|
Sony KLV V32A10 - erfaringer efterlyses |
Besvar | Side <1 8910 |
Forfatter | |
xprezz
Bruger Oprettet: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Sendt: 07-November-2005 kl. 11:20 |
Super gennemgang fumse. og enig.
Xbox via component er en helt anden oplevelse end scart omend det er ganske tydelig at AA mangler og man derfor kun kan glæde sig over at der er under en måned til 360'eren står trygt under fjernsynet.
|
|
fumse
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
Sendt: 07-November-2005 kl. 13:16 |
Til Tengsted: Det med fjernbetjeningen bør du overveje grundigt. Den jeg har er http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=RM-AV2500 T&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=ACC+ Remote+Controls Den er stor, og bred og kan måske nemt gå i stykker hvis den ryger på gulvet (hvilket jeg kan forstå er sket en gang for dig før ;-). Men den er også fed, og man kan lære den nye betjeninger fra en hvilken som helst anden infrarød fjernbetjening (også ikke Sony!). Udover dette kan man også indtaste div. produktionskoder. Jeg har også set denne her: http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=RM-VZ950T &site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=ACC+R emote+Controls som måske er mere praktisk for de fleste (men det afhænger jo af hvilke krav i har). den har ikke så mange knapper, går nok heller ikke så let i stykker pga. den ikke har det store LCD display, så den burde kunne tåle en tur på gulvet. Endvidere har jeg hørt om Logitech (dem der laver mus + tastatur), også har en del programerbare fjernbetjeninger For mig egen gav jeg 1200.- (du kan søge på google eller edbpriser). Du kan sikkert også finde en til 100.- (som min far gjorde, og er fuld tilfreds med). Igen det handler om hvilke krav man har til dem. Mine indstillinger... jeg har ikke fundet mine ideelle endnu, og mener også man bedst kan finde sin egen, da det er meget individuelt hvormeget lys, kontrast m.m. men du kan jo prøve dem fra AV forummet, som jeg har klippet ind. TIL EXPREZZ Jep er godt klar over der ingen AA (Anti Aliasing) er på XBOX games (men det er tilgengæld obligatorisk på XBOX360). Kan du beskrive hvormeget/hvilken forskel der er ift. alm. scart eller phono stik og så Component kablet til din xbox... er godt klar over at den tekniske forskel ligger i en bedre farvegengivelse, samt mulighed for at vise højrere opløsning (såfremt spillet er i en højere opløsning). Og ja XBOX360 står også under min Sony om en måned... omend det kommer PS3 også til (da jeg kun vil have XBOX360 for HALO3 når den kommer ;-) - samt jeg håber den bliver ligeså modificerbar, så man kan bruge den som en versitile medieafspiller. Redigeret af fumse |
|
xprezz
Sendt: 07-November-2005 kl. 21:33 |
Tengsted:
Jeg har logitechs universal remote og kan varmt anbefale den. Den er funktionsbaseret dvs den erstater ikke kun knapper. Jeg har feks en funktion der hedder xbox media. Jeg trykker på denne og fjernbetjeningen: Tænder xbox Tænder fjernsyn Tænder forstærker Sætter fjernsyn til AV4 Sætter forstærker til LD/DVD Den programmeres via Windows med USB og har en kæmpe database af devices og de som ikke findes kan man lære den via infarød Fumse: Kæmpe forskel. Skal ses. Hvor i landet holder du til, jeg kan jo give en demo. Men ellers, det er skarpere, bevægelse er bedre og som du selv siger så er der bedre farvegengivelse. Den højere opløsning i spil der kører 720p er også værd at tage med. Jeg har forudbestilt en 360'er så får ægte HD at se om små tre uger. Glæder mig som et lille barn. Der er ingen grund til at vente på Halo 3, der kommer mange gode spil før det: Kameo, Gears of War, oblivion bla.. Demoede Sonyen i dag for en kollega som overvejede det eller det nye for philips. Live demo i et rigtigt miljø fik ham til at bestemme sig. Endnu en glad V40 ejer på vej :) |
|
fumse
Sendt: 07-November-2005 kl. 23:11 |
AV2500T er også funktionsbestemt (hvor man kan trykke på én knap, og den så kan udføre en sekvens af knapper... men det er smart med logitechen at man kan forprogrammere den via Windows - det går nok en del hurtigere) ... dog er jeg interesseret i funktionen TÆND XBOX???? hvor hulen har du fået den fra XPREZZ? ;-) Nuvel jeg bor på Østerbro .... Har Komponent kablet til XBOXen digital lydstik??? (enten optisk/alm.) For jeg vil gerne have lyden til XBOXen ind i anlægget som jeg har nu via mit advanced scart. Og som det sidste, hvor har du forudbestilt XBOXen henne??? Jeg syntes ikke de demonstrationer (dog så Gears of War samt Alan Wake cool ud!) der har været til xbox360 været særligt ophidsende... så glæder faktisk mere til PS3, omend jeg har kørt klassisk XBOX selv (og hader PS1/2). Redigeret af fumse |
|
xprezz
Sendt: 08-November-2005 kl. 07:33 |
Tænd xbox laves med en lille ekstra chip indeni. Har en ekstra liggende et eller andet sted faktisk.
Jeg bor på frederiksberg så hvis du vil se hvordan det ser ud burde de jo kunne lade sig gøre. Kablet har digital ud på samme måde som advanced scart. jeg har forudbestilt hos EB games. Tja jeg synes nu det der er vist til 360'eren ser fedt ud (www.xboxyde.com) og man ved i hvert fald hvad man får. PS3 er jo cool nok som koncept men der er ikke noget konkret endnu og ikke vist et eneste spil in-game hvilket bekymrer lidt. Performance wise skulle de jo være ca det samme. En af de vigtigere ting for mig er at jeg bliver i stand til at køre high-def video via 360'eren fra min xbox media center pc (læs server). |
|
xprezz
Sendt: 11-November-2005 kl. 09:37 |
Ville lige genoplive denne tråd med lidt mere info. Jeg har nu fået "skruet" lidt på instillinger og fjernsynet har fået sat sig lidt. De sidste par aftener har der været Star Wars på TV3+ og via selectoren har det været som at se en dvd. Super super super billede. Kan varmt anbefale en selector til ejere af dette dejlige fjernsyn.
|
|
fumse
Sendt: 17-November-2005 kl. 17:50 |
Ja TV3, TV3+ og Viasats øvrige programmer står faktisk kanon (men det gør de både med og uden Selector). Jeg syntes ikke der har været en markant forskel, når jeg har sat min Selector til. Det kan skyldes at vi i forvejen har et godt alm. standard kabeltv signal. Jeg så forresten også Star Wars... men det var nu ikke helt som Star Wars igennem DVD komponent! Alt i alt mener jeg Selectoren er noget skod ift. Sonyens muligheder. Det manglende HDMI stik er MEGA irriterende, og den generelt langsomme teknologiske udvikling vi ved TV broadcasting er inde i (selvom der kommer til at ske en del de næste par år). JEG VIL SATME HAVE HD TV digitalt fodret her og nu.... ;-). Lidt digitalt har jeg dog oplevet. Jeg har fået sat min PC til V40'eren.... Den WOW effekt jeg har manglet siden jeg købte det, oplevede jeg heldigvis da jeg spillede lidt Call of Duty 2 på storskærmen. Der har været skrevet en del om enmet 1:1 pixelmapping, og at det ikke kan lade sig gøre på Sonyen... Det kan det heller ikke, så enten bliver man nød til at lave overscan eller underscan i sine grafikindstillinger afhængig af om man vil opnå 720p eller 1080i. Nvidia grafikkort er efter sigende de bedste til at sætte til HD fjernsyn og heldigvis har de lige udgivet deres nyeste driver, som endnu bedre understøtter HD formater. 1366X768 er Sonyens opløsning, og det giver jo et skaleringsproblem ift. f.eks. alm. Desktop/skrivebords opløsning på de fleste PCer som er på 1024x768. Hvis man vil alligevel vil opnå 1:1 pixelmapping, UDEN overscan, kan du prøve at sætte indstillingerne til 720p på 1200x680 60Hz. Ligeledes med 1080i UDEN overscan på 1792x1016 30Hz (dog flimre dette og er ikke til at holde ud). Ulempen ved 720p indstillingen er at der bliver skåret lidt fra i margen (ca. en cm i hver side), så derfor kan man prøve med f.eks. 1152x864 hvis man vil have hele skrivebordet, og godt kan leve med en smule skalering. Tekst m.m. stod ganske fint, omend ikke som i 1200x680. I det hele taget er det som jeg anså for det største problem med V40'eren nemlig at køre med en PC til kilde, slet ikke noget problem. Det skal dog siges at ikke alle ældre spil, kan gå ind og tage en custom indstilliing fra Windows desktopmiljø og bruge det i spillet... Men Call of Duty 2 kan, og ligeledes Half-Life 2. Og der er ingen tvivl om at generelt nyere spil vil understøtte custom indstillinger. Jeg har sat mit Sony V40s HDMI udgang til min DVI-D udgang på Nvidia grafikkortet i min PC. I Nvidias opsætning bliver fjernsynet automatisk detektet som en "Sony TV".
|
|
xprezz
Sendt: 02-December-2005 kl. 10:06 |
Så er der mere info..
Fik min xbox360 i går aftes.. Woohooo hvor ser det godt ud. Fik også afspillet HD klip via MCE, noget af det vildeste jeg har set.
Dem der er til gaming bør absolut vurdere denne kasse fra sony.
|
|
tvnørden
Ny bruger Oprettet: 01-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 02-December-2005 kl. 13:51 |
Flot resume af V40éren fumse - tak for det.
Redigeret af tvnørden |
|
I-likeSony
Ny bruger Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 19-Februar-2006 kl. 20:28 |
Hej, På et tidspunkt kommer V-32/40´eren med DVB-T tuner indbygget (kommer vist til at hedde -A11E). Men jeg syntes at kunne huske at have læst noget om at vores A10E´er kan "opgaderes" med en DVB-T tuner. Noget med at den kommer som et modul, der kan sættes på i det "hul" der er i øverste højre hjørne bag på A10E´eren.... Er det noget jeg har drømt eller er der andre, der ved noget om det / har hør noget ?
|
|
Sony LCD KLV-V32A10E, Sony RDR-HX710, Triax DVB, HP Photosmart M417
|
|
Besvar | Side <1 8910 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |