recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony EX500 og PIP i EPG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony EX500 og PIP i EPG

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony EX500 og PIP i EPG
    Sendt: 06-April-2011 kl. 18:05
Jeg har før haft glæde af EPG'en med PIP så man kunne følge med i det som kørte i baggrunden, samt se et lille billede af det.

Det er forsvundet ligepludselig i dag, af en eller anden oversag. YouSee har ikke foretaget noget, og Sony siger ligeledes de ikke har foretaget sig noget..

Har forsøgt med ny programsøgning, og det har heller ikke hjulpet.

Før i tiden skulle man gøre følgende;

"Syntes virkelig det er bizart. Men PIP i EPG'en virker kun når man laver sin digitale programsøgning med DK som land, fuld søgning, auto. Hvis man selv vælger netværks id (i mit tilfælde 151) så er der ingen PIP i EPG'en. På trods af at det er alle de samme kanaler den finder."

Sakket fra et andet forum.

Desuden når man skal retur fra EPG'en er den sindssyg langsom om at gå tilbage, og står i sort skærm i ca. 4 sek. hvis ikke mere og så kommer billedet.

Update: Nu kommer der billede i et splitsekund i EPG'en og så forsvinder det. Har lige haft fat i YouSee igen, og de kan ikke hjælpe. Er der andre med YouSee og EX500 som heller ikke kan modtage billeder i EPG'en?


Redigeret af Andreas.H - 06-April-2011 kl. 19:39
Til top
madsskoett Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:34
Jeg har et EX710 og har lige netop igår fået samme problem som dig. Havde samme indstilling som dig mht. indstillinger af programmer før og der virkede det fint.

Har også haft fat i både Sony og Yousee, og begge siger at de ikke har lavet nogen ændringer... Dog sagde hende den meget fjentlige hos Sony at yousee over hele ugen havde lavet ændringer i nettet. (yousee siger de ikke har lavet noget)

Jeg er også meget frustreret over problemet med billede og lyd i EPG'en... Hvorfor kan yousee ikke bare være som de andre så TV'et passer til signalet ligesom alle andre standarder...
Til top
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 17:37
præcis, jeg fik det samme af vide af Sony, at YouSee i denne uge er i fuld gang med at lave ændringer, og jeg bare skulle foretage en kanal søgning, så ringede jeg til YouSee, og de kendte ikke til nogle ændringer i nettet. Men så længe jeg har et billede på kunne de ikke gøre noget. Jeg mener jo stadigvæk det er en mangel, når den har været på før og er forsvundet, og derved vil fejlmelde det. Hvad siger I ? 
Til top
magras Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 16:07
Har fået det samme at vide, virkelig irreterende! 
Til top
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2011 kl. 16:27
har HX800 og har samme problem, kan i min optik kun ligge hos yousee, da tv´et ikke bare ændre sine indstillinger.
Til top
Sony37tommer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 12:21
Hej,

Ejer et Sony KDL-37EX500

Kunde hos YouSee på Frederiksberg. Mistede også PIP og lyd i EPG/den digitale programguide d. 6. april.

Har nogle været succesfulde i at få det tilbage? Har overvejet fabriksindstillinger/fuld ny søgning osv. osv., men intet nytter vel - det er vel YouSee's skyld?

Nb. hvis man vælger fabriksindstillinger, reset'ets firmware så også? (så man kan indstallere tidl. firmware). Har nogle prøvet det? Jeg har .0492 på en USB stick og .0499 på tv'et (automatisk systemopdatering via LAN-kabel), men tv'et vil ikke downgrade firmwaren. Troede først at det var pga. firmwaren at PIP forsvandt, men kan forstå, at det er YouSee og vi ikke kan gøre noget?

Forstår ikke at Sony ikke kan fixe dette med Barker channel via firmware (hvis de har lyst).

Det er et stort afsavn med billede og specielt lyd i EPG. Vidste ikke var vigtigt det var for oplevelsen indtil det forsvandt.

Hjælp! Sony + især YouSee

Kenneth

Nb. har skrevet til YouSee = intet svar...


Redigeret af Sony37tommer - 12-April-2011 kl. 12:22
Til top
Andreas.H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2011 kl. 14:51
Hejsa,

Jeg har lige fået svar fra YouSee, som skriver følgende:

"

Hej

 

Tak for din henvendelse.

 

Det er korrekt at der har været problemer med Sony TV er på det sidste. Det er dog ikke noget som vi kan hjælpe med.

 

Du kan ringe til Sony support og hører med dem. Det er ikke vores signal der laver PIP det er tv'et. Tv'et bruger vores signal, men vores signal har ikke noget at gøre med om det bliver vist i PIP eller normalt.

 

Venlig hilsen

 

XXX

YouSee Support"


Det virker jo mystisk de kaster bolden retur til Sony.


Jeg har ikke selv opdateret fjernsynet, men har prøvet og lave programsøgning på ny, uden held. Burde TV'et ikke komme og fortælle hvis den opdaterer firmwaren i TV'et ?

Til top
Jakobfc Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2011 kl. 21:26
Der har heller ikke været nogen Sony opdateringer ihvertfald ikke på mit tv. har ikke fast intetnet tilslutning på det, og sidst kablet var i, er omkring januar....
Til top
magras Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-April-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 17:44
Og Sony sender bolden tilbage til Yousee, her er hvad de skrev til mig:

Hej,

Tak for din henvendelse til Sony Support.

Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Sofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en ny standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden. 
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at: 
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens. 
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.

Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids  information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.

Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne 

Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.
Anledning til at billede og lyd findes i EPG guiden på nogen fjernsyn og ikke på andre er at alle fjernsyn endnu ikke er blevet opdateret med en ny software som ændrer hvordan fjernsynet fremviser EPG guiden.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu