Guide?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony EX500 Billede i TV Guide?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony EX500 Billede i TV Guide?
    Sendt: 16-Januar-2017 kl. 18:32
Hej Recordere,

Der var en gang at min skærm en Sony EX500 kunne vise det program man står på når man trykkede på "Guide" knappen. Men efter YouSee har lavet et eller andet (Er sket for længe siden!) Er denne ting forsvundet. Nu er der blot et ur oppe i hjørnet i stedet for. Jeg har set et TV magen til mit hvor på det virker. Dog bruger de CA modul og Boxer. Altså DVB-T og ikke DVB-C som jeg kører. Men det HAR virket... Er der nogle som kan fortælle hvorfor det pludselig er holdt op ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 18:43
Der var noget med nogle kanaler skulle slettes før det virkede.

Nu er det nogle år siden jeg har haft sådan en ex500.   

Men mener flatpanels havde en længere tråd om dette.    Flere tv har samme problem.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 19:34
Det er samme problem som dette jeg har (Pudsigt nok også en dansker som har samme problem)

https://www.youtube.com/watch?v=CNnUSLk1Pq0
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 21:09
Hej.
Ved ikke det lige er dette tv du har.

https://www.sony.dk/support/da/content/cnt-hn/prd-tvhc/YouSee-home-frequency-switch/KDL-32EX500
Ved om det har noget gøre med EPG
Har selv en ældre ex 750 og der virker det fint med Boxer
Mvh.

Redigeret af nesager - 16-Januar-2017 kl. 21:10
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 21:13
Det hedder vel EPG og det virkede fint på YouSee for år tilbage, og virker fint med Boxer også har jeg set, men med DVB-C MPEG4 på YouSee virker det ikke mere...
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2017 kl. 23:20
Det er noget med nogle bestemte kanaler man skal slette, så kommer biledet tilbage.

M.v.h.
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2006
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stouenberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 09:32
Virker fint på vores Sony KDL-40W705C med Yousee kabel...
Mvh Steen
8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 11:06
Slet ALLE kanaler du ikke kan se. En eller flere af dem giver problemet.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 14:20
Det er et kendt problem på Yousee. De kanaler, som blokkerer for mini-preview skifter løbende når Yousee lægger kanaler om, men det burde være disse kanaler over kanal 100:
C Seri
Event
2Sp HD
C Hits
C Emo
CFrst
Charli

På et Sony-TV kan du loade kanallisten ind manuelt og rette den via:
https://www.sony.de/support/de/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/sony-editor-for-2015-models/KD-55X8505C
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 17:04
Har slettet dem fra tv'et men lige lidt hjælper det.

Har gen indlæst alle kanaler med start frekvens 450.000 MHz i stedet for 143.000MHz og netværks id (00)100

Og efter jeg har gjort dette er der mange af kanalerne som hedder "Ingen tjeneste" 

Måden jeg sletter kanaler på er via Home knappen -->Indstillinger --->Digital Opsætning--->Digital Programsortering

Redigeret af Andreas.H - 17-Januar-2017 kl. 17:31
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Andreas.H Andreas.H skrev:

Har slettet dem fra tv'et men lige lidt hjælper det.

Har gen indlæst alle kanaler med start frekvens 450.000 MHz i stedet for 143.000MHz og netværks id (00)100

Og efter jeg har gjort dette er der mange af kanalerne som hedder "Ingen tjeneste" 

Måden jeg sletter kanaler på er via Home knappen -->Indstillinger --->Digital Opsætning--->Digital Programsortering

Er godt klar over, at startfrekvens er ændret ( nogle steder i landet ), men hvis det ikke er sat i værk hos dig, vil nogle kanaler fremstå kodet. Har selv oplevet det samme, da svigermaskinen ville bruge den nye startfrekvens. Så her skulle den gamle bruges igen ( 14 dage siden ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andreas.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 18:18
Problemet var at jeg pludselig manglede en del kanaler, så derfor lavede jeg en ny kanal søgning, og opdaterede start frekvensen ligeså... Hvornår ved man hvornår det kommer til ens område?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu