recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony HDR-TG3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony HDR-TG3

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony HDR-TG3
    Sendt: 02-Juni-2008 kl. 14:45

Hejsa

Jeg vil til at købe mig et video-kamera. Har indtil videre kun haft et alm. digital-kamera. Og så har jeg overvejet det her:

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=HDR-TG3&a mp;site=odw_da_DK&imageType=Main&category=CAM+High+D efinition+on+Memory+Stick

Det er jo dejlig lille, så man kan ha det med overalt, og samtidig optager det i HD og på memory kort. Og det er da nemt.

Er der nogen der kender det, og kan komme med nogle erfaringer?

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 16:06
Hi Sorte Får,

Undskyld at jeg nasser på din tråd, men jeg hører også gerne om erfaringer på denne fikse sag, da pengne brænder lidt i lommen lige nu. Har indtil videre kun læst en kort anmeldelse på edbpriser - og den var positiv.

Bemærk i øvrigt at det kan fås omkring DKK 1.800 billigere, end Sony's vejledende pris, på diverse net shops. Well, pixmania har det faktisk DKK 2.300 billgere, men de har jo ikke lige det bedste ry.

/Nils
           
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 16:22

dette kamera er jeg også gerne med.

jeg har også nogle spørgsmål.

når man nu har optaget hvad der kan, være på en memory stick. hvad gør man så, fylder det ikke for meget, til at kunne overspille på en dvd evt hdd? eller skal man have, en blu-ray optager til at kunne optage det på.

jeg optager en del af mine tøser, og så er det jo rart at kunne lave en kopi, af ens optagelser til bedsteforældrene.

hvad gør man.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 17:26
Min bror har forgængeren. Den ligner bare et rør. Han kan brænde optagelserne ned på PC på alm brænder. Formatet er AVCHD, som kan afspilles på min BD30.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 17:30

kan den så ikke afspilles på en alm. hdd afspiller?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 17:32
Nej desværre Flemming. Formatet er jo HD, så det kan kun afspilles i en sådan afspiller. Men det har du jo også.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 17:52
Hi Flemming,

Jeg bevæger mig på lidt tynd grund her - så bryd gerne ind. Men som jeg forstår det, så kan indholdet af den medfølgende 4 GB MS (kan indeholde knap 30 minutter i Full HD) brændes direkte til en alm. DVD. Hvis du køber en 8 GB MS (som man jo næsten bliver nød til), og vil overføre hele molevitten til en DVD, skal det være en DL DVD. Med en 16 GB MS, må du til at redigere lidt på PC/Mac'en før du brænder . For at få fuld udbytte af de 1920 x 1080i, kræver det at du afspiller fra en Blu-ray afspiller med DVD opskalering. Alternativt kan kameraet tilsluttes direkte til TV'et via HDMI.

Jeg fandt i øvrigt tre reviews:

http://www.macworld.co.uk/procreative/reviews/index.cfm?revi ewid=2560

http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=1995

http://stuff.tv/Review/Sony-HDR-TG3/

(hmm, jeg blev forstyrret mens jeg skrev det her, så jeg blev delvist overhalet )

/Nils

Redigeret af nbu001 - 02-Juni-2008 kl. 17:54
           
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 18:14

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej desværre Flemming. Formatet er jo HD, så det kan kun afspilles i en sådan afspiller. Men det har du jo også.

ja, jeg har. bedsteforældrene har ikke.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 18:20

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Hi Flemming,

Jeg bevæger mig på lidt tynd grund her - så bryd gerne ind. Men som jeg forstår det, så kan indholdet af den medfølgende 4 GB MS (kan indeholde knap 30 minutter i Full HD) brændes direkte til en alm. DVD. Hvis du køber en 8 GB MS (som man jo næsten bliver nød til), og vil overføre hele molevitten til en DVD, skal det være en DL DVD. Med en 16 GB MS, må du til at redigere lidt på PC/Mac'en før du brænder . For at få fuld udbytte af de 1920 x 1080i, kræver det at du afspiller fra en Blu-ray afspiller med DVD opskalering. Alternativt kan kameraet tilsluttes direkte til TV'et via HDMI.

/Nils

jeg er også på meget tynd grund her. men hvis man bare kunne nedgradere det lidt, så bedstefor kunne få en time eller halvanden pr dvd. og så kan man lave det anderledes til sig selv.

det er derfor at jeg godt kunne tænke mig, at der kom blu-ray hdd optagere herhjemme, så kunne man optage derover, til en selv.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

ja, jeg har. bedsteforældrene har ikke.

Jamen det finurlige ved AVCHD er at det kan brændes ned på en alm. DVD i alm. brænder, men kan kun afspilles på en HD afspiller.

Men var der ikke noget med at du ville købe et par stykker, nu hvor prisen på BD50 bliver så gunstig. 

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 08:19
jo, det kunne da være godt, at købe et par stykker. men da til mig selv.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Tim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 15:02

Jeg har anskaffet Sony HDR-3TG. Jeg købte det direkte på Sony's Hjemmeside til kr. 7.000, og det var fint med levering mv.

Hvis jeg ikke havde så travlt på jobbet ville jeg skrive en lille brugeranmeldelse. Men mit brug af kameraet har også være begrænset.

Stærke sider

Det suværent fedeste ved kameraet er, at det kan være i lommen på et par cowboy bukser. Forrige lørdag spillede jeg far og søn fodbold med Lars, og da vi skulle brille og se hvem der kunne holde bolden længst i luften, hev jeg kameraet op af lommen og kunne optage, at Lars lossede bolden over på det veldækkede spisebord, fordi han blev så overrasket over at jeg kunne filme ham i øjeblikket og ikke skulle ud i bilen og hente en stor kamera taske først. Derfor kommer man, som bruger af kameraet til at bruge det meget mere i sjove situationer.

Det er på den anden side ikke så lille, at man ikke har godt greb om det.

Det er nemt at betjene: slå displayet ud og tryk på start/stop knappen. Iben er godt tilfreds med det (OK WAF-faktor)

Kameraet er hurtigt til at starte op. Så det er godkendt

Det er nemt at afspille optagelser på kameraet. Optagelserne ligger sorteret i datoorden og der er et stilbillede for hver optagelse man har foretaget. Så det er meget mere overskueligt, end i de gode gamle bånd, hvor man skulle spole frem og tilbage

Svage sider

Kvaliteten ved aften billeder er ikke så god som man kunne håbe på, altså det samme som ved alle tidligere kameraer som er på markedet. Jeg havde håbet at det ville være rigtig lysstærkt. Men det er same-same.

Funktionen med at kunne tage still-billeder samtidig med optagelse, tror jeg ikke at man får brug for.

Sletning af optagelser er besværlig, der skal trykkes mange gange i menu-systemet inden at optagelsen er slettet.

Det er heller ikke lykkes mig at slette en del af en optagelse. Jeg gider ikke at bruge mange timer på redigering af optagelser på PC'eren. Så jeg ville meget gerne kunne redigere så meget som muligt direkte på kameraet.

4 Gb kort giver 30 minutters optagelse, det er alt for kort tid. Jeg glæder mig til at 400 Gb kort kommer på markedet til en rimelig pris.

Der medfulgte ikke et HDMI kabel, så det kunne sættes direkte til en HD-skærm.

Øvrige

Jeg har kun set optagelserne på et lavkvalitets-tv, så jeg kan ikke sige så meget om kvaliteten, men farverne er klart bedre end mit gamle Panasonic sVHS-kamera. Jeg har ikke overført optagelser endnu. Kun direkte til harddiskoptageter i lav kvalitet.

Konklusion

Jeg er rigtig godt tilfreds med købet.

Tim
Minianmeldelse Sony 710
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4967&KW=71 0+anmeldelse
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu