|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
MichaelKB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() Sendt: 19-Marts-2007 kl. 08:14 |
|
Hej alle sammen, Jeg er en af de uheldige Philips 37PF9731 købere, der trods alt får mit fjernsyn krediteret. Jeg har været meget glad for mit Philips, men jeg tør ikke købe et nyt Philips. Har fundet der service (eller mangel på samme) katastrofal. Så nu er står valget mellem ovenstående fjernsyn. Men for pokker da, det er et svært valg: Sonys design tiltaler mig mest, men Panasonics pris tiltaler mig også mest :-) Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at gå ned i standard, hvilket betyder at fjernsynet som minimum skal have samme billede kvalitet som Philips fjernsynet. Er der nogle af jer, der har haft 37PF9731 og har erhvervet jer en af de to modeller jeg har i kikkerten? Det jeg skal bruge mit nye fjernsyn til er: - Analog tv - jeg ser meget sport (især fodbold) så der må IKKE være slør på skærmen. Jeg har aldrig haft plasma fjernsyn før, og har hørt meget om skygger (pio), burn-in, purple snakes. Er lidt bange for, at man igen får et fjernsyn der skulle opstå fejl på. Men hvor slemt er det med sådanne fejl? Kan man komme sådan nogle i forkøbet? Hvad skal jeg vælge? Håber på jeres info: Mvh
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
|
Hvis du køber PX70 slipper du for både skygger og 'purple snakes'. Burn-in vil med al sandsynlighed være endnu sværere at opnå end på PX60erne, så det burde altså heller ikke være et problem, med mindre du insisterer på at mishandle dit TV med stillestående billeder i 5-10 timer ad gangen.
Og et PX70 vil være lysår foran et hvilken som helst Sony TV. |
||
![]() |
||
Zuluop ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Status: Offline Point: 208 |
![]() |
|
Nu er du ude i Plasma kontra LCD som der er så mange tråde på her på forumet. Husk på at hvis du skal spille PS3 på den også ville jeg klart foretrække en LCD skærm. Jeg er jo ikke vild med plasma, men det er min subjektive vurdering som vi ikke behøver komme ind på i denne tråd. Jeg kan til gengæld sige at jeg er meget tilfreds med X2000 - også da jeg så FCK igår - de scorede dog ikke flere mål af den grund. Lyder lækkert med den Blu-Ray PS3 på X2000 i 1920x1080p - har set ringenes herre i 1080p......det ser fantastisk ud..... |
||
![]() |
||
MichaelKB ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() |
|
Hvilken signalkilde havde du da du så fodbold igår? Er lidt bange for de analoge signaler med X2000. Så X2000´eren hos Sonycenter i Rødovre i lørdags, og der var jeg ikke imponeret.. Men som sælgeren påpegede havde de dårlige signaler. Men det er den anden Sonybutik der siger det.. Lidt skræmmende.. Zuluop, har du nogle andre kommentarer på dit nye X2000. Er det som du forventede det? Mvh |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
|
Hvorfor dog det? Der er ikke noget ved plasma TV der på nogen måde forbyder lige præcis spil; det er stillestående elementer i for lang tid der kan være farlige. Og hvis man kun spiller i et par timer hver gang, så er der altså slet ingen fare, især ikke med Panasonics plasma TV! Det er sjovt at man anbefaler plasma når der skal ses sport, for sport har jo også stillestående elementer, i form af score-indikatorer i forskellige afskygninger. Det er ikke meget værre på de fleste spil, men så snart man siger 'konsol', skider folk i bukserne, og skynder sig at anbefale LCD. Det hænger ikke sammen. Og et nyere plasma TV kan selvfølgelig sagtens klare både de stillestående elementer i sport OG i konsol-spil. Og spil ser, ligesom TV og DVD, ikke sindssygt pæne ud på LCD TV. X360 og PS3-standerne er gode eksempler på, hvor grimt det kan se ud. Redigeret af Naiera - 19-Marts-2007 kl. 13:02 |
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
Når man tænker på at Sony´en er ca. dobbelt så dyr som Pana´en og er 2" mindre så forstår jeg slet ikke at man kan være i tvivl. Hvis 1080P er absolut krav kunne man jo lige se tiden an og så købe denne her til maj: http://produkte.panasonic.ch/products/product.asp?l=de&g rp=001001001&mod=th-50pz700e&typ 50" FullHD Plasma - vejledende pris ca. kr. 30.000 Tilføjelse - så lige at den "kun" understøtter 1080i Redigeret af Ullum - 19-Marts-2007 kl. 13:26 |
||
![]() |
||
wc-kenno ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
|
Jeg melder mig efterhånden også ind på plasma holdet. Jeg købte sharp 42xd1e gennem fælleskøbet og ganske enkelt ikke tilfreds med billedet, når der er sport (fodbold) på skærmen. Så det bliver returneret og bliver byttet ud med en panasonic px70'er. Det er faktisk den anden skærm, som jeg har hjemme. Den først sharp havde en underlig højfrekvent hylen ved standby - det havde denne også. Plus en del slør/efterslæb ved fodbold og en håbløs langsom og uigennmtænkt fjernbetjening ved kanalskift og tekst tv. Forstår ærlig talt ikke alt den polemik omkring sharp'en. Jeg blev i hvert fald skuffet. Havde trods alt forventet mig lidt mere af en skærm til 16000, men måske er det mig der er hysterisk...??? |
||
![]() |
||
TheBig.... ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
|
Jeg har lige købt PX70, jeg spurgte forhandleren ang. burn-in, han sagde at der ikke var et problem, jeg kunne også spille i flere timer uden der skete noget, den skulle stå i flere dage med det samme billede før der skete noget. Håber da han har ret, det var et Panasonic Center. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det ka' da ikke passe; de nye 42" PX70ere understøtter 1080p (dog ikke 24 fps). Jeg kan godt læse hvad der står på siden du linker til, men jeg er tilbøjelig til at tro, at det er en fejl. Redigeret af Naiera - 19-Marts-2007 kl. 14:47 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis jeg kobler mit mediecenter til, og smider opløsningen op til 1920x1080 - vil panaen så kunne klare denne opløsning, eller vil den kun kunne klare 1024x768? Mvh |
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
Ja jeg tror du har ret i at det er en fejl - fordi på den samme internetside (panasonic.ch) er PX70 også kun opgivet til at acceptere 1080i og det er i da en fejl |
||
![]() |
||
JacobHL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
MichaelKB - Den kan fint håndtere opløsningen, men den vil automatisk skalere billedet ned til 1024*768 sådan som jeg forstår det.
PX70 accepterer 1080p inputs, men den kan selvfølgelig ikke vise det 1:1, grundet panelet "kun" er 1024*768 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |