recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony hx855
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony hx855

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 17:20
Du har spurgt i et forkert forum.. prøv at læse beskrivelsen inden du opretter nye tråde. 

Min hjemmebiograf 
Vis dit udstyr frem for andre brugere

Vs

TV apparater 
Fladskærme, billedrør og projections-tv
Under fora: LED TV - LCD TVPlasma TVIndstillinger af TV
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 18:32
Det fungerer som min hjemme biograf tråd ville gerne sætte billeder ind og havde så et spørgsmål ang råd til hvordan jeg fik bedre billeder af skærmen med mit kamera. Er det stadig forkert flytter du den bare
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 21:30
Ud af kiosk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 21:49
Jeg skal nok svare på spørgsmålet om st50
men et hurtigt svar ville være ser du mange film og mest blu ray skal du nok gå efter st50 der er den meget stærk og ku du få den kalibreret ja så super til allround brug er jeg dog mere til sonyen så er der pris forskellen og størrelsen der er meget der taler for st 50 dog synes jeg at på sd materiale og dårligere end det at det hele bliver meget slapt flyder sammen og blødt at kigge på. Især i mørke scener. Ku skrive mere men skriver på tlf
Til top
Actionspeax Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actionspeax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 22:48
ok tak :-) Sony´ens design/byggekvalitet kan jeg rigtig godt lide mens billedet er super på ST50 så det er svært :-) 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Ud af kiosk
Question
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 04:55
Jeg kan bedre til li at se tv dvd osv på sonyen
855 er skam et ganske fint tv og har selv valgt den over panasonic
Brød mig som sagt ikke om at se tv på den jo sport klarer steren
fortrinligt i hd dog skal et regne med en smule banding
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 04:57
Jeg kan bedre til li at se tv dvd osv på sonyen
855 er skam et ganske fint tv og har selv valgt den over panasonic
Brød mig som sagt ikke om at se tv på st jo sport klarer steren
fortrinligt på hd signaler dog skal du regne med en smule banding
Til top
Hr. Herman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-April-2012
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. Herman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 13:21
Hej Japer

Har læst en del test af Sony'en, og den får generelt flotte ord med på vejen. Oplever du noget negativt ved skærmen? Hvordan har dit eksemplar det med clouding fx?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 13:50
Min lider ikke voldsomt af clouding. Banding som der har været snakket om er der heldigvis ikke meget af heller. På fodbold hvis man vil fluekneppe er kan man se en antydning af det en gang imellem, men det er så lidt at det ikke er generende. Svagheder er vel at den godt kan se lidt udvasket ud i billedet hvis man ikke bruger noget tid på indstillingerne. Sort niveau er ikke godt  uden dimming funktionen. Dimming funktionen fungerer dog rigtig godt uden de store negative følger, så den synes jeg sagtens man kan bruge og så er sortniveauet helt fint og acceptabelt. Det går lidt ud over gammaen at bruge dimming men hvis ikke så meget på lav og uanset så kan man indstille sig ud af det så det ser acceptabelt ud. Den har en tendes til at det nogen bestemte udsendelser  kan virke tåget  (dse) måske. lidt som om at der er et filter foran dele af skærmen der føles mat i forhold til resten. Dette i starten forvirrede lidt da lcd´ernes normale faste og rolige billede blev lidt generende at kigge på. Synes dog efter jeg har indstillet det som jeg nu kan og brugt det en 14 dage at det kører fint fint stort set alt. HVis du tager en st 50 så har sony ikke den wow og pop på bluray som st50´eren. På sonyen vil man vel sige at det er godkendt og til gengæld får man så det mere rolige og faste billede. Jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det, Men der er bare forskel på lcd pg plasma også på det punkt. Plasmaerne for mig "sejler" i billedet ligesom spøgelser der ligesom svæver rundt på skærmen, Overdrevet men sådan oplever jeg plasma billedet på signaler der er dårligere end hd og også hd hvis og især  når man tager billleder der er tæt på folk der bevæger sig. Som sagt så generer en fodboldkamp på plasma mig overhovedet ikke. Tværtimod har ikke set det bedre end på plasma.   

Redigeret af Japer - 14-Juli-2012 kl. 13:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 14:00
JA fodbold kører også fint på Hx855´eren

Det er dog især på fodbold at hvis man har en skærm med småskavanker at man kommer til at se dse banding og i den dur. Alt i alt synes jeg at  det eksemplar jeg har fået kører så godt på fodbold at jeg ikke føler nogen grund til at ta plasmaen istedet for.

St 50´eren kører super på ps3, men det gør Sony´en også.
Design. Synes Panasonicen er ok. Ikke flot i den forstand, men den generer heller ikke øjet og gør ikke
specielt opmærksom på sig selv på nogen negativ måde.
Sonyen tværtimod er et stykke lækkert desígn. Slick, og gir lige det der man kalder ejerglæde fordi den
lige er det mere gennemført. Igen det er jo lidt mere smag og behag. Jeg kan f.eks godt li foden der medfølger. St 50´erne er dog mere praktisk hvis man bruger dens fod da den kan drejes. På sonyen skal man dreje hele fjernsynet. F.eks til spil er det rart at man kan komme tættere på skærmen og så kan det være en fordel man lige kan sætte sig et andet sted og dreje skærmen derover. Igen det kommer så an på ens indretning.

Redigeret af Japer - 14-Juli-2012 kl. 14:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Ud af kiosk
Question

ah det var bare for spammeren i tråden. Måske lidt overdrevet at kalde det spam, men negativt, måske.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu