|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() Sendt: 15-December-2008 kl. 08:00 |
Købte et Vogel's Evolution EFW 6245ophæng, da det var
det som Vogels product selector anbefalede til 32v4500.Ophænget er lækkert lavet og der er (næsten) det hele med til at hænge tv'et op. Med næsten mener jeg at da jeg skulle montere beslaget på TV'ets VESA 200 syntes jeg at skruerne ikke fik ret meget fat.Skruerne til VESA ophænget er M6 og den tekniske tommelfinger regl siger at en skrue skal have fat i dens egen tykkelse af gevindet. De medfølgende skruer er 10mm og 20mm.Hullet til skruen er 14,8mm heraf er de første knapt 5mm uden gevind. Beslaget er 1,5mm tykt, så 10mm skruen får fat i ca. 4mm, hvilket teknisk set er 2mm for lidt til en M6 skrue. 20 mm skruerne er for lange og hvis de medfølgende afstandsstykker anvendes er de også for korte.Jeg skrev det til Vogels og blev henvist til <span>Aurora Group, som ikke kan forstå problemet og refererer til at en Sony butik bruger mange ophæng til deres fjernsyn. At man kan er ikke lig med at man bør, men måske er jeg bare for teknisk interesseret til at jeg ser et problem, hvor der måske ikke er et, men jeg tvivler på at hverken Sony eller Vogels vil erstatte mit TV, hvis det falder ned.I disse internet tider er jeg også overrasket over at et firma som Vogels ikke tager kundehenvendelser mere seriøst, da det kan være en guldgrube af viden omkring deres produkter.Jeg skal så også ud og have købt 4 M6 af 15mm længde.</span> Update 20090101: Købte 4 standard 16mm M6 skruer, 4 M6 fjederskiver og 4 M6 skiver. Med fingrene skruede jeg den respektive skrue i vesa-ophænget for at sikre at de nye skruer ikke var for lange. I to af hullerne var de 1,5mm for lange, men med beslaget, fjederskive og en skive fik jeg fri-rum. Skærmen hænger nu forsvarligt. Jeg kan kun opfordre til at afprøve længden af de til beslag medfølgende monterings skruer, de skal have ordentligt fat i fjernsynet! Jeg har iøvrigt ikke hørt fra hverken Vogels eller Aurora Group igen. Redigeret af kleth - 01-Januar-2009 kl. 19:11 |
|
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |