Alt efter hvilken type forsikring det er så er det muligt at det dækkes. Men det kræver at den indeholder det der i branchen kaldes "plusdækning". Normalt er dette tilvalg til en indboforsikring, men jeg mener at når man tegner forsikring ifbm køb af elektronik igennem forhandleren, så plejer det også at være med. En plusdækning vil dække pludseligt opståede skader, som hvis du kommer til at hælde vand i dit tv.
Dog er det rigtigt, at der kan være tale om "grov uagtsomhed" eller direkte at "handle med fuldt overlæg", hvis dine børn har kigget på fjernsynet, kigget på deres SuperSoaker 5000, kigget på hinanden og tænkt: "Det kommer sikkert til at se skideskægt ud".
I dette tilfælde kan der være tale om at der ikke er nogen dækning, da det er foregået med fuldt overlæg. Om der er noget formildende ved at det er børn er jeg ikke 100% sikker.
Min anbefaling er at finde ud af hvad der er foregået, være helt sikker på forløbet, og så kontakte forsikringsselskabet for at høre dem ad. Det er den eneste "forsikring" (no pun intended) du har for om den vil dække eller ej.
Vær desuden opmærksom på at hvis du når du kontakter forsikringen "ændrer" historien og siger at det var en vase der væltede (for bedre chance for at få erstatning), så handler du i ond tro og svigagtigt, hvilket betyder at hvis forsikringsselskabet finder ud det, så får du ingen erstatning. Det ved jeg godt at du selvfølgeligt ikke kunne finde på, men blot til oplysning 
Ellers så som de andre skriver, sørg for at den såvidt muligt er så tør som den kan blive, før du overvejer at tænde for det.