recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony LocationFree
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony LocationFree

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2006 kl. 17:39

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Hej Thorvald,

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Derudover kan det måske bruges til at overføre optagelser fra optager til computer.

Det tror jeg ikke du skal regne med. Umiddelbart ser det ikke ud til at man kan 'optage' signalet med Sony's NetAV software - og selvom man kunne ville det jo være en kraftig forringelse af billedet i forhold til optagelsen på optageren (en HQ optagelse i 10Mbps der overføres over 300kbps må nødvendigvis være kraftigt bearbejdet - og ikke mindst genindkodet, f.eks. i MPEG4/H.264/AVC).

/Lars

Her kan ses hvad man kan forvente af billede kvalitet hvis man kun har en 300 kbit forbindelse.

 

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det ved jeg ikke, men hvis du tager et ekstra job for det - behøver du ihvertfald ikke tænke på om du har glemt at starte timeren!

PS. Og tænk at kunne styre "gamle Harry" ude fra verden

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Og så glemte du det helt tredie behov - tilfredsstillelse af Gadget behovet. En Sony LocationFree er en forholdsvis billig gadget, i forhold til "imponator-effekten". Et stykke elektronisk legetøj, der samtidig kan bruges til noget fornuftigt.

[...]

Nogle køber er TV til 25.000 kr. Andre en gadget til 2500 kr. Nogle begge dele. Men vi er jo gået ind i en tidsalder hvor det er sjovt at købe forskellige oplevelser, også indenfor forbrugerelektronikken.

Netop. Der ramte du sømmet lige på hovedet - i hvertfald mit. Der er mange gadgets jeg falder for hele tiden, men denne ligger højt på listen over "dimser" jeg gerne vil eje.
For dævlen at jeg lige har købt ny bærbar... det bliver nok ikke til et LF køb i år.  Undtagen naturligvis hvis der kommer fælleskøb og jeg ikke kan lade være.  
Der skal jo også en PSP indenfor før det bliver rigtig sjovt

Mvh Maria
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 10:43

Ok vidste ikke streamtv havde så begrænsede kanaler.

Men 300kbit/s er jo også en del på en ADSL upload forbindelse. De fleste herhjemme har jo kun 128/256k.

Desuden må der være et stort kvalitetstab hvis du kan streame med 300kbit, når fx streamtv kræver 2Mbit.

Jeg tror mere på denne stream løsning indbygget i sit medie-center..

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 10:10
Hej Thorvald,

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Derudover kan det måske bruges til at overføre optagelser fra optager til computer.

Det tror jeg ikke du skal regne med. Umiddelbart ser det ikke ud til at man kan 'optage' signalet med Sony's NetAV software - og selvom man kunne ville det jo være en kraftig forringelse af billedet i forhold til optagelsen på optageren (en HQ optagelse i 10Mbps der overføres over 300kbps må nødvendigvis være kraftigt bearbejdet - og ikke mindst genindkodet, f.eks. i MPEG4/H.264/AVC).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 09:33

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

En mulighed kunne jo være at have modtage tv fra streamtv.dk, her får du vist alle danske kanaler.

Arh, det er vist en overdrivelse

På streamtv er der f.eks. ikke kanaler som TV2 Zulu, TV2 Charlie, TV2 Film, TV3, 3+, DK4, Viasat Sport 1+2+3, og TV2 er københavner signalet så ingen lokal tv for mig (hvad der måske netop er interessant at følge - når man er på farten).

Og så kræver streamtv en båndbredde på 2 Mbit/s - mod de 300 kbit/s på Sony Locationfree, og kravet er såvidt jeg kan se at man skal sidde i Danmark for at bruge det (sikkert noget med rettigheder).

Derudover skal man se tv-programmet mens det er der.

Jeg syntes det helt smarte ved Sony LF ligger i at man har kontrol over recorderne, og dermed har adgang til alle ens egne tv-kanaler både direkte og forskudt.

Nej - jeg syntes ikke IP-TV erstatter Sony LF. Hverken nu eller i umiddelbar fremtid.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 09:00
Ok - jeg ville nok primært bruge den til at styre recorderens optagelser fra arbejdet, udlandet etc. - Og så er et par tusind nok lidt dyrt (jeg tror heller ikke jeg køber en lige nu). Derudover kan det måske bruges til at overføre optagelser fra optager til computer. Jeg er ikke interesseret i at se optagelser på PSP. Måske på bærbar computer ude i den store verden, hvis ellers forbindelsen er til det. Og måske for at redigere optagelser m.m. - hvis forbindelsen er til det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 07:32

Undrer mig lidt at folk lige pludselig blev så overvældet. Den anden dag lagde jeg et link frem med Slingbox http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14361& PN=1

Den var der ingen der reagerede på, da det er det samme produkt og i den test jeg har set fra CNET får en bedre anmeldelse. Jeg synes det lyder genialt - ikke så meget fordi man kan styre recordere m.v., men absolut mere fordi jeg kan se de lokale TV-stationer, når jeg rejser - altså der hvor der er bredbånd til det! Dermed misser jeg ikke FCK's kampe i CL

Mvh

LPN
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 02:40
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Behov er noget man kan opbygge

Ja men har lidt svært ved at se et behov til netop denne maskine på nuværende tidspunkt.

Når internettet bliver mere udbredt(højere hastighed ude i verden) så kan jeg begynde at se at dette produkt bliver mere brugbart.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Tja, men sådan er behovene jo forskellige. Andre vil gerne have de danske programmer ind når de er i udlandet, og her kan du få dine egne programmer.

En mulighed kunne jo være at have modtage tv fra streamtv.dk, her får du vist alle danske kanaler.

På sigt tror jeg mere på at man fra udlandet kan vælge sine kanaler fra nettet.
På nuværende tidspunkt er IPTV dog et totalt ukendt fænomen i mange lande.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Så ville jeg hellere ofre hele 10kr på at smutte en tur i biografen og se en af de nye film.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er vist længe siden du har været i biografen

Faktisk ikke, men måtte da slippe hele 15kr i sidste uge for at se den nye supermand film. Det var så incl cola og popcorn. 

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Og så glemte du det helt tredie behov - tilfredsstillelse af Gadget behovet. En Sony LocationFree er en forholdsvis billig gadget, i forhold til "imponator-effekten". Et stykke elektronisk legetøj, der samtidig kan bruges til noget fornuftigt.

Og fri adgang til media - når man er på farten - ser jeg meget fornuft i. Ikke for at se DVD-film, men for at programmere timeren. Check optagelserne. Vise de nyeste fotos for familien o.lign. I takt med at internet og hotspots vinder frem - er det kun sjovt med flere muligheder for at bruge dem. Og lige netop adgang til recorderne udefra er ny - det kan ikke engang KiSS tilbyde (jo som åben ubeskyttet FTP - men ikke streamet)

Nogle køber er TV til 25.000 kr. Andre en gadget til 2500 kr. Nogle begge dele. Men vi er jo gået ind i en tidsalder hvor det er sjovt at købe forskellige oplevelser, også indenfor forbrugerelektronikken.

  Gadget behovet skal selvfølgelig tilfredsstilles, men så er det jo ikke et produkt som almindelige mennesker køber.

Så vil stadig mene at verden ikke er helt moden til dette produkt. Om 3 år tror jeg mere på det, men så er recorderen nok desværre død til den tid. Til den tid vil disse trådløse funktioner være indbygget i dit mediecenter.
DEtte vil du selvfølgelig også kunne remote programmere, samt streame fra. 

Som et gadget kan dette produkt være udmærket.
Som et effektivt og brugbart produkt, så er jeg tvivlende..



Redigeret af lahan - 25-August-2006 kl. 04:23
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 19:40

Hej Lahan

Behov er noget man kan opbygge

Jeg kan godt se det fede i at kunne streame indholdet af flere recordere trådløst rundt i huset. Måske ikke så meget for at se det på PSP derhjemme (det er mere på farten at den kunne være sjov) men så for modtagelse af andre enheder.

Ligesom de trådløse Philips Streamium TV - som jeg formoder kan bruges som monitor i sådan et setup.

Men bor man i en 1-2 værelses lejlighed, så er behovet nok ikke så stort. Men har man hus - evt. et i flere plan - kunne man måske godt bruge WiFi til noget fornuftigt.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Desuden kan jeg godt undværre min recorder hvis jeg er på Filipinerne. Det ville være synd at spilde sin tid med at se streamet recorder indhold når man er ude i den den spændene verden.

Tja, men sådan er behovene jo forskellige. Andre vil gerne have de danske programmer ind når de er i udlandet, og her kan du få dine egne programmer.

Selvfølgelig kan man abonnere på Sputnik, og tage mange af DR's programmer ind.

Men måske er du helt vild med et program på TV3, og et andet på Discovery.

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Så ville jeg hellere ofre hele 10kr på at smutte en tur i biografen og se en af de nye film.

Det er vist længe siden du har været i biografen

Og så glemte du det helt tredie behov - tilfredsstillelse af Gadget behovet. En Sony LocationFree er en forholdsvis billig gadget, i forhold til "imponator-effekten". Et stykke elektronisk legetøj, der samtidig kan bruges til noget fornuftigt.

Og fri adgang til media - når man er på farten - ser jeg meget fornuft i. Ikke for at se DVD-film, men for at programmere timeren. Check optagelserne. Vise de nyeste fotos for familien o.lign. I takt med at internet og hotspots vinder frem - er det kun sjovt med flere muligheder for at bruge dem. Og lige netop adgang til recorderne udefra er ny - det kan ikke engang KiSS tilbyde (jo som åben ubeskyttet FTP - men ikke streamet)

Nogle køber er TV til 25.000 kr. Andre en gadget til 2500 kr. Nogle begge dele. Men vi er jo gået ind i en tidsalder hvor det er sjovt at købe forskellige oplevelser, også indenfor forbrugerelektronikken.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 18:52

Jeg tror lige jeg vil tillade mig at være en smule kritisk overfor dette produkt.

På papiret kan det jo en masse, men hvad skal man bruge det til ?

1. At kunne fjernstyre sin recorder udefra kan jeg dog godt se en fordel i. Altså at kunne sætte en timer optagelse i gang via WAP eller internet.

Men resten er da ikke særligt brugbart.

Hvad skulle ideen være i at se video på sin bærbar, PSP eller PDA når man er hjemme. Det er da federe at se en film på sin 42" fladskærm.

Kan heller ikke se det smarte i at man kan sidde ude i verden og se sit recorder indhold. Det kræver jo 2 ting.

1. Man har en ordentlig uplink derhjemme. Hvis man ikke er fiber kunde, så har man max 512k via ADSL. Det giver da ikke nogen særlig god kvalitet.

2. Ude i verden skal man så have en god down-link. Det har man næsten ingen steder. En skriver noget om Filipinerrne højere oppe. På Filipinerrne skal man være glad hvis man har en dial-up forbindelse. På hotellerne, har de dog fast-internet. Men det er ikke engang hurtigt nok til at streame lidt dansk netradio...

 

Så give 3000 for at kunne remote programere mig recorder. Det lyder lidt dyrt.
Desuden kan jeg godt undværre min recorder hvis jeg er på Filipinerne. Det ville være synd at spilde sin tid med at se streamet recorder indhold når man er ude i den den spændene verden.

Så ville jeg hellere ofre hele 10kr på at smutte en tur i biografen og se en af de nye film.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 18:35

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Man behøver vel ikke nødvendigvis at tilslutte tingesten med Wifi. Der er da også videoindgange på den. Så man kan vel tilslutte DVD-optager(e) med kabel og tilslutte LocationFree til hjemmecomputeren / internetforbindelsen med kabel.

Ja, jeg ser mere WiFi som en mulighed internt i huset.

Altså at man kan se recorderens indhold via bærbar, pda, psp og lignende enheder.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 18:33

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Derudover er det vel ikke nødvendigvis nødvendigt med 300 kb forbindelse - det går bare langsommere så?

Det hakker.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu