recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KD-65XG9505 med Beolab 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KD-65XG9505 med Beolab 8000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KD-65XG9505 med Beolab 8000
    Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 16:15
Hejsa

Min far har købt et Sony tv, og ønsker at tilslutte hans Beolab 8000. 

I hi-fi klubben anbefaler de en Bluesound node 2i til formålet, da den både har 12v trigger og optisk ind.

Det kunne dog være dejligt at spare 4000 til en node, hvis højttalere og tv kan spille sammen med blot et kabel/adaptor.

Kan man få et kabel til formålet med trigger - USB?

Pft


Redigeret af Plex - 05-Oktober-2019 kl. 17:23
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 20:08
Du er nødt til at have en DAC med volumekontrol. Et TV kan ikke selv skrue op og ned over den optiske udgang. Men synes måske ikke en Node 2i er den bedste løsning heller. Så skal have bruge en app til at skrue op og ned. Den kan ikke betjenes med en fjernbetjening.

Den nemmeste løsning er at finde en forstærker med trigger out og pre-out. Men den er jo stor og klodset. En DAC med de ønskede funktioner koster dog let det samme som den Bluesound. Så ja, det er ikke nemt, hvis en forstærker er udelukket.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2019 kl. 20:29
Eller faktisk, nu kom jeg lige til at tænke på, at lige netop Sony vist faktisk er lidt unikke på det område. Kan huske min gamle Sony LCD havde mulighed for variabel lydudgang over phono, hvilket ingen andre kunne dengang. Tjekkede lige i Android menuerne på mit nye Sony OLED, og det ser sørme også ud til den kan det. Men jeg er lidt i tvivl, for punktet er under Hovedtelefon-/lydudgang under menuen "Lyd", så ved ikke om her kun tales om jack-stikket, eller om "lydudgang" også henviser til den optiske udgang.

Hvis det er tilfældet, så kan det faktisk lade sig gøre med en rimelig simpel DAC. Dog ikke mulighed for trigger, men 8000'erne har også almindelig phono indgang, hvor den så selv føler efter om der er lyd, og slukker hvis der ikke er.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 09:24
Jeg bruger en decoderstation 5 fra Teufel, den har ikke trigger men har nogle pins inde på dens PCB som giver 5V når den er tændt. Hvis hans BeoLab 8000 har line indgang så behøves trigger ikke.

Men skulle jeg købe noget idag ville jeg tage en yamaha WXC-50

Den har trigger mm. 

Den er en til salg på dba til 1800, nypris 2500. Måske man kan få den til en 1600

Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 09:47
Tak for Jeres inputs Smile

Det er imellemtiden også gået op for mig, at Beolab 8000 har en phono indgang, med autosense - så kan man vel bare benytte hovedtelefonudgangen direkte til ht, med et 3,5 jack til phono? Mere besværligt behøver det vel ikke være? Jeg har faktisk et kabel liggende, så jeg vil lige teste med en mobil som lydkilde.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2019 kl. 17:57
Så fik jeg testet med en mobil, og det fungerer fint nok - så et kabel til 100kr kan gøre det.

Tak for at lede mig i den rigtige retning Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu