Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1747
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 13:48 |
amorbavian skrev:
Its already been confirmed that if the d/l worked and your PS3 restarted without problems then its fine and your PS3 wont brick.
Jeg fik det her at vide paa ps3forums.com
Har dog bedt ham om at skrive hvor han har det fra.
|
Det lyder godt - især hvis det kommer fra en pålidelig kilde.
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 13:54 |
Jeg haaber han laver et link til hvor han fik det fra. Men overordnet er det, det jeg faar indtryk af fra forumet.
Til noget helt andet. En SATA connector er den samme i 3,5" og 2,5" HDD ik ogsaa??
Det er fordi jeg har en HDD boks til 3,5" men vil vide om den ogsaa kan bruges til PS3 HDD hvis det nu skulle vaere?
|
BORING!
|
|
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 13:58 |
My ps3 bricked because of the 2.40 update. it restarted and had no menus and controller connection was impossible.
I contacted support and they asked if I used a wired or wireless connection to the net, I said “wireless” and the support guy knew exactly what the problem was and is sending me a replacement PS3.
Apparently the problem lies with the wireless transfer of the update where bits of the file or update are lost during transfer and as a result the files become corrupt and mess up when installed.
The advice given to me was use an Ethernet cable when updating firmware, as no data can be lost over a hard wired connection.
It seems feasible that data can be lost over a wireless connection but because sony have now pulled the update there may be other contribution issues.
Sig til hvis jeg skal holde op med at spamme! Det er dog interessant at laese andres oplevelser.
|
BORING!
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 14:02 |
amorbavian skrev:
Jeg haaber han laver et link til hvor han fik det fra. Men overordnet er det, det jeg faar indtryk af fra forumet.
Til noget helt andet. En SATA connector er den samme i 3,5" og 2,5" HDD ik ogsaa??
Det er fordi jeg har en HDD boks til 3,5" men vil vide om den ogsaa kan bruges til PS3 HDD hvis det nu skulle vaere?
|
En 3,5" disk kan ikke rigtigt være internt i en PS3?
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 14:03 |
amorbavian skrev:
My ps3 bricked because of the 2.40 update. it restarted and had no menus and controller connection was impossible.
I contacted support and they asked if I used a wired or wireless connection to the net, I said “wireless” and the support guy knew exactly what the problem was and is sending me a replacement PS3.
Apparently the problem lies with the wireless transfer of the update where bits of the file or update are lost during transfer and as a result the files become corrupt and mess up when installed.
The advice given to me was use an Ethernet cable when updating firmware, as no data can be lost over a hard wired connection.
It seems feasible that data can be lost over a wireless connection but because sony have now pulled the update there may be other contribution issues.
Sig til hvis jeg skal holde op med at spamme! Det er dog interessant at laese andres oplevelser.
|
I denne tråd er det meget fint med så meget info som muligt - også andre oplevelser med firmwaren!
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|
Krjstoff
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 14:07 |
Hmmm ... min kæreste har jeg informeret mig om at min PS3 virker fint efter update. Det er en nyere 40 GB og den er koblet trådløst på nettet.
Så jeg kan heldigvis tørre sveden af panden igen.
Fuld sympati for de stakler hvis maskiner er blevet ubrugelige!! Håber sgu Sony lægger sig i selen og bytter deres maskiner. Og så ville et lille plaster på såret i form af et eller andet gratis lir ikke være for meget for langt
|
|
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 14:17 |
zulfo skrev:
amorbavian skrev:
|
|
Proev at laese igen. Hvis du stadig misforstaar, saa vil jeg gerne omformulere.
|
BORING!
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 14:20 |
amorbavian skrev:
zulfo skrev:
amorbavian skrev:
|
|
Proev at laese igen. Hvis du stadig misforstaar, saa vil jeg gerne omformulere.
|
Åh, du vil smide PS3'en HD i din boks til 3,5" diske - det burde fungere, vil jeg tro...
|
Lars B
|
|
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 14:31 |
TADAAAAAA! Jeg regnede osse med at du ville figure it out...Jeg haaber ikke at jeg faar behov for at afproeve det. Saa vidt jeg husker er det det samme kabel.
BTW, ham der fik at vide at problemet skyldes wireless, burde ikke have troet paa det. Altsaa der udfoeres vel hash check? Ikke det man ryger...
Faktisk er det gaaet op for mig at det maa vaere fis at det skulle HDD wipe skulle hjaelpe.
Firmwaren ligger jo ikke pa HDD'en saa hvorfor?
|
BORING!
|
|
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 14:55 |
Selv om man bruger kabel kan en fil også ende op med fejl. Det har intet med wireless at gøre, så ja - den er godt nok lidt langt ude.
Har personligt fået utallige af fejl filer ned mens min gamle pc var på kabel. Ret sikker på fejlen der var harddisken.
Min PS3 genstartede fint igår efter den havde hentet den update - min kæreste spillede også GTA4 om aften, og der var heller intet
Aner desværre ikke hvordan den update virker - og hvor den smider den? I første omgang kommer den vel ind på hdd, for derefter at blive installeret. Så den må vel ligge på harddisken?
|
|
|
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 15:05 |
Efter den er installeret er den i hvert fald ikke paa HDD'en. Den ligger paa en chip. Jeg har som sagt skiftet HDD men firmwaren var den nyeste.
Hvor er du heldig med en kaereste der spiller PS3! Eller maaske ikke, for saa tager hun jo bare maskinen fra dig
|
BORING!
|
|
RuneH
Guld medlem
|
Sendt: 03-Juli-2008 kl. 15:24 |
amorbavian skrev:
Efter den er installeret er den i hvert fald ikke paa HDD'en. Den ligger paa en chip. Jeg har som sagt skiftet HDD men firmwaren var den nyeste.
Hvor er du heldig med en kaereste der spiller PS3! Eller maaske ikke, for saa tager hun jo bare maskinen fra dig
|
Ah ja, så gør den da bestemt ikke det. Nej, så giver det jo ingen mening at man skal formater sin hdd. Spøjst!
Kæresten derhjemme er helt med på PS3 - hun bruger den lige så meget som mig (når jeg ikke spiller GTA eller Uncharted! ;) der er sgu grænser!)
Det var hende der ville have GH3, og 2 stk. guitar så vi kunne battle og spille sammen. (og jeg får nu røv i GH.. :\ )
Ja det er nu rart. :)
|
|
|