recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony HI8 videokamera og mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony HI8 videokamera og mac

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

du kan feks købe elgato´s

men i virkeligheden er bedste køb måske deres eyetv hybrid http://www.elgato.com/elgato/na/mainmenu/products/EyeTV-Hybrid-10/product1.en.html den kan det samme... men oven i hatten får du en dvb-t og dvb-c tuner (og analog) tuner oven i hatten med den fulde elgato eyetv 3 software som gør din mac til en harddiskoptager og delingscenter for eks. iPhone osv med selvsamme optagelser.. her er prisen fra 912,- kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=elgato&sp=all&pid=714603 og virker udfra disse 2 som best buy.

jeg har selv eyetv hybrid som kører på en mac.. og softwaren kører rigtig smooth på maccen.. i forhold til pcén

En kommentar angående eyetv hybrid og DVB-C, så kan man ikke se krypterede kanaler på den.
Men ellers virker EyeTV 3 ret godt og kan bestemt anbefales.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 19:07
lahan: ja... desværre var alternativet en terratec H7.. men her får du ikke kopifunktionen med fra kameraet så den såvidt jeg er orienteret ikke har tilslutningsmulighed via s-video eller composite som eyetv hybrid har... som jo var hovedformålet.... hvor dvb t/c var lidt en sidebonus da prisen for videocapture og hybrid praktisk talt var ens.

det mest optimale ville være en eye tv hybrid... og egentligt er det mig ufatteligt at man ikke har lavet den med kortlæser.. for det er da en mangel af kaliber... den kan alt det den skal... bortset fra kortet
Mvh

René
Til top
M.Koch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Maj-2008
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 19:11
Mht. hdmi-out, hvis du vil spare et par kr.:

forsendelsen tager to typisk 2 uger...
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af JayKay JayKay skrev:

Hejsa 
Jeg har sådan et videokamera fra sony:
Og jeg vil gerne have optagelserne over på en mac så jeg kan redigere min videoer.
Hvad skal jeg bruge af hardware og software?
Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

Der findes flere muligheder, Sony har også lavet nogle Digital 8 video camcorder med DV OUT som både kunne afspille video8, Hi8 og Digital 8. Nogle af deres modeller kunne så afspille de analoge bånd video8 og HI8, og smide signalet ud som alm. DV/firewire/ilink, dvs. kameraet konverter det analoge signal til digital (DV). På Mac kan man med det simple program, iMovie loade sit matriale/bånd ind via DV/firewire/ilink. Det kræver så at man kan låne/leje sådan et Digital 8 kamera.

Det hender af og til at jeg stadig skal loade HI8 matiale ind, her lejer jeg en Hi8 player og bruger en ekstern analog/digital converter, canopus ADVC-110. Ind med det analoge signal og ud med det digitale "firewire/DV" og den gøre det fremragende. Pluset er at når du har loadet dit matriale, og afspiller det, så kan du sende signalet retur i ADVC-110 fra din mac og koble et rigtig tv til den, frem for den monitor der sidder på din computer, speciel hvis du skal grade eller lign. Men det er en anden historie.

PS: Hvis du skal redigere noget mere i fremtiden, så er Final Cut Express et super program at invistere i, Konen bruger det selv, jeg bruger dog selv Final Cut Studio og grænsefladen er meget lig.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu