recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KE-P37XS1 hos Expert
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony KE-P37XS1 hos Expert

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KE-P37XS1 hos Expert
    Sendt: 26-December-2004 kl. 13:42

Jeg overvejer kraftigt at besøge min lokale Expert i morgen, og investere i denne Plasma-fætter. Prisen er nedsat 10 K - hvilket vil sige at prisen er "nede" på noget nær Tysk niveau.

Jeg ER Sony fanatiker og TVet ser ud til at have nogle fine specs. Men jeg har haft mere end svært ved at finde nogen anmelelser af apperatet nogen steder på nettet.

Er der nogen af jer kloge hoveder (og det mener jeg alvorligt) her i forummet der har noget at bemærke til det køb, før en jeg spankulerer de 300 meter med til min lokale Expert i morgen og sandsynligvis investerer i dyret.

/Nils



Redigeret af nbu001
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2004 kl. 22:08

Nå, trods manglen på input fra jer, besøgte jeg min lokale Expert i dag og købte dyret.

Nu er det bare med at holde nerverne i ro indtil på torsdag mellem 10-13 hvor dyret samt det ligeledes bestilte vægophæng skulle dukke op. Næ nej, jeg er overhovedet ikke spændt , det skal i ikke tro.

/Nils

Til top
icqnurse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2004 kl. 05:40

Må jeg høre hvad prisen er?

 

Jeg var i 2TAL i sidste uge og købte samme model til 26500 Og jeg må sige jeg er ovenud tilfreds. Uden dog at have ret meget sammenligningsgrundlag.

Til top
Mielko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2005 kl. 10:54

Kan det passe at dette kun koster kr. 26500 ?

Jeg har kigget lidt forskellige steder og her ligger de på 32-35 tusind kr.

nbu001 + icqnurse
: hvordan er tv´et så? er i tilfredse?

Til top
Sony-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2005 kl. 09:11

Hej.

Jeg købte allerede sidste sommer et Sony KE-P37XS1 i Tyskland.

Jeg er meget godt tilfreds med det - dog har jeg en periodisk fejl, hvor tv-et går ud og starter op igen. Troede det hang sammen med funktion, der betyder, at manglende signal resulterer i, at tv slukkes. Har nu slået funktionen fra, men alligevel opstår problemet - ca. 1 ud af 30 gange tv-et i i funktion.

Har andre oplevet tilsvarende?

 

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2005 kl. 09:43

Hi Alle,

Jeg er ovenud tilfreds med mit KE-P37XS1. Jeg har ikke oplevet nogen fejl i stil med dem "Sony-fan" angiver. Billedet står klokkeklart og lyden er OK, men jeg bruger dog normalt eksterne højttalere. Designet er superflot (efter min mening) og betjeningen er problemfri. Kan absolut anbefales, hvis man er villig betale det ekstra, som det koster, hvis man vil have et Sony.

Problemet med "ghosting", er vel det samme som på alle andre plasmaer, men kan minimeres ved hjælp af "Orbit"-funktionen. Og skulle man være så uheldig, at "ghostningen" brænder fast, er der også en "white-wash"- funktion der skulle klare det problem (har ikke haft behov for at prøve det endnu).

Jeg gav 30 K, så icqnurse har fået det til en super god pris, må man sige.

/Nils

Til top
Sony-fan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2005 kl. 12:19

Hej Nils

Ved du hvilken funktion Orbit har - hvad gør den ?

Jeg troede, at man jævnligt skulle "køre" white-wash.

Manuallen er ikke så uddybende på de punkter.

Efter at jeg har købt det er jeg blevet bekendt med begrebet HD-ready- ved du om tv-et er det ?

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2005 kl. 13:49

Well, jeg har altid været Sony fan. Desværre er deres plasma og LCD TV udstyret med en latterlig fejl, der gør at teksttv og kanalskifte til 2 nummer kanaler tager en krig.

 

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 03:09

Hi Sony-fan,

Jeg er enig i manualen er yderst svag på de to punkter:

Orbit-funktionen: som gør at hele skærmbilledet bliver "flyttet" nogle pixels op/ned/højre/venstre med jævne mellemrum. Det skulle gøre at den negative effekt af f.eks et stationslogo bliver mere eller mindre "udvasket".

White-wash: som man kun skal køre hvis det er absolut nødvendigt, da der jo sættes fuld power på alle plasma "kanoner" i en halv time. Og det er ikke just befordrende for skærmens levetid.

Jeg må sandt at sige indrømme at jeg er usikker på om det er "rigtig" HD-ready . Anyone?

Hummelmose: jeg er enig at det er en anelse langsomt til at skifte til to-tals kanaler, men Tekst-TV der i mod, synes jeg kører pænt hurtigt. Og jeg er ikke den tålmodige type

/Nils



Redigeret af nbu001
Til top
icqnurse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 05:55

Hej igen

Jeg er ovenud tilfreds med billedkvaliteten, dog synes jeg den indbyggede tuners farver er noget blege i forhold til hvis den står på min HD-recorders tuner. Men det problem er jeg ude over nu, hvor jeg bruger en selector.

mht til prisen, hvad kan jeg sige, de københavnere er elendige til at handle når de står overfor en garvet vestjyde :-)

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2005 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Jeg må sandt at sige indrømme at jeg er usikker på om det er "rigtig" HD-ready . Anyone?

Der står på http://www.prispiraten.dk : "Klar til High Definition!" - så det er det vel.

Det ser ligeledes ud til at være faldet lidt i pris igen - prispiraten sælger det til lidt under 23K for bordmodel og lidt over 24K for væghængt.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu