recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony HDR-TG3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony HDR-TG3

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 15:08
men det vil sige at man kan overføre det til en hddoptager. kan man så gøre det i forskellige kvaliteter?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Det sorte får Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Tim Tim skrev:

Jeg har anskaffet Sony HDR-3TG. Jeg købte det direkte på Sony's Hjemmeside til kr. 7.000, og det var fint med levering mv.

Hvis jeg ikke havde så travlt på jobbet ville jeg skrive en lille brugeranmeldelse. Men mit brug af kameraet har også være begrænset.

..............

Dejligt med et førstehånds indtryk.

Hvis du en dag skulle have nogle timer til overs, tror jeg vi er flere der gerne ville se en lille brugeranmeldelse.  

Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
Til top
Tim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 19:54

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

men det vil sige at man kan overføre det til en hddoptager. kan man så gøre det i forskellige kvaliteter?

Der medfølger kabler med phono-stik til harddiskoptageren. Jeg optager i HD-kvalitet (max 30 min på 4gb-kort, men der kan også vælges lavere kvaliteter til optagelsen) og så har jeg overført det til en Sony HDRX-910 som optog det i HQ-kvalitet (vælges på Harddiskoptageren).

Det var fine farver, men ikke knivskarpt. Men det hænger nok sammen med de 2 svage led i kæden (TV og harddiskoptager).

Jeg har valgt et kamera til 1920*1080 for at være fremtidssikret. Min storebrors snart 30-årige VHS optagelser er OK, sådan lidt dogme-agtige. Men kvaliteten er sgu ikke for god.

Jeg har også valgt Memory-stik-lagring, fordi jeg tror at harddisk-baseret kamera vil gå i stykker, det har jeg da oplevet nogle gange med harddisken på PC'eren. Og et Kamera skal man bevæge rundt, så det giver også en øget risiko for en harddisk.

Tim
Minianmeldelse Sony 710
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4967&KW=71 0+anmeldelse
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Tim Tim skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Der medfølger kabler med phono-stik til harddiskoptageren. Jeg optager i HD-kvalitet (max 30 min på 4gb-kort, men der kan også vælges lavere kvaliteter til optagelsen) og så har jeg overført det til en Sony HDRX-910 som optog det i HQ-kvalitet (vælges på Harddiskoptageren).

Det var fine farver, men ikke knivskarpt. Men det hænger nok sammen med de 2 svage led i kæden (TV og harddiskoptager).

Jeg har valgt et kamera til 1920*1080 for at være fremtidssikret. Min storebrors snart 30-årige VHS optagelser er OK, sådan lidt dogme-agtige. Men kvaliteten er sgu ikke for god.

Jeg har også valgt Memory-stik-lagring, fordi jeg tror at harddisk-baseret kamera vil gå i stykker, det har jeg da oplevet nogle gange med harddisken på PC'eren. Og et Kamera skal man bevæge rundt, så det giver også en øget risiko for en harddisk.

det er så altid noget at man kan føre det over, for så kan jeg lave kopier, til bedsteforældrene, og stadig lave høj kvali til mig selv.

men memory stick, jeg havde egentlig foretrukket sdkort, de er lidt mere udbredt.

men det er sony, de skal have deres eget.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2008 kl. 07:57
Well, nu har jeg også bestilt dyret (DKK 5.998 hos Foto-Fun.dk + original taske + ekstra MS), og skulle modtage det medio næste uge. Så hvis Tim ikke når det inden mig, skal jeg nok lave en udførlig anmeldelse ASAP .

Uha, hvor jeg glæder mig .

/Nils

Redigeret af nbu001 - 06-Juni-2008 kl. 08:04
           
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Well, nu har jeg også bestilt dyret (DKK 5.998 hos Foto-Fun.dk + original taske + ekstra MS), og skulle modtage det medio næste uge. Så hvis Tim ikke når det inden mig, skal jeg nok lave en udførlig anmeldelse ASAP .

Uha, hvor jeg glæder mig .

/Nils

Glæden blev kort. Jeg returnerede den efter én dag. Var ikke rigtigt tilfreds optagekvaliten og så synes jeg at det greb man havde om den var lidt akavet og ustabilt. Jeg kom bl.a. også til at åbne lågen ind til batteri og MS, flere gange ved et uheld, pga. dets konstruktion.

Well, nu må vi se når den nye MS model, i mere traditionelt camcorder format, kommer på gaden til august.... Men i hvert tilfælde kommer jeg ikke til at anmelde denne her alligevel!

/Nils
           
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 12:03

ja, det lyder da ikke positivt. det kan måske også blive for småt?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 13:00

Tror det! Har prøvet min brors som dog har en anden form, men når det er så lille støtter det ikke på hele hånden, som man jo har været vant til. Ligner dette:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1778&zoneid=5

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tror det! Har prøvet min brors som dog har en anden form, men når det er så lille støtter det ikke på hele hånden, som man jo har været vant til. Ligner dette:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1778&zoneid=5

dette her kunne jeg godt tænke mig. men det irriterer mig, at det skal være memory stick. det havde været nemmere med sd kort, dem kan man jo sætte ind alle steder, bla. pana blu-ray.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 13:24
Jamen det har jeg også mobbet min bror med. De sticks er mindst dobbelt så dyre som sd, og så kan de ikke gå i Pana recorderen. Men det har vi så løst ved at han brænder det på avchd fil på dvd, som kan afspilles på BD30.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 13:26

Der er slet ingen tvivl om at det er et fedt camera

Men et tilsvarende bare i alm opløsning koster efterhånden kun godt 3k

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2008 kl. 13:27

hvad har du selv?

jeg er begyndt at kigge på canon, jvc og pana. tror de bruge sd.

Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu