Jeg er netop blevet den 'lykkelige' ejer af et LCD TV fra Sony model KDL-32V2500 købt hos Getmore.dk til en rigtig god pris. Dette TV har jeg 'parret' med min Sony RDR-HX1010 HDD optager. Forbindelsen er skabt med et HDMI kabel af god kvalitet.
I aftestningen af TV'et begyndte jeg, at afspille tidligere optagede programmer, optaget i SLP ( VHS kvalitet ). Dette var på ingen måde en success, da billedet var i en meget dårlig kvalitet - sløret og iøvrigt ikke i en kvalitet jeg havde forventet med det nye TV. Sér mere ud til, at have en kvalitet, som afspilningen af en meget slidt VHS bånd giver.
Jeg har forsøgt at ændre på opsætningen adskillige gange, men kvaliteten er stadig dårlig.
Ved optagelser i højeste kvalitet (HQ) fra HDD'en til TV'et, er billedet dog i god kvalitet. Ligeså ved afspilning af købte DVD film.
Jeg har også haft tilkoblet mit Sony Videokamera ( DCR-HC24E MiniDV ) til TV'et med direkte afspilning. Ikke i en forventelig kvalitet. Ydermere, har jeg haft overført en indspilning fra Videokameraet til HDD optageren via DV (i-link) kabel. Heller ikke i en forventelig kvalitet.
Med til historien hører, at jeg ikke har problemer med optagelser i SLP kvalitet på mit gamle setup basert på RDR-HX1010 -> SCART -> B&O MX2000.
Er der tale om en defekt på TV'et eller en indstillings fejl fra min side af ?
Da jeg ikke er HIFI ekspert, behøver jeg jeres view og hjælp i ovenstående.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. EPLHEB