recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony LCDtv? Godt eller skidt? (KDL40P253)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony LCDtv? Godt eller skidt? (KDL40P253)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony LCDtv? Godt eller skidt? (KDL40P253)
    Sendt: 22-Juni-2007 kl. 16:17
Jeg er faldet lidt for dette 40" Sony LCD-tv som ses på linket herunder.

Navn SONY KDL40P2530 M. DVB-T
Link: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 0600121010

På hifipriser findes både en E og en K model. Men jeg ved ikke hvilken en der er den Fona har, da der ikke er et bogstav i modelnavnet opgivet af Fona.
E-model: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316295
K-model: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313845

Men jeg kan ikke finde så mange informationer om tv'et på nettet osv, så ville da lige spørge herinde omkring det? Og generelt om Sony laver gode LCD-tv? Og der måske var nogen der kunne forklare deres forskellige serier og modelnavne?

Tv'et skal bruges til kabeltv (stofa), til en Xbox 360 og en smule til pc.
Håber på at i kan hjælpe mig lidt på vej.

Mvh Kasper

Redigeret af Kaspere - 22-Juni-2007 kl. 16:25
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 18:25

Via www.sony.dk kan du finde brugervejledningen til apparatet (109 sider 4-5 sprog, herunder dansk) (findes måske også her på sitet?). Det er ingen dårlig idé, at se lidt nærmere på brugervejledningen, hvis du overvejer tv'et. Så det selv hos Fona i går. Så OK ud med den demo-dvd, der kørte...

Med hensyn til de løse bogstaver så kan det måske være en farveangivelse eller et snydebogstav, hvor forhandlerkæde x bruger et bogstav og forhandlerkæde y et andet bogstav.

www.prcdata.dk har et uhyre lækkert Samsung med kortlæser, men ikke digi-tuner, til samme pris (9.999 kr.)

Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 22:28
jnvir
Tusind tak for dit svar. Blev næsten helt urolig for at ingen på recordere.dk kunne hjælpe mig.

Jamen brugervejledningen vil jeg da lige hente så. Hvad synes du ellers om det du så i Fona? Design osv?

Og til jer andre. Er der slet ingen der har erfaringer med Sony LCD-tv generelt, der kan komme med et par kommentarer?

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 23:59

Oprindeligt skrevet af Kaspere Kaspere skrev:

jnvir
Tusind tak for dit svar. Blev næsten helt urolig for at ingen på recordere.dk kunne hjælpe mig.

Jamen brugervejledningen vil jeg da lige hente så. Hvad synes du ellers om det du så i Fona? Design osv?

Og til jer andre. Er der slet ingen der har erfaringer med Sony LCD-tv generelt, der kan komme med et par kommentarer?

Design er jo smagssag. Det er da OK. Det er i hvert fald pænt nok til mig.

Jeg tror da, at Sonys apparater hverken er værre eller bedre end andre mærker i samme prisklasse - Samsung, Philips o.l. Tilhører man den bløde mellemgruppe, der ikke er freak, men på den anden side vil ha' noget der virker, så går man næppe galt i byen med Sony, Samsung eller Philips.
Men de har hver deres særheder:
* Fx skriver Philips generelt, at der er pc-tilslutning. Men de skriver IKKE, at det oftest kun er via DVI/HDMI - grimt, hvis pc'en kun har VGA.
* Ved ikke om det er rigtigt, men fik at vide, at skruegevindene i nogle Sonyer er specielle, så man er nødt til at købe et ekstremt dyrt Sony-beslag, hvis apparat skal på væggen.
* Og pudsigt ved (nogle) Samsung-apparater: På fjernbetjeningen SKAL der trykkes to cifre for at vælge et étcifret kanalnummer (hvis man kører med over 9 kanaler). Og Samsungs eget vægeslag til visse af modellerne er lavet forkert, så der ikke er plads til stikkene bagpå (kommer for tæt på væggen). Heldigvis er skruegevindene standard, så der er masser af brugbare beslag.

Med andre ord: der er en række detaljer man skal være opmærksom på, helst inden man køber. Får du købt Sonyen, så fortæl lidt om det...

Redigeret af jnvir - 23-Juni-2007 kl. 00:00
Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kaspere Kaspere skrev:

jnvir

Design er jo smagssag. Det er da OK. Det er i hvert fald pænt nok til mig.

Jeg tror da, at Sonys apparater hverken er værre eller bedre end andre mærker i samme prisklasse - Samsung, Philips o.l. Tilhører man den bløde mellemgruppe, der ikke er freak, men på den anden side vil ha' noget der virker, så går man næppe galt i byen med Sony, Samsung eller Philips.
Men de har hver deres særheder:
* Fx skriver Philips generelt, at der er pc-tilslutning. Men de skriver IKKE, at det oftest kun er via DVI/HDMI - grimt, hvis pc'en kun har VGA.
* Ved ikke om det er rigtigt, men fik at vide, at skruegevindene i nogle Sonyer er specielle, så man er nødt til at købe et ekstremt dyrt Sony-beslag, hvis apparat skal på væggen.
* Og pudsigt ved (nogle) Samsung-apparater: På fjernbetjeningen SKAL der trykkes to cifre for at vælge et étcifret kanalnummer (hvis man kører med over 9 kanaler). Og Samsungs eget vægeslag til visse af modellerne er lavet forkert, så der ikke er plads til stikkene bagpå (kommer for tæt på væggen). Heldigvis er skruegevindene standard, så der er masser af brugbare beslag.

Med andre ord: der er en række detaljer man skal være opmærksom på, helst inden man køber. Får du købt Sonyen, så fortæl lidt om det...

Tak for dit lange uddybende svar jnvir. Er der andre der kan be- eller afkræfte om sonys lcd-tv kræver specielle ophæng?

Jnvir, hvad synes du ellers om billedkvaliteten du så i butikken, sammenlignet med de andre tv i samme klasse?

Nu er jeg stadig på overvejelsesstadiet, hvilket også er derfor jeg ville forhøre mig herinde angående Sony og deres LCD-tv, derfor ved jeg ikke endnu om jeg køber det.

Men efter hvad jeg kan læse mig til på nettet kan det klare pixelmapping 1:1, hvilket da er et stort plus synes jeg.

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 12:15

Jeg kan starte med at afkræfte det, jeg selv skrev om Sony. På www.vogels.com kan man for hvert beslag se, hvilken apparattype beslaget passer til. Og her er masser, der passer til Sony. Beklager, jeg løb med en halv vind. Men det havde jo trods alt været værre, hvis situationen var den modsatte.

(Det jeg skrev om Samsung og Philips, holder jeg til gengæld fast ved...)

Billedkvaliteten i Fona var meget flot - det kom fra en dvd. Jeg synes ikke, jeg på de fem minutter, jeg stod og kiggede kunne se, at Sonyen var 10.000 kroner billigere end tv'et ved siden af. Jeg siger ikke at billederne var ens. Det er de jo aldrig. Men at udpege det bedste...

Men modtageren i min Sony-harddiskoptager er på højde med modtageren i mit Samsung tv. Jeg kan ikke se forskel, og jeg har ellers gode øjne. Og det er ikke, fordi Samsungen er ringe. Og jeg forestiller mig ikke, at modtageren i et Sony tv skulle være ringere end i Sony-harddiskoptageren. Tidligere var Sony kendt for tv i den høje ende - i hvert fald prismæssigt - nu er de vel mere mainstream.

www.prad.de kan du se tekniske detaljer for stort set ethvert fladskærms-tv i Europa. Men lad være med at hænge dig for meget i de tekniske detaljer.

Om apparatet kan vise 25 milliarder forskellige farver eller kun det halve eller om kontrasten er 6000:1 eller 5000:1 er sikkert mest interssant for marketingafdelingen, der skriver brochurerne.

Du er nødt til at besøge din Fona. Læser jeg Fonas salgsbetingelser rigtigt, så giver Fona 14 dages returret/pengene tilbage - også ved buitikskøb.

Redigeret af jnvir - 23-Juni-2007 kl. 12:15
Til top
Kaspere Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 12:56
Det gør da slet ikke noget. Det var bare positivt at det ikke passede . Men mener at kunne læse i specifikationerne for tv'et at det overholder vesa standarderne, hvilket i dette tilfælde må være 200 x 200 mm.

Men som du siger bliver jeg nok nød til at smutte ned i Fona hurtigst muligt for at se og bedømme det med egne øjne. Tror du det er muligt at få Fona til smide en ophæng med i prisen? Eller er de slet ikke til at tale med?

Endnu engang tak for dit lange svar jnvir! Det er utrolig dejligt med så dybdegående respons.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu