recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony fjernsyn - forsikringssag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony fjernsyn - forsikringssag?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rookie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony fjernsyn - forsikringssag?
    Sendt: 26-September-2008 kl. 11:01

Der er sikkert en herinde som kan vejlede mig...

Kort fortalt: jeg ved ikke helt hvordan det er sket, men mine kære børn er "kommet til" at sprøjte vand ind i min Sony LCD (JA, det lyder sgu dumt..), rettere sagt i sprækkerne i bagbeklædningen....  heldigvis var fjernsynet ikke tændt eller på standby på det tidspunkt. Problemet er, at jeg ikke tør  tænde for den før jeg er sikker på at vandet evt. fordamper.... aner ikke hvor meget der er kommet i og om det evt. fordamper.... nogen der har et godt råd??

Hvad sker der hvis jeg tænder den for tidligt??? brænder det hele sammen, eller springer mit HIFI relæ?

Jeg har en udvidet forsikring på fjernsynet, men hvad med "grov uagtsomhed" hvordan er jeg stillet i forhold til det??

Håber jeg kan få et svar herfra

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10509
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 11:17

Hvis du tænder og der stadig er vand i, risikerer du at brænde TVet af, også selvom fejlstrømsrelæet eventuelt slår fra. Kan du ikke tage bagbekædningen af, tørre alt det vand af du kan se og klare resten med en hårtørrer eller lignende? Hvis ikke, ville jeg placere TVet på et varmt og tørt sted og vente mindst en uge med at tænde det.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rookie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 11:22

Jeg tænkte nok du vil sige det...... fand*** til unger. Når du siger "brænde" så håber jeg ikke du mener det bogstaveligt... jeg vil nødig være i nærheden.

Nogen der kan sige noget om hvad forsikringsselskabet evt. vil sige?? det er jo en luskus forsikring som skulle dække fuld pris - og dyret kostede mig 13.000 for 3 år siden..

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 11:22

Hvis tv'et tændes og det futter af, så er det vel ikke værre end du kan kontakte forsikringen og få sendt det til rep. Husk at tjekke forsikringsbetingelserne og se om den dækker denne hændelse.

Hvilket forsikringsselskab er det?

Redigeret af furious jt - 26-September-2008 kl. 11:22
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Rookie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hvis tv'et tændes og det futter af, så er det vel ikke værre end du kan kontakte forsikringen og få sendt det til rep. Husk at tjekke forsikringsbetingelserne og se om den dækker denne hændelse.

Hvilket forsikringsselskab er det?

Tja... det kan man også. Kan ikke huske navnet på selskabet, det er jo tegnet via Sony Centeret i Roskilde da jeg købte det. Om det så kan betale sig for dem at reparere, kan det diskuteres.... priserne er raslet godt ned i mellemtiden.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 11:52

Alt efter hvilken type forsikring det er så er det muligt at det dækkes. Men det kræver at den indeholder det der i branchen kaldes "plusdækning". Normalt er dette tilvalg til en indboforsikring, men jeg mener at når man tegner forsikring ifbm køb af elektronik igennem forhandleren, så plejer det også at være med. En plusdækning vil dække pludseligt opståede skader, som hvis du kommer til at hælde vand i dit tv.

Dog er det rigtigt, at der kan være tale om "grov uagtsomhed" eller direkte at "handle med fuldt overlæg", hvis dine børn har kigget på fjernsynet, kigget på deres SuperSoaker 5000, kigget på hinanden og tænkt: "Det kommer sikkert til at se skideskægt ud".

I dette tilfælde kan der være tale om at der ikke er nogen dækning, da det er foregået med fuldt overlæg. Om der er noget formildende ved at det er børn er jeg ikke 100% sikker.

Min anbefaling er at finde ud af hvad der er foregået, være helt sikker på forløbet, og så kontakte forsikringsselskabet for at høre dem ad. Det er den eneste "forsikring" (no pun intended) du har for om den vil dække eller ej.

Vær desuden opmærksom på at hvis du når du kontakter forsikringen "ændrer" historien og siger at det var en vase der væltede (for bedre chance for at få erstatning), så handler du i ond tro og svigagtigt, hvilket betyder at hvis forsikringsselskabet finder ud det, så får du ingen erstatning. Det ved jeg godt at du selvfølgeligt ikke kunne finde på, men blot til oplysning

Ellers så som de andre skriver, sørg for at den såvidt muligt er så tør som den kan blive, før du overvejer at tænde for det.

Til top
Rookie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 12:09

Jeg må hænge den til "tørre".... eller endnu bedre, hænge ungerne til tørre

Om ungerne har gjort det med fuld overlæg... ved jeg ikke, men de har trods alt fortalt det. Hvad ville det havde været sket, hvis ungerne IKKE havde fortalt det og jeg tændte for fjernsynet???  var jeg så i god tro at fortælle forsik.selskabet at lortet brændte sammen uden at kunne forklare hvorfor??? Jo, jeg ved at jeg ville være i god tro, men vil de tro mig?... det er som regel den omvendte bevisbyrde, det er kunden der skal bevise at man ikke har gjort det med vilje og at det VAR et uheld. Forsikringsseskaberne skal jo tjene penge, ikke?

Til top
marcdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2008
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 18:39

Jeg har lige selv været i "næsten" samme situation.

Mit tv væltede på skærmen da jeg havde taget det ned for at male. Det var dog beskyttet af et tykt tæppe men fik knækket plasma panelet. Dette kunne ikke reperareres og blev derfor erstattet.

Men jeg kender godt det med at man er super nervøs for at de bare siger at det dækker de ikke pga. bla bla.

Men... Du kunne jo gå ned til dem med det og fortælle hvad der var sket, før du prøvede at tænde det. Hvis de så på forhånd ikke vil dække det har du jo ikke andre muligheder end at prøve "selv"

En anden mulighed "På egen risiko" er at fortælle du var i gang med en rengøring, luftede ud osv. hvor der så kom gennemtræk og væltede blomstervasen ned i skærmen. Da du så tændte var den død! ??

Jeg vil ikke opfordrer til noget men det hele ligger bare i tilfældet. Det er lige før at der skulle være strømsvigt, et fly der styrtede og meget andet før de vil dække. Andre gange glider det lige igennem.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu