recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony EX500 , Pana G20 el. LG SL8000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony EX500 , Pana G20 el. LG SL8000?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 22:07
Forklar, forklar....?
 
M.v.h.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 21:46
Hvis man har pengende, så i stedet for Sony EX500, så kig hellere på Sony 40HX700 til små 8000,- den overgår klart G20 på flere punkter.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 20:32
En fed feature ved Pana G20 er jo også harddisk optage funktion - så man ikke går glip af nogle kampe. Wink
Eneste det kræver er en ekstern harddisk - typisk til 500,- så har man funktionen.
 
M.h.t. problemer med meget lys. Har du ikke problemer med dit nuværende TV? Så vil heller ikke have det med det nye. Tværtimod vil det være væsentlig mindre generende.
 
M.v.h.
Til top
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 19:59
Jeg blev overbevist om et X10Y Plasma på baggrund af anmeldelser og anbefalinger herfra og på flatpanels, men jeg må sige at jeg er dybt skuffet over et den måde plasmaet håndterer bevægelser især ved HD, det hakker og flimrer... Meget 50 Hz "agtigt" selvom det jo er 100 Hz.. Og så plasmabuzz som er meget værre end jeg turde håbe på. Det larmer mere end mit gamle halvdefekte CRT fjernsyn. Øv. Derfor overvejer jeg at udskifte det til et Sony EX500 eller et Samsung LED, lidt dyrere, men wow hvor det flyder og er skarpt

Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 11:40
Takker for de mange indlæg. I gør det sgu ikke lettere at vælge ; )

Tager som sagt ud og kigger på TV imorgen. Spændt på om jeg kan støve Sl8000 op i Esbjerg området.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg tror selv, at jeg ender med et EX500. Har haft et Pioneer plasma i 4 år og har altid været hamrende træt af genskin og ikke at kunne se TV eller spille Xbox om dagen hele sommeren pga. at det ikke er lysstærkt nok, så denne gang vælger jeg ud fra at kunne bruge det hele tiden, fremfor at have det bedste billede om aftenen.


Kan sagtens følge dig, jeg har selv prioriteret lysstærkt LCD (KDL-40W5500) til vores alrum hvor der ses TV og spilles Wii i dagtimerne, lavt strømforbrug gør heller ikke noget.  Til stuen regner jeg så med at anskaffe et plasma (Panasonic VT20), det bruges hovedsageligt om aftenen.

Men vær opmærksom på at Panasonics nye plasma (G20 og op, tror jeg) er væsentlige mere lysstærke end tidligere.
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 08:12
Jeg tror selv, at jeg ender med et EX500. Har haft et Pioneer plasma i 4 år og har altid været hamrende træt af genskin og ikke at kunne se TV eller spille Xbox om dagen hele sommeren pga. at det ikke er lysstærkt nok, så denne gang vælger jeg ud fra at kunne bruge det hele tiden, fremfor at have det bedste billede om aftenen.
At man kan få et 55" til 12000 tæller heller ikke imod Thumbs Up

Dog leder jeg stadig efter et TV, som ikke har reflektioner OG som ikke er så møghamrende langsomt som Sony anno 2010 er. Alle de modeller jeg har prøvet er godtnok ulideligt sløve i menuerne. 4-5 sekunder til f.eks. Guide kommer frem på skærmen efter tryk på knappen...Gaah.


Redigeret af DjonDjoe - 17-Maj-2010 kl. 08:13
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Zinne Zinne skrev:

Ok, tak.

Har på Rod83's anbefaling også kigget på LG SL8000, som jo næsten bliver skamrost i diverse anmeldelser. Kan rigtig godt lide designet. Er der nogen, som har erfaringer med denne skærm?

Hva' synes I derude - kan SL8000 hamle op med de to første kandidater?
Ja med en ex500
Men det største problem med sl8000 er sortniveau
den er noget under hvad man kan forvente i dag, både fra plasma og lcd
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:38
Ja den kan den ifg mig. Jeg ville dog tage et SL8500 istedet. Det er altså noget pænere med en glasplade en plastic.
Bare husk på at den giver mere genskin.

mvh
Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:35
Ok, tak.

Har på Rod83's anbefaling også kigget på LG SL8000, som jo næsten bliver skamrost i diverse anmeldelser. Kan rigtig godt lide designet. Er der nogen, som har erfaringer med denne skærm?

Hva' synes I derude - kan SL8000 hamle op med de to første kandidater?
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:17
nej det er ikke problem så længe du behandler skærmen godt, men der kan godt forekomme retention som så forsvinder med lidt sne på skærmen.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:01
Tak for de mange indlæg. Kan se, at de fleste af jer hælder til G20'eren, men jeg synes også at kaizer argumenter godt for EX500'eren.

Det skal siges, at jeg endnu ikke har set nogen af modellerne "live". Tager på rundfart tirsdag for at danne mig et indtryk.

Endnu engang tak for input.

Forresten, er burn-in stadigt et problem for plasma-skærme?


Redigeret af Zinne - 16-Maj-2010 kl. 19:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu