recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KLV V[32|40]A10E erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony KLV V[32|40]A10E erfaringer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KLV V[32|40]A10E erfaringer
    Sendt: 01-November-2005 kl. 10:51
Hej

Denne tråd er mest til dem, som har investeret i et pågældende tv og vil udveksle spørgsmål og erfaringer - men I andre må da gerne kigge med også

  • Jeg opdagede i går at den nederste del af TV2-nyhedernes logo (der hvor der står NYHEDERNE) var næsten ulæseligt. Er dette grundet et dårligt antennesignal? Eller har det noget at gøre med 1:1 pixel mapning eller hvad det nu hedder?

  • Er der nogen, der kan forklare indstillingern smart (ift. bred) og zoom for mig, bedre en brugervejledningen? Hvordan anvender I disse indstillinger?

  • Bør jeg tilslutte min Pioneer 520 på anden måde end gennem scart for at få et bedre billede?
Håber snart at V40-erne får leveret deres tv og kan deltage i snakken

Sender lige et par billeder også





Redigeret af tengstedt
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2005 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:



  • Jeg opdagede i går at den nederste del af TV2-nyhedernes logo (der hvor der står NYHEDERNE) var næsten ulæseligt. Er dette grundet et dårligt antennesignal? Eller har det noget at gøre med 1:1 pixel mapning eller hvad det nu hedder?

  • Er der nogen, der kan forklare indstillingern smart (ift. bred) og zoom for mig, bedre en brugervejledningen? Hvordan anvender I disse indstillinger?

  • Bør jeg tilslutte min Pioneer 520 på anden måde end gennem scart for at få et bedre billede?

ad1) Er ikke helt med på hvad du mener... er det fordi at logoet er sløret, eller skyldes det at du har pillet ved bred/zoom billedjusteringen så du simpelthen ikke kan se dem?

ad2) Som exprezz også har skrevet (som svar til dig i en anden tråd!) sæt den til 16:9 format... grunden til at man også kan vælge f.eks. zoom, er at hvis der vises en film optaget i biografformat (som er bredere end 16:9), så kan folk zoome ind således at man så vidt muligt undgår de "sort bjælker" for oven og for neden... men jeg mener det giver en forvrænget billede... så 16:9 eller hvis det er irriterende tilbage til 4:3 (men hvorfor så have et 16:9 tv til 15 kilo ;-). I relation til det nævnte logo, er det så ligeså sløret, hvis du sætter den til 4:3 format???? Du kan jo også se her på denne tråd, for en uddybbende forklaring: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7340&P %20N=1&TPN=1 

ad3) at dømme på hvad jeg kunne finde på internettet, er din dvd ikke udstyret med HDMI (digital stik). Så du er begrænset til et analogt kabel. Her er det bedste signal et component kabel (som godt kan være et selvstændigt SCART kabel med RGB, eller et specialt kabel...)

PS: at dømme udfra dit billede, skal du nok passe på dine børn ikke får fingrende i den ulovlige stikkontakt (den hænger tydeligt ud af sin sokkel i højre side af billedet ;-). Det vil jeg anse som et større problem, end det at de kan komme til at kasse med klodser på skærmen, som du skriver andetssteds bekymrer dig ;-)



Redigeret af fumse
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

er det fordi at logoet er sløret, eller ... (snip)

Ja, logoet er sløret, men det kan også være fordi at tv'et stod i zoom-mode, jeg vender lige tilbage ang. dette.

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

ad3) at dømme på hvad jeg kunne finde på internettet, er din dvd ikke udstyret med HDMI (digital stik). Så du er begrænset til et analogt kabel. Her er det bedste signal et component kabel (som godt kan være et selvstændigt SCART kabel med RGB, eller et specialt kabel...)

Er et "standard SCART kabel" med RGB eller skal jeg have fat i noget specielt her?

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

PS: at dømme udfra dit billede, skal du nok passe på dine børn ikke får fingrende i den ulovlige stikkontakt (den hænger tydeligt ud af sin sokkel i højre side af billedet ;-).

Enig. Vi er ved at skifte stikkontakter ud, men så havde konen jo lige et lækkert tv med hjem, som fuldstændig overtog prioriteringen Godt spottet

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
speark Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af tengstedt tengstedt skrev:

Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

ad3) at dømme på hvad jeg kunne finde på internettet, er din dvd ikke udstyret med HDMI (digital stik). Så du er begrænset til et analogt kabel. Her er det bedste signal et component kabel (som godt kan være et selvstændigt SCART kabel med RGB, eller et specialt kabel...)

Er et "standard SCART kabel" med RGB eller skal jeg have fat i noget specielt her?

Du kan ikke køre komponent fra din Pioneer. Scart med RGB er din bedste mulighed...

mvh

Søren

 

Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af speark speark skrev:

Du kan ikke køre komponent fra din Pioneer. Scart med RGB er din bedste mulighed...


Er alle scart med RGB? Eller findes der scart uden RGB?
Er der nogen, der evt. kan sende et link til en sådan fætter?
Kan dette være grunden til at tv-signalet fra optageren ikke er lige så godt som det direkte signal til tv'et (fra det alm. antennekabel - hedder det composite?)
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 09:39

gå efter et fuldt monteret scart kabel.... men tjek lige forhinden at det om det ikke er det du allerede har nu!....

Jeg mener at alle tre scart stik i din V32 har RGB http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KLV-V32A1 0E&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&catego ry=TVP+LCD+TV

Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

gå efter et fuldt monteret scart kabel.... men tjek lige forhinden at det om det ikke er det du allerede har nu!....

Måske er jeg lidt langsom her  hvordan ser jeg at det er fuldt monteret?
Jeg tror jeg har et 5-10år gammelt scart kabel og stik, som er købt i Føtex eller et andet billigt sted....
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
speark Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 10:28
Det skal nok åbnes, hvis du vil være sikker, men ellers ville det nok heller ikke skade at få fat i et nyere af bedre kvalitet...
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 10:32

Oprindeligt skrevet af speark speark skrev:

Det skal nok åbnes, hvis du vil være sikker

Hmmm, det er heltstøbt, så det kan ikke åbnes

Oprindeligt skrevet af speark speark skrev:

men ellers ville det nok heller ikke skade at få fat i et nyere af bedre kvalitet...

Lyder som en god idé - hvilket prisleje snakker vi? Et af de første jeg fandt på nettet kostede 1.899  Har længden af kablet også noget af sige?

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

ad2) Som exprezz også har skrevet (som svar til dig i en anden tråd!) sæt den til 16:9 format... grunden til at man også kan vælge f.eks. zoom, er at hvis der vises en film optaget i biografformat (som er bredere end 16:9), så kan folk zoome ind således at man så vidt muligt undgår de "sort bjælker" for oven og for neden... men jeg mener det giver en forvrænget billede... så 16:9 eller hvis det er irriterende tilbage til 4:3 (men hvorfor så have et 16:9 tv til 15 kilo ;-). I relation til det nævnte logo, er det så ligeså sløret, hvis du sætter den til 4:3 format???? Du kan jo også se her på denne tråd, for en uddybbende forklaring: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7340&P %20N=1&TPN=1 

Lidt ekstra information

16:9 skal da kun bruges, hvis kilden også er 16:9, ellers ender du med nogle meget forvrængne billeder (flade ansigter). Hvis kilden derimod er 16:9 optimeret, skal tv'et selvfølgelig sættes til 16:9 for at få det bedst mulige billede.

Jeg kunne ikke selv finde på at benytte 16:9 format til en 4:3 kilde, bare fordi jeg har et 16:9 tv, selvom jeg også har givet en god sjat for mit nuværende tv.

Zoom benyttes når kilden ikke er optimeret til 16:9. Hvis TV2 viser Matrix og du ser den via antennekablet i væggen, vil du få et billede med store sorte bjælker i top/bund. I dette tilfælde er det underordnet, om du har et 16:9 tv eller ikke, da denne film er optaget i 2.35:1 format. Dog vil de sorte bjælker være væsenligt mindre på et 16:9 tv. Når du benytter Zoom vil der blive zoomet ind på 4:3 billedet, som dermed bliver større og de sorte bjælker i top/bund bliver mindre. Ulempen er desværre et dårlige billede, da der jo zoomes ind.

Smartzoom, som er på de fleste 16:9 tv, er for dem, der ikke vil have sorte bjælker i siderne, som er tilfældet ved 4:3. Ulempen ved Smartzoom er, at man mister lidt af top/bund af billedet og at billedet bliver lidt forvrænget i siderne af billedet.

Håber det gav lidt mening.



Redigeret af Enfen
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 10:54

Oprindeligt skrevet af EnfenHåber det gav lidt mening.[/QUOTE EnfenHåber det gav lidt mening.[/QUOTE skrev:

Det gjorde det helt sikkert

Det gjorde det helt sikkert - tak for forklaringen
Jeg blev dog lidt forvirret i går, hvor DR1 sendte "Hvad er det værd?", som er 16:9 - her var der stadig sorte bjælker foroven og forneden selvom tv'et stod i indstilling "bred", hvilket jeg ikke havde forventet. TV'ets autovalg gik vist på zoom eller smart......
Men det må jo så være fordi det er 1.85:1 og ikke 1.78:1, eller hvad?

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2005 kl. 11:11

Ved analogt modtaget 16:9 (som hedder letterbox - forestil dig en brevsprække) er zoom det rigtige.
"Hvad er det værd?" kunne man så spørge : Det virker både i højden og i bredden. Ligesom på et kamera.  

Bred/Wide strækker alene bredden 33% og er kun beregnet til ægte 16:9 (anamorf 16:9) fra DVD eller Selector eller sat box. Sidder man i en meget skæv vinkel til TV'et kan det dog bruges til 4:3 uden at resultatet virker helt så fladt.

Smartzoom har Enfen defineret udmærket og jeg kan ikke holde ud at se på det. Hellere lidt sort i siden ved 4:3 end skæve linier og brede skuldre.

PS: Det TV er altså elegant designet



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu