Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
IzNoGooD
Junior bruger
Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
|
Emne: Sony KDL46W4500, kanal indstilling ?? Sendt: 07-Juni-2009 kl. 23:47 |
Hejsa,
Jeg sidder med et lille problem, hvis jeg vil indstille en ny kanal på mit tv, så scanner den alt forfra, og det tager lang tid at sætte orden på det hele igen.
Jeg modtager signal via. Yousee og benytter CA-modulet til det digitale kort. Hvis jeg laver sådan en scanning, så finder tv'et 200+ kanaler, hvor mange af dem ikke er en del af mit abonnement, dvs. jeg får intet billede eller lyd.
Kan det virkeligt passe at dette TV, er så problematisk at have med at gøre?
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 00:37 |
Hvis det opfører sig som W4000: Ja, det kan virkeligt passe.
Klag til Sony over de tåbelige kanalindstillingsmuligheder. Det har jeg gjort. Hvis tilstrækkeligt mange kunder klager, kan det i det mindste være, at nye modeller bliver mere gennemtænkte, så man f.eks. får mulighed for automatisk frasortering af spærrede kanlaer.
|
 |
IzNoGooD
Junior bruger
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 03:51 |
Tak for svaret,
Vil kontakte forhandleren i morgen, samt Sony's support. Mit gamle Plasma fra 2005 klare opgaven bedre må man sige og det kan ikke være rigtigt.
Redigeret af IzNoGooD - 08-Juni-2009 kl. 05:45
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 10:14 |
Du kan sætte dit TV til automatisk.
I forbindelse med landskampen, så var begge kanaler (-HD/HD kanalen) på mit Sony, uden at jeg havde lavet en søgning/scanning, jeg skulle bare ændre rækkefølgen.
Så de nye kanaler burde komme ind automatisk.
|
 |
IzNoGooD
Junior bruger
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 23:38 |
PerW skrev:
I forbindelse med landskampen, så var begge kanaler (-HD/HD kanalen) på mit Sony, uden at jeg havde lavet en søgning/scanning, jeg skulle bare ændre rækkefølgen.
Så de nye kanaler burde komme ind automatisk. |
Hvor finder du den mulighed ? Btw, supporten og forhandleren kunne ikke hjælpe :S
|
 |
PerW
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 07:58 |
IzNoGooD skrev:
PerW skrev:
Så de nye kanaler burde komme ind automatisk.
|
Hvor finder du den mulighed ?
Btw, supporten og forhandleren kunne ikke hjælpe :S
|
Digital Opsætning -> Teknisk Opsætning:
Auto Service opdatering skal slåes til.
Se evt. manualen på side 47.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 17:54 |
PerW skrev:
Auto Service opdatering skal slåes til. |
På vores W4000 fører det til, at alle kanaler resettes ca. hver 3. uge, så jeg skal i gang med at sortere forfra.
|
 |
PerW
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 18:14 |
Allan Olesen skrev:
PerW skrev:
|
På vores W4000 fører det til, at alle kanaler resettes ca. hver 3. uge, så jeg skal i gang med at sortere forfra.
|
Jeg har et W4500 og det har bare kørt i min 6 måneder uden problemer. I starten havde jeg lidt problemer, men det var fordi jeg ikke havde sat det rigitg op. Man skal udfylde frekvens, hvis dette står til auto, så gav det problemer. Efter jeg rettede dette og udført en ny scanning, har jeg ikke haft problemer.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 18:38 |
PerW skrev:
Man skal udfylde frekvens, hvis dette står til auto, så gav det problemer. |
I mit tilfælde blev det prøvet både med og uden auto. Sony trak mig rundt ved næsen i nogle måneder med forskellige indstillinger.
|
 |
PerW
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 18:46 |
Til dels vil jeg jo mene at dit TV har en fejl/mangel og at Sony/forhandler må se at få det løst. Hvis de ikke kan, så ville jeg prøve at høre forbrugerstyrelsel om man kan betragte det som en mangel ved varen. Det kan ikke være rigitgt, at et TV kun kan holde kanalerne i 3 uger og så skal geninstalleres.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 21:18 |
Det var også under kraftig overvejelse på det tidspunkt. Imidlertid løste problemet sig, da jeg på Sonys anbefaling slog Auto Service Opdatering fra.
Det betyder så tilsyneladende, at mit TV ikke automatisk får nye kanaler ind, men det vil næppe række til en sag i Forbrugerklagenævnet.
|
 |
IzNoGooD
Junior bruger
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 22:47 |
PerW skrev:
Digital Opsætning -> Teknisk Opsætning:
Se evt. manualen på side 47. |
Hej, har tjekket og den funktion er slået til.
Vil holde øje med det når der kommer nye kanaler, om de så kommer ind. Havde tjekket punktet i manualen, der stod det beskrevet som "nye digitale tjenester"..
Tak for hjælpen.
|
 |