recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONY KDL-40EX700 -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSONY KDL-40EX700 -

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
agnerbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: SONY KDL-40EX700 -
    Sendt: 03-April-2010 kl. 14:57
Hej
 
Jeg har købt et SONY KDL-40EX700 og har nogle problemer med tv'et.
  1. Nogle gang når vi ser tekst-tv så skifter lysstyrken.
  2. Fjernesynet har svært ved at vurdere om en udsendelse er i 16x9 eller 4x3 eller 16x9 hvor der skal zoomes og derfor står den og skifter mellem forskellige instillinger med vi sidder og ser.
  3. Fjernsynet "knager og brager" den første time det er tændt og en halv timer efter det er slukket. Det lyder som om at plastikket giver sig. Det er ulideligt.

Vi har haft et SONY KDL-40W4500 som slet ikke har haft disse problemer.

Jeg vil gerne vide om andre har samme problemer eller om mit EX700 bare er en mandagsmodel :(
 
 
-
Agner Ringsborg Madsen
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 15:30
Min erfaring siger mig, at dit tv ikke er en mandagsmodel. 

3: Har haft en del tv, der knagede og bragede i tide og utide. Sådan er det med plastik. 

1: du skal slukke for de dynamiske kredsløb. De hedder noget i stil med "avanceret kontrastforbedring", "sortforbedring", osv. Dit tv har måske også en lyssensor, som du burde slukke for. 

2: Det afhænger af den boks, du bruger (hvis du overhovedet bruger én), samt af kanal, du ser. Jeg vælger altid selv billedformat, eller lader sat-boksen gøre det. Hvis du vil slippe for, at tv'et konstant skifter format selv, skal du sætte den til hvad du nu synes ser bedst ud. Den skal i hvert fald ikke stå på "Auto".
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 15:33
Dobbeltpost.

Redigeret af PhDream - 03-April-2010 kl. 15:34
Til top
agnerbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 15:42
Men alligevel. Et tv til 10.000 kr burde ikke står og knage og brage så det overdøver lyder fra den udsendelse man ser :)...
-
Agner Ringsborg Madsen
Til top
msommer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:21
Vores EX500 har endnu ikke givet sig i rammen, så det lyder underligt at dit EX700 larmer så meget, da konstruktionen må formodes at være tilnærmelsesvis ens - bortset fra tykkelsen i den øverste del af bagbeklædningen. Det kan nok blive svært at overbevise en forhandler om at der er tale om en egentlig fejl på produktet, på trods af at det er et irriterende problem.

Ligeledes har vi heller ikke haft problemer med format-genkendelse eller lysstyrke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:53
Jeg læste engang på AVForums om "knage" problemet på en Samsung. Løsningen var at løsne de skruer som holder kabinettet sammen ét for ét, og så skrue dem mindre fast Big smile 
 
Altså ikke alle skruerne på én gang Tongue
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af agnerbo agnerbo skrev:

Men alligevel. Et tv til 10.000 kr burde ikke står og knage og brage så det overdøver lyder fra den udsendelse man ser :)...
 
Der har for nyligt været en tråd om emnet  - enten her eller på Flatpanels.dk. Og der er åbenbart rigtig mange som oplever "knirkende/knagende" TV, af alle fabrikater, også CRT .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
agnerbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg læste engang på AVForums om "knage" problemet på en Samsung. Løsningen var at løsne de skruer som holder kabinettet sammen ét for ét, og så skrue dem mindre fast Big smile 
 
Altså ikke alle skruerne på én gang Tongue
 
Jeg løsnede skruerne på rammen og det hjalp faktisk lidt.
-
Agner Ringsborg Madsen
Til top
agnerbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af msommer msommer skrev:

Vores EX500 har endnu ikke givet sig i rammen, så det lyder underligt at dit EX700 larmer så meget, da konstruktionen må formodes at være tilnærmelsesvis ens - bortset fra tykkelsen i den øverste del af bagbeklædningen. Det kan nok blive svært at overbevise en forhandler om at der er tale om en egentlig fejl på produktet, på trods af at det er et irriterende problem.

Ligeledes har vi heller ikke haft problemer med format-genkendelse eller lysstyrke.
 
Godt at høre at det ikke er et generelt problem med "knagen" - må heller tage kontakt til Sony og høre om de har hørt noget.
 
format-genkendelsen kan være pga. af kvaliteten af det analogsignal. Lysstyrken på teksttv'et er meget mærkeligt. Men mon ikke der sidder en anden software i ex700 end i ex500 og at det er der fejlen er ? Så må jeg bare håbe en software opdatering.
-
Agner Ringsborg Madsen
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 08:57
sikker på lysstyrken ved teksttv er den lys sensor der sidder i tv´et, selv i min macbook er den ikke helt stabil, og plejer at slå den fra.
 
må være noget med ambient light sensor, eller andet den hedder.
 
slå den fra.
 
Med hensyn til kabinet larmen..
 
personligt har jeg været igennem
 
3 plasma / 5 samsung LCD og 2 sony W modeller. har aldrig haft disse issues, så det må være en fejl i kabinettet.
 
Plastikken er jeg sikker på der ikke er varians i, imellem de EX700 modeller der er, da plastformen holder tolerancerne.
 
Så det kan være introduktionen af den liste i bunden, eller som sagt at man har overspændt produktet under monteringen.
 
Mener personligt ikke det er noget du skal acceptere, og nu er det godt nok lidt sent, men ville ikke skrue på kabinet skruer og andet, ville lade Sony tage sig af det problem, da alt arbejde med skruer i et tv, kan skade garantien, hvis de er pedantiske.
 
kommer dog an på hvor meget larm den afgiver, lyder på mig som om det er meget, når udtryk som knagen og bragen bliver nævnt.
 
Alle mine plastik tv, har de en lille smule lyde ved afspænding af materialet efter en god dags tv kiggeri, men det er max 1-2 minutter efter slukke tid, men det er minimalt.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 23:36
Faldt lige over tråden med samme problem : http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=15676
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
agnerbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 08:19
Tak for oplysningen.
 
 
Jeg har nu fået byttet mit Ex700 og det nye knager også. Men ikke helt så meget. Jeg har denne gang valgt ikke at væg-ophænge det.
-
Agner Ringsborg Madsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu