|
Sony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses |
Besvar | Side <12345 10> |
Forfatter | |
xprezz
Bruger Oprettet: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:24 |
Hvis man har et bare nogenlunde surround anlæg er der ingen grund til
at bruge ekstra penge på W modellen, med mindre man selvfølgelig synes
designet er vildt lækkert. Personligt synes jeg V serien er den pæneste
af de 3 (et af de pæneste fjernsyn på markedet lige nu for den sags
skyld).
Fumse: Ved du om det uoriginale beslag sony havde i lyngby til 1000 også var til 40"? |
|
fumse
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:27 |
Til Calu V serien findes hverken i lyngby eller i hellerup, årssagen er som jeg skrev tidligere at de havde listet W specifikationerne under V modellen. Det gjorde jeg dem opmærksom på, og de er nu pillet væk. at W serien ikke lige er i Roskilde, må du spørge dem om... kan være fordi det er grimt, og dyrt ;-) men som sagt Sonys modeller: (S,V og W) Bemærk at Sony W modellen også er at få i Plasma 50" (og efter sigende kommer V modellen muligvis også i plasma 50"). UPDATE: Tjek evt. sonys nyeste katalog; http://www.sonycenter.dk/upload/looklisten_da_dk.pdf Redigeret af fumse |
|
fumse
Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:31 |
Til xprezz Det er jeg ret sikker på, fordi jeg spurgte netop ift. V40 modellen... ring derned i morgen... tror det er Allan / Morten de hedder dernede - ganske flinke! Jeg er enig i dine betragtninger xprezz... W serien er både grimt og dyrt, og overflødigt hvis man har et surround system.. de fleste har ser jo alligevel ikke TV-avisen i surround ;-) Redigeret af fumse |
|
xprezz
Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 18:32 |
Mener også V modellen kommer i en 42" plasma, har dog ikke kunnet finde specs på denne.
|
|
xprezz
Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 20:16 |
woot så kommer Sony også endelige med en s-master forstærker med HDMI udgang der opkonverterer.. Så kan man jo nøjes med et enkelt kabel til fjernsynet uden at skulle nedværdige sig til en philips receiver |
|
fumse
Sendt: 14-Oktober-2005 kl. 20:25 |
jo jo... men jeg går udfra du også lige tager prisen i betragtning... den er i sig selv nedværdigende (men dog ikke så meget som at have en phillips receiver stående ;-) antager det er denne du mener STR-DA7100ES - da det vist den eneste med HDMI...
Redigeret af fumse |
|
Enfen
Bruger Oprettet: 09-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Sendt: 15-Oktober-2005 kl. 08:58 |
Bare så andre også er klar over det, så dækker indboforsikringen kun, hvis du har tegnet en tillægsforsikring for det. Sådan er det typisk hos alle forsikringsselskaber. Det kan selvfølgelig være at du har tegnet den omtalte tillægsforsikring. Det ville bare være surt, hvis du troede du havde dækning, men så alligevel ikke havde, hvis skaden skulle ske |
|
fumse
Sendt: 15-Oktober-2005 kl. 09:55 |
ja og spørgsmålet er om tillægsforsikringen dækker lige netop pixelfejl ;-) VIGTIG! For alle dem som kigger i denne tråd, og er (måske) interesseret i et fællesløb, så har vi dannet en seperat tråd under kategorien FÆLLESKØB, om netop Sonys LCD modeller. Det er mere så jeg kan danne mig et overblik over interessen. Redigeret af fumse |
|
fumse
Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 14:33 |
Til Iceman24.... Har du mulighed for at give din mening om Sonyens evne til mine 2 punkter. Ved godt du skrev lidt på hifi4all, og det ser bestemt godt ud, men du må gerne uddybe det ;-)
Der er flere der har mailet mig om netop dette som det vigtigste, især hvordan fjernsynet modtager OG behandler alm. analoge signaler. Og hvis du gad i tråden på HIFI4ALL også at linke til vores tråd om fælleskøb (kan se at der også er nogle derover som overvejer at købe V40/32 modellen, så må du gerne henvise dem til tråden her... da jeg ikke gider at registrere mig på endnu et forum, blot for at skrive netop det. på forhånd tak! Thomas/fumse Redigeret af fumse |
|
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 02:08 |
nu ser jeg sjældent fodbold/håndbold/golf, men jeg har selvfølgelig testet det lidt, jeg har set lidt af en fodboldkamp på viasat sport.... det stop pænt og ingen motion blur i boldens bevægelser, spillerne bevægede sig også pænt uden jeg kunne se noget motion blur.... nu bruger jeg kun progressive når jeg ser DVD og det ser meget godt ud, jeg er ikke helt med på hvad du vil vide....? hver input har sin egen kalibrering, så du kan tilpasse f.eks. analog, SAT TV, konsol og DVD hver for sig med separate instillinger.... DER SKAL SIGES AT JEG NU HAR OPLEVET MOTION BLUR PÅ SKÆRMEN, MEN DET ER KUN NÅR KVALITETEN PÅ DET DU SER ER FOR RINGE (MEGET SJÆLDENT) JEG HAR ALDRIG OPLEVET DET MED ANALOG ELLER SAT TV via. RECIVER STRONG 8700 JEG HAR SET DET 2 GANGE: 1 gang på DVD udgave af filmen TWISTER fra 96 og på FAMILIEN GYLDENKÅL FILM (MEGET LIDT) JEG GÅR UD FRA AT DET ER FORDI TWISTER ER DÅRLIG INSPILLET AT DEN GØR DET.. DA DE ANDRE FILM, gamle som nye ikke har det mindste problem f.eks. LOTR 2, TOY STORY 2, FRÆKKERE END POLITIET TILLADER 2, TAXI 3 og KINGDOM OF HEAVEN.... de film har der ikke været det mindste motion blur... DET MOTION BLUR JEG OMTALER I OVERNÆVNTE FILM ER I ANSIGTERNE, som om enkelte dele af ansigtet ikke følger med... TWISTER var helt gal, også i progressive. filmen så ud som om der f.eks. i u-vejr scener ser det ud som om filmen er optaget i tol lag der ligger på hinanden....DETTE ER DEN ENESTE FILM JEG HAR HAFT PROBLEMER MED, JEG TROR DET ER FILMEN DER ER AF FOR DÅRLIG KVALITET (ORIGINAL) |
|
fumse
Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 09:22 |
Tak for info... det var alt hvad jeg behøver at vide
|
|
Enfen
Bruger Oprettet: 09-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Sendt: 18-Oktober-2005 kl. 09:39 |
Jeg var selv nede i Sony Centeret i går for at se på det omtalte V40 tv. Desværre stod tv'et i vinduet og det var derfor svært at få sig et ordentligt indtryk. Umiddelbart stod billedet godt på tv'et, men det var desværre bare en eller anden dvd, der blev fremvist. S40 udgaven havde jeg bedre mulighed for at vurdere, da det stod "inde" i butikken. Billedet stod flot, og der var ingen synlige spor af motionblur (ghosting). Desværre var det også bare en præsentationsdvd, der blev benyttet. Jeg ser frem til at få en ægte HD visning på Sony's nye lcd tv. Jeg skal også have set et normalt analog signal fra eks. tv2, for at kunne komme med en endelig beslutning. Redigeret af Enfen |
|
Besvar | Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |