Jeg har anskaffet Sony HDR-3TG. Jeg købte det direkte på Sony's Hjemmeside til kr. 7.000, og det var fint med levering mv.
Hvis jeg ikke havde så travlt på jobbet ville jeg skrive en lille brugeranmeldelse. Men mit brug af kameraet har også være begrænset.
Stærke sider
Det suværent fedeste ved kameraet er, at det kan være i lommen på et par cowboy bukser. Forrige lørdag spillede jeg far og søn fodbold med Lars, og da vi skulle brille og se hvem der kunne holde bolden længst i luften, hev jeg kameraet op af lommen og kunne optage, at Lars lossede bolden over på det veldækkede spisebord, fordi han blev så overrasket over at jeg kunne filme ham i øjeblikket og ikke skulle ud i bilen og hente en stor kamera taske først. Derfor kommer man, som bruger af kameraet til at bruge det meget mere i sjove situationer.
Det er på den anden side ikke så lille, at man ikke har godt greb om det.
Det er nemt at betjene: slå displayet ud og tryk på start/stop knappen. Iben er godt tilfreds med det (OK WAF-faktor)
Kameraet er hurtigt til at starte op. Så det er godkendt
Det er nemt at afspille optagelser på kameraet. Optagelserne ligger sorteret i datoorden og der er et stilbillede for hver optagelse man har foretaget. Så det er meget mere overskueligt, end i de gode gamle bånd, hvor man skulle spole frem og tilbage
Svage sider
Kvaliteten ved aften billeder er ikke så god som man kunne håbe på, altså det samme som ved alle tidligere kameraer som er på markedet. Jeg havde håbet at det ville være rigtig lysstærkt. Men det er same-same.
Funktionen med at kunne tage still-billeder samtidig med optagelse, tror jeg ikke at man får brug for.
Sletning af optagelser er besværlig, der skal trykkes mange gange i menu-systemet inden at optagelsen er slettet.
Det er heller ikke lykkes mig at slette en del af en optagelse. Jeg gider ikke at bruge mange timer på redigering af optagelser på PC'eren. Så jeg ville meget gerne kunne redigere så meget som muligt direkte på kameraet.
4 Gb kort giver 30 minutters optagelse, det er alt for kort tid. Jeg glæder mig til at 400 Gb kort kommer på markedet til en rimelig pris.
Der medfulgte ikke et HDMI kabel, så det kunne sættes direkte til en HD-skærm.
Øvrige
Jeg har kun set optagelserne på et lavkvalitets-tv, så jeg kan ikke sige så meget om kvaliteten, men farverne er klart bedre end mit gamle Panasonic sVHS-kamera. Jeg har ikke overført optagelser endnu. Kun direkte til harddiskoptageter i lav kvalitet.
Konklusion
Jeg er rigtig godt tilfreds med købet.