recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony NX810 Guide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony NX810 Guide

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony NX810 Guide
    Sendt: 29-December-2010 kl. 20:56
Hej,
Kan det virkeligt passe at NX810 dropper lyden på det program man ser når man skifter over på den indbyggede Guide ?
Jeg fik oplyst ved en demo i Sonybutikken at der kunne være et skærmbillede af det aktuelle program der hvor uret er - det kan jeg heller ikke finde ud af at fjerne. Men LYDEN - det kan da ikke passe den forsvinder helt. Håber der er nogen der kan fortælle hvordan man sætter det op please.

Ceefive
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 23:30
Hvis du har Stofa kan du godt glemme alt om at få det til at virke.

Jeg har samme problem med mit HX700.
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 12:03
SonyCenter fortæller mig nu at det kun virker med en "Stueantenne" - ikke kabeltv !
Altså at uret bliver udskiftet med billede for det kørende program.
At lyden forsvinder og "gennemsigtigheden" er væk også er kendt ved de nye modeller.
Sony Center siger der "kommer en softwareopdatering" - nu kan man jo så spørge sig selv hvor meget længere de skal bruge til det. LX700 serien kom i sommer og har samme problem.

Og så lige en sidste ting - Sony er vendt tilbage til den gamle sorteringsmåde på kanalerne. Altså at de bytter plads. Måske effektivt fordi kanalerne kommer i så tåbelig en rækkefølge, men hold da op hvor er det irriterende... Gad vide om de selv bruger fjernsynet - dem der udvikler softwaren.

Jeg bliver irriteret og har tænkt mig at returnere mit nye 55NX810 - gider bare ikke skulle vente på firmware igen, igen til Sony !

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 12:17
Det med at kanalerne bytter plads er det ikke fordi du har sat den til det.
Mit tv gjorde det også men jeg slog et eller andet fra og så byttede kanalerne ikke plads.

Tror godt du kan glemme at Sony kommer med en opdatering mht. epg. Det lovede de også mig for snart 9 måneder sidenConfused
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 16:30
Ny Firmware til NX810 m.fl frigivet idag:

Forbedringer i denne version

• Forbedring af IPTV-funktionernes ydeevne og stabilitet.

Relevante modeller

• KDL-40NX710 / NX713 / NX715
  • KDL-46NX710 / NX713 / NX715
  • KDL-55NX810 / NX813 / NX815

Gad vide om det hjælper på EPG problemerne ?

Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 13:14
Nå - den nye Firmware ændrede ikke på noget på det med EPG.

Undrer mig dog over at man når "Guide" aktiveret i et "splitsekund" ser TV billedet i en lille firkant der hvor uret så kommer når Guiden er fuldt aktiveret. Det ser ud som om man har tænkt på det, men systemet ombestemmer sig i sidste øjeblik - æv
Til top
BRB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Ishøj
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2011 kl. 12:00

Jeg havde et Samsung ue46c8705 som heller ikke kunne vise billede og lyd. Købte så et Sony 55NX810 og det ville heller ikke, men efter fuld kanal søgning så viser den billede og lyd....

Ved ikke lige hvorfor men den gør det nu og jeg har kabeltv yousee

BRB
Til top
Mathias Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2004
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af BRB BRB skrev:

Købte så et Sony 55NX810 og det ville heller ikke, men efter fuld kanal søgning så viser den billede og lyd....

Ved ikke lige hvorfor men den gør det nu og jeg har kabeltv yousee

Nogle andre der har prøvet ovenstående og fået det til at virke med billede og lyd i YouSee guiden?

Hilsen Bjarne
Til top
ceefive Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 15:31
Jeg har forsøgt at registrere dette som en fejl hos Sony Support, men de skriver tilbage til mig:

Tak for din henvendelse til Sony Support.

Hvis Jeres digitale kanaludbyder (f. ex. Yousee eller Sofanet) sender EPG informationen med Barker channel (dette er en standard som de fleste digitale kanaludbyder bruger) så kan man ikke få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden.
Anledning til man ikke kan få lyd/billede frem når man bruger EPG guiden er at:
Lyd og billede bliver sent i en frekvens og EPG informationen bliver sent på en anden frekvens.
TVt kan ikke håndtere at hente information fra to steder samtidigt.

Der findes nogle undtagelser hvor alle information (billede, lyd samt program/tids  information) findes på samme frekvens som selve barker channel og her fungerer billede, lyd og program information i EPG guiden.

Man kan ikke ændre i TV'ts opsætning hvordan TV't skal håndtere informationen/frekvenserne 

Barker channel styres af de digitale kanaludbyder og TV producenterne. De enes om en standard som signalet skal sendes i og derefter laves software opdateringer som efterfølger standarden. Derfor kan funktioner ændres efter hånd som nye standarder bliver implementerede.

Da jeg så gør opmærksom på at det virker på mit W4500 TV og der jo er lyd på når jeg beder om at læse beskrivelsen af et program i "guiden" - så får jeg følgende:

Det er ikke altid muligt at få samme funktioner i et nyere og ældre fjernsyn, da tekniken går frem ad. Nogle gange så går man på kompromi for at få nye funktioner ind i fjernsynet. Og da kan det være at en ældre funktion bliver slettet.

Jeg mener nu der må være tale om at man har lavet en FEJL i den nye software til NX810 - det må de da kunne rette. Jeg har anmodet om at få det registreret i Sony systemet som en sådan... Hvis der er andre der har problemet kan det jo måske hjælpe om I gider maile til Sony Support :)

Kan man ikke konkludere at NX810 ikke er "Yousee ready" idet man ikke overholder de standarder der benyttes ?

Ceefive

Redigeret af ceefive - 29-Januar-2011 kl. 15:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu