recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL-40W2000: Automatisk start på HDMI?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL-40W2000: Automatisk start på HDMI?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KDL-40W2000: Automatisk start på HDMI?
    Sendt: 14-Januar-2012 kl. 17:50
Sådan et tv står med en DVB/C box står på et plejehjem jeg besøger ind i mellem. De døjer med at den ikke altid starter på den rigtige HDMI port, og derfor kan beboerne ofte ikke finde ud af få liv i tv'et. Mit eget tv har en service menu, hvor man kan slå hotel-mode til, og dermed lade den starte direkte på en HDMI port. Kan man ikke få denne Sony til at gøre det samme?
Der sidder også en kombineret DVD og VHS boks til tv'et, men den er forbundet via scart, så når den tændes skiftes automatisk kanal. Det skal den helst blive ved med Smile
Alternativt kunne man forbinde DVB/C tuneren med scart for at få automatisk skift af indgang, men det vil godt nok pine mit hjerte Embarrassed

Ingen af stederne kan jeg dog finde det jeg leder efter Cry

PS: Kan man egentlig helt undgå at bruge Sonys fjernbetjening, hvis DVB/C box'en understøtter HDMI-CEC?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 22:22
De valgte at skifte til den analoge tuner...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 23:12
Låner lige tråden da jeg også har problemmer med at tv tror den skal starte med mit scartforbindelse ??den bruger jeg når ikke gider tænde resiver. Problemmet er at den næste gang ikke kan finde ud af at starte med min HDMI forbindelse men starter med scart fra min Humax
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 01:44
Det kan være fordi din Humax sender skfite signal til TVet med Scartudgangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 10:48
Nej signalet fra Humax bliver både sendt på Scart og HDMI samtidig - og TV har ikke noget menu punkt hvor man kan tvinge den til at vælge vælge HDMI først ..... så .. jeg ved ikke lige....?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Nej signalet fra Humax bliver både sendt på Scart og HDMI samtidig

Når der bruges en Scartforbindelse, så er det som skrevet med sansynlighed den der sender skiftesignalet til TVet, så der stilles over på Scart.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:15

Nej signalet fra Humax bliver både sendt på Scart og HDMI samtidig - og TV har ikke noget menu punkt hvor man kan tvinge den til at vælge vælge HDMI først ..... så .. jeg ved ikke lige....?

Nej, for din SCART forbindelse tvinger sig igennem med sit skiftesignal.

Hiv da scarstikket fra....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, for din SCART forbindelse tvinger sig igennem med sit skiftesignal.

Hiv da scarstikket fra....

Klaus
Tak for svaret
DVS at jeg er nødt til at tænde min resiever hvergang jeg skal se tv - øv
Ellers rart at høre tv avis med Spotify musiklyd;)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 15:14
Du tilslutter direkte tilTV med HDMI, og kører lyd til Reciver med Coax eller Toslink.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 15:18
Eller HDMI til receiver og videre til TV, og sørg for at receiveren laver HDMI pass-through i stand-by. (Nogle recievere er dog nogle strømslugere hvis man gør det, bl.a. Onkyo, der vist bruger op til 60w i standby!)
Nødløsningen kunne være at knække pin8 i dit scart kabel - så skifter TV'et ikke automatisk kanal :-)
/Peter

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Eller HDMI til receiver og videre til TV, og sørg for at receiveren laver HDMI pass-through i stand-by. (Nogle recievere er dog nogle strømslugere hvis man gør det, bl.a. Onkyo, der vist bruger op til 60w i standby!)
Nødløsningen kunne være at knække pin8 i dit scart kabel - så skifter TV'et ikke automatisk kanal :-)
Køre direkte til tv er ikke så godt da jeg ved at køre gennem Marants får jeg noget bedre billede på tv ved at bruge dens billedechip eller hvad det nu hedder.......

Tror ikke jeg kan kører HDMI passthoug da jeg jo samtidig hører musik fra SB på digital indgang mens jeg se tv:)

Pin 8 - det kunne være en mulighed - hvordan finder jeg Pin 8?  
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 16:08
Er det Radiomandens forslag du ikke bryder dig om, fordi din Marentz så ikke kan lave billedbehandling? Samtidig kan du leve med scart i andre tilfælde? Ehh, det giver ikke rigtig mening - forskellen med og uden Marentz bør være minimal, sammenlignet med hdmi vs. scart Wink

Hvad er det for en Marentz receiver du har? Og Humux? Og TV?

Pin 8 kan du finde på tegningen her: http://en.wikipedia.org/wiki/SCART - men vent med det...
/Peter

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu