recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony LCD 3D, 50 tommer (Fields)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony LCD 3D, 50 tommer (Fields)

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
ErikUkendt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Marts-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af ErikUkendt ErikUkendt skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hej 

Jeg er ny her på recordere, men har læst med her i ca 5 år Smile

Problemet  med svimmelhed og 3D, blev behandlet i en tv udsendelse på ZDFinfokanal  programmet 

praxis kompakt
3D-Filme genießen

- hvor de tog udgang i en person der måtte opgive at se Avatar og måtte gå under filmen. Der blev talt med en øjenlæge om personens problem. Øjenlægen mente at en af årsagerne var en ikke erkendt skelen, som ca 80% af alle lider af. Samtidig blev der givet nogle gode råd om overvindelsen af problemet ( noget med at sidde så langt fra billedet at man ikke har hele synsfeltet dækket, men kan se lidt af omgivelserne). 

Linket til selve udsendelsen kunne jeg ikke lige finde, men omtalen er her ( udsendelserne genudsendes ofte):

http://infokanal.zdf.de/ZDFde/inhalt/17/0,1872,3991185_idDispatch:9455846,00.html

Det er rigtigt, at en af årsager kan ligge her, men jeg køber den bare ikke rigtigt på det niveau, som nogen har prøvet at køre det op til. At sætte lighedstegn mellem de 80 % og problemet, passer ikke. Det er ret almindeligt at folk skeler en smule.
Hovedpine kommer jo ikke kun pga. det øjnene ser, men i høj grad daf en information, som hjernen skal behandle. De gamle 3D systemer, som var en stor kilde til hovedpine, havde den ulempe (foruden den lidt svage 3D effekt) at billedstrømmen var for sløv og der blev leveret billeder i interlaced format. Når hjernen skulle sammensætte dette til et helt billede, opstod hovedpine hos størstedelen af seerne. Hjernen kom så at sige på overarbejde.

Per definition ser mennesket jo ikke i 3D. Vi ser alt i 2D med to separate billedstrømme fra hvert øje. Når disse kombineres (samt objektet kontur ved bevægelse), kan hjernen oversætte informationen til dybdeniveauer. Folk der ser dårligt eller kun ser på det ene øje, kan naturligvis også opfatte dybde og dimensioner, men det skyldes også erfaring og hjernens tilpasning til omgivelserne gennem tiden.

Jeg har godt set programmet og ved at det påvirker nogen, men ikke 80 % :) Hvor mange der reelt får problemer, ved vi nok først når 3DTV er udbredt på markedet.

Nu mente jeg heller ikke at konklusionen på udsendelsen var at 80%  ikke kunne se 3D, uden at have problemer, men at 80% havde lidt skelen, hvor imellem der var nogle der havde problemer Smile

Nå der gik lidt kage i citat knappen:

Nu mente jeg heller ikke at konklusionen på udsendelsen var at 80%  ikke kunne se 3D, uden at have problemer, men at 80% havde lidt skelen, hvor imellem der var nogle der havde problemer Smile

Mvh
Erik
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 14:40

Nå der gik lidt kage i citat knappen:

Det gik heller ikke så meget på dit indlæg, mere de historier som dette efterfølgende afledte i diverse medier Smile Der var masser af sensations-overskrifter rundt omkring, men jeg køber den bare ikke rigtig.

Et praktisk eksempel er Avatar. Der er utroligt mange der har set denne i biografen i 3D, men relativt få klager over hovedpine - selv på udenlandske fora.

Redigeret af Rasmus Larsen - 17-Marts-2010 kl. 14:40
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Hej maagren.
Du spurgte for et par sider siden til prisen på den Sony-skærm som de viser 3D på i Århus.
I går stod der i hvert fald 24.995 kr. på den. Men sælgeren pointerede, at det endnu ikke lå helt fast Wink

Takker Smile

Lad os da håbe, at prisen så ryger nedad, hvis den skal ændres Confused
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
ErikUkendt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Marts-2010
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 19:27
 Hother 
[/QUOTE]
hej Erik og stort velkommen til recordere.dk (langt om længeLOL), og takker for din oplysningSmile

[/QUOTE]

Tak for velkomstenSmile

Redigeret af ErikUkendt - 17-Marts-2010 kl. 19:29
Mvh
Erik
Til top
sauron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 07:10
Nogle der ved hvad der kommer af skærme over 65" ka se panasonic kommer med en men er der nogle der kommer med 70"? og om evt. vizio begynder at sælge skærme i eu
pioneer lx5090(ISF kalibreret)
onkyo tx-sr705( kalibreret af otto)
B&W dm602
toshipa hd-30
ps3
xbox 360
wii
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 08:56
Så var jeg i Sony Center i fields og få set hvad denne hype nu er omkring.
Det skal siges at jeg var voldsomt imponeret over Avatar, og følte at 3D var fantastisk - i hvert fald i Cinemax.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg var meget skuffet! Jeg følte nærmest ingen dybde i billedet, det fremgik i 3D, føltes oftest som en fladfigur som blot stod længere ude i billedet.

Det jeg så på skærmen var: Naturudsendelse med en isbjørn, Motorstorm, Fodbold i 3D, samt nogle aber.

Alt i alt ret skuffet. Om det var selve materialet eller skærmens evne til at gengive 3D skal jeg ikke kunne sige, men det overbeviste i hvert fald ikke mig om at smide de ekstra kroner for 3D. Havde egentligt håbet at kunne se filmscener i 3D, i stedet for noget som for mig var ret nytteløst.

Derudover, følte jeg der var noget "fnidder" i billedet, som om de samme billeder blev vist på begge øjne. Men hvad det var præcist skal jeg ikke kunne sige.

Men ser dog frem til, hvad Panasonic og Samsung kan få ud af 3D, for Sony's var i hvert fald intet hit.
Til top
NikolajV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2008
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 09:08

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Det skal siges at jeg var voldsomt imponeret over Avatar, og følte at 3D var fantastisk - i hvert fald i Cinemax.

Men jeg må ærligt indrømme at jeg var meget skuffet! Jeg følte nærmest ingen dybde i billedet, det fremgik i 3D, føltes oftest som en fladfigur som blot stod længere ude i billedet. 

Det jeg så på skærmen var: Naturudsendelse med en isbjørn, Motorstorm, Fodbold i 3D, samt nogle aber. 

Alt i alt ret skuffet. Om det var selve materialet eller skærmens evne til at gengive 3D skal jeg ikke kunne sige, men det overbeviste i hvert fald ikke mig om at smide de ekstra kroner for 3D. Havde egentligt håbet at kunne se filmscener i 3D, i stedet for noget som for mig var ret nytteløst.

Derudover, følte jeg der var noget "fnidder" i billedet, som om de samme billeder blev vist på begge øjne. Men hvad det var præcist skal jeg ikke kunne sige.

Men ser dog frem til, hvad Panasonic og Samsung kan få ud af 3D, for Sony's var i hvert fald intet hit.

Er du sikker på du prøvede med nogle briller der virkede?

Jeg var også derude i går og der var et sæt briller der ikke virkede.

Jeg var meget imponeret over det der blev vist, måske lige på nær isbjørnen. Fik endda lov til at spille lidt på den, det var meget underholdene.

/Nikolaj

Redigeret af NikolajV - 18-Marts-2010 kl. 09:09
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af NikolajV NikolajV skrev:

Jeg var meget imponeret over det der blev vist, måske lige på nær isbjørnen. Fik endda lov til at spille lidt på den, det var meget underholdene.

/Nikolaj

Må indrømme, at det lyder som om, at Kirkelund ikke har kunnet se en bjældeLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajV NikolajV skrev:

/Nikolaj

Må indrømme, at det lyder som om, at Kirkelund ikke har kunnet se en bjældeLOL

Jeg prøvede med 2 sæt briller. Og var ikke i tvivl om de virkede eller ej. Personligt var det bare ikke en særligt stor oplevelse for mig - tvært imod. Jeg tror jeg holder mig til 2D i hjemmet, og 3D i Bio. Alice i Eventyrland skal ses i 3D i morgen, så må jeg vende tilbage med en udmelding derfra. Det er dog i imperial.Confused
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 09:37

Ja 3D skal ses i bio, med mindre man skal bruge sin skærm til 3D spil.

må heller selv få set det på et tidpunkt på en almindelig skærm, men når oplevelse med blu-ray er gået helt af på et 50 tommer. Det tror jeg ikke nu ikke ligefrem 3D ændre på.

Mkirkelund skrev
der synes jeg også det var en fin oplevelse.

Redigeret af xcardman - 18-Marts-2010 kl. 09:38
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg håber at mit kommende Panasonic er mindst lige så imponerende i 3DTongue

Jeg ved, du er en first mover, men burde du ikke lige se en VT20 først?

Har du tænkt på at VT20 måske er ringere end dit nuværende TV til 2D?

Når jeg spørger, er det fordi jeg er i samme situation som du (dog med et mindre hifi budget).

For et år siden købte jeg verdens (måske) bedste TV i en passende størrelse. Det var med henblik på at beholde det rigtig længe, lige som i gamle dage med et B&O TV. Og så kommer 3D tromlende ...

Kuro
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

For et år siden købte jeg verdens (måske) bedste TV i en passende størrelse. Det var med henblik på at beholde det rigtig længe, lige som i gamle dage med et B&O TV. Og så kommer 3D tromlende ...

Du må hellere få det solgt i en fart mens du stadig kan få lidt penge for det Wink

Tror generelt, at man skal indstille sig på at et TV ikke holder lige så længe som i gamle dage. Men man kunne selvfølgelig håbe på at vi efter Farve-TV, HD-ready, Full-HD og nu 3D i Full HD, er kommet til et punkt hvor der kommer en pause på signal-siden.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu