recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL-32V2500 ringe billedekvalitet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony KDL-32V2500 ringe billedekvalitet.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
EPLHEB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KDL-32V2500 ringe billedekvalitet.
    Sendt: 26-Marts-2007 kl. 11:50

Jeg er netop blevet den 'lykkelige' ejer af et LCD TV fra Sony model KDL-32V2500 købt hos Getmore.dk til en rigtig god pris. Dette TV har jeg 'parret' med min Sony RDR-HX1010 HDD optager. Forbindelsen er skabt med et HDMI kabel af god kvalitet.

I aftestningen af TV'et begyndte jeg, at afspille tidligere optagede programmer, optaget i SLP ( VHS kvalitet ). Dette var på ingen måde en success, da billedet var i en meget dårlig kvalitet - sløret og iøvrigt ikke i en kvalitet jeg havde forventet med det nye TV. Sér mere ud til, at have en kvalitet, som afspilningen af en meget slidt VHS bånd giver.

Jeg har forsøgt at ændre på opsætningen adskillige gange, men kvaliteten er stadig dårlig.

Ved optagelser i højeste kvalitet (HQ) fra HDD'en til TV'et, er billedet dog i god kvalitet. Ligeså ved afspilning af købte DVD film.

Jeg har også haft tilkoblet mit Sony Videokamera ( DCR-HC24E MiniDV ) til TV'et med direkte afspilning. Ikke i en forventelig kvalitet. Ydermere, har jeg haft overført en indspilning fra Videokameraet til HDD optageren via DV (i-link) kabel. Heller ikke i en forventelig kvalitet.

Med til historien hører, at jeg ikke har problemer med optagelser i SLP kvalitet på mit gamle setup basert på RDR-HX1010 -> SCART -> B&O MX2000.

Er der tale om en defekt på TV'et eller en indstillings fejl fra min side af ?

Da jeg ikke er HIFI ekspert, behøver jeg jeres view og hjælp i ovenstående.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. EPLHEB

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 11:56

Eftersom du er tilfreds med billedkvaliteten af HQ optagelser, så ligger problemet i komprimeringen i optageren. Du har et større billede, og en teknologi der er mere "følsom" overfor forringelser i signalet. Hvis SLP gav dig et godt billede på dit gamle tv, så er det fordi det ikke var godt/stort nok til at vise dig forskellen.

Dog skal det siges, at moderne tv indeholder en række teknologier der skal "forbedre" dårlige signaler, såsom støjreduktion. Disse giver ofte flere ulemper end forbedringer, og kan med fordel slås fra. Måske kan det afhjælpe det, men under alle omstændigheder skal du ikke forvente at du kan bruge samme lave optagekvalitet på dit nye tv som på dit gamle.

Til top
EPLHEB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 17:39
Tak for dit hurtige svar Otto, AV Precision. Jeg har netop slået støjreduktion fra på TV'et, og dette gav en mindre forbedring. Dog er billedkvaliteten stadig ikke god nok.

En afspilning af en tidligere optagelse i SLP kvalitet, er stadig meget sløret og dunkelt.

Jeg havde selvfølgelig håbet på, at med købet af et LCD TV og især med købet af et Sony - nu hvor alle de andre enheder er Sony - ville opleve en væsenlig forbedring af kvaliteten i.f.t. billedet. Gældende for alle typer af optagelser HQ, SLP etc. - men her har jeg nok været for naiv og ikke vidende nok på HIFI området. Dog er integrationen Sony enhederne imellem ganske god.

Skulle nok have ventet lidt med købet af LCD TV, og beholdt det gamle setup baseret på et analogt TV med SCART tilslutning i et par år endnu....

Er der nogen der evt. ligger inde med et 'hjemme-gjort' dokument, der beskriver den mest optimale opsætning af : Egen husantenne med VHF / UHF -> Sony RDR-HX1010 -> HDMI -> Sony KDL-32V2500. Med alle de opsætningsmuligheder der er, kan det jo være at den ene opsætning 'konflikter' med den anden.

Hilsen EPLHEB.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 18:16

Oprindeligt skrevet af EPLHEB EPLHEB skrev:

Skulle nok have ventet lidt med købet af LCD TV, og beholdt det gamle setup baseret på et analogt TV med SCART tilslutning i et par år endnu....

Hvis dit mål er at få gode billeder ud af en dårlig signalkilde, så hjælper det ikke at vente til tv'ene er bedre, tværtimod...

Jeg tror dette er et emne som jeg bør gå dybere ind i på et tidspunkt: Hvorfor er det, at når tv'et bliver bedre til at vise detaljer i billedet, så opleves dårligere signaler dårligere? Min lyn-konklusion er at dét at dit CRT skjulte fejlene, fordi det ganske enkelt ikke kan vise den samme opløsning, så får opløsningen mindre betydning, og farver/kontrast gør at billedet opleves som godt. Når tv'et så pludselig viser dig dårligdommene, så er det som om at fejlene og den manglende opløsning "skygger" over oplevelsen af farver og kontrast. Man kunne måske være lidt fræk og bruge dette til at konkludere, at et billede med dårlig opløsning men gode farver/kontrast, er beder end et billede med god opløsning men dårlige farver/kontrast?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu