recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony og DVB-C via TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony og DVB-C via TDC

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
mads_jac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony og DVB-C via TDC
    Sendt: 16-September-2007 kl. 17:31

Hey,

Jeg er nybagt indehaver af et SONY KDL26T3000 og har samtidig grundpakken fra TDC via min andelsboligforening.

TV'et har et PCMCIA stik, og jeg har derfor købt en adapter fra SCM til TDC Viacces kortet så jeg kan se kanalerne digitalt uden en (synes jeg) grim Sagem 60 boks. Indtil videre er jeg blot interesseret i at se DR, DR2 og TV2 digitalt, men opgraderer måske min pakke...

Mit problem er imidlertid, at jeg kan se en masse andre kanaler (TV1000 etc.), som formentlig kun er tilgængelige den første måned eller så. Men DR, DR2 og TV2 er ikke blandt de kanaler der popper op efter en fuld scanning.

Jeg kan ikke konfigurere noget særligt (synes jeg) som relaterer til det område jeg bor i etc., så hvad hulen gør jeg?
Har jeg forregnet mig og troet jeg kunne undvære Selector fordi mit TV indeholder DVB-C tuner og et slot til Viacces kortet?
Har nogen erfaring med et setup som mit, og som derfor kan anvise de vise sten?

Mvh,
Mads

Til top
champ001 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 18:09

Hej Mads

Dit lille problem skyldes at du kun har grundpakken, og derfor kan du ikke se de danske kanaler. Det lyder åndsvagt men sådan er det desværre, du bliver nødt til at få opgraderet til mellem eller fuld pakken desværre, ellers er der også en løsning med at anskaffe dig en stueantenne og så fange kanalerne teristisk.

Håber det hjalp

Denis

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 18:15

 

 Det er ikke korrekt DR og TV2 er Grundpakken Digitalt, sammen med filmkanalerne. Kanalerne (DR og TV2) er Must Carry, og derfor er de i Grundpakken også i den Digitale udgave.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 20:27

Som Radiomanden skriver, så er DR1, Dr2, TV2 samt tegnsprog kanalerne alle "must carry". Dvs. de SKAL være tilgængelige, uanset hvad pakker man ellers har/ikke har.

Det betyder at man kan købe en Selector (eller undvære, hvis man allerede har en DVB-C tuner) og så skal man kunne se disse kanaler, helt uden noget kort fra TDC/Stofa/whatever.

Når jeg, på min HTPC med FloppyDTV, scanner kanalerne, så er disse 4 kanaler heller ikke krypteret.

Så det er et lidt mystisk problem du har, Mads. Det burde have været lige omvendt.

 

Til top
mads_jac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 22:09

Til Kandersen:
Ja, jeg mener også at de burde være tilgængelige - faktisk burde jeg slet ikke have købt Viaccess-kortet. Men på TDC's infokanal tekst-TV står der noget om at man skal have kortet for at se de kanaler...

Så - mit problem er altså stadig lige mystisk...

Til ChrisJJ:
Jeg er egentlig fint tilfreds med TV'et. Dog lidt skuffet over kvaliteten over eksempelvis en fodboldkamp, men har ladet mig fortælle, at sådan er alle LCD skærme. Alle farver og kontraster står flot, også ude i vinklerne. Derudover var det også vigtigt at det var pænt som møbel, så "hjemmestyret" også kunne acceptere købet.
Jeg har ingen DVD, så jeg har ikke prøvet at take it to the limit, men ser frem til det. Det har fået gode anmeldelser på politiken.dk/tjek (lidt større udgave, dog...).
Jeg købte det på wupti.com til 6.999,-.

Håber stadig nogen sidder derude med de vise sten hvad angår antenneproblemet. Vil gerne ende op med så lidt udstyr som muligt - gider ikke sidder med stueantenne, Selectorbox etc. etc.

Mads

Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 08:49
Prøv at undlade at sætte tdc kortet i adapteren, når jeg ikke har tdc kortet i kan jeg kun se dr1, dr2 og tv2
Til top
mads_jac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 08:59

Hej Park.

Jeg har prøvet uden kortet. Heller ikke dér kommer de frem. Afhængig af hvem man taler med hos TDC får man at vide at kortet er hhv. nødvendigt / ikke nødvendigt for at se grundpakkens digitale kanaler. Svært at blive klog på - jeg konstaterer bare, at de 3 kanaler ikke dukker op hvad enten kortet er i eller ikke!

Mads

Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 12:22
Kan du se kanalerne på en Sagem60? Hvis du ikke har prøvet var det måske en ide, for at finde ud af om det er anlæget i andelsboligforeningen eller dit Sony der er problemet.
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af mads_jac mads_jac skrev:

Hej Park.

Jeg har prøvet uden kortet. Heller ikke dér kommer de frem. Afhængig af hvem man taler med hos TDC får man at vide at kortet er hhv. nødvendigt / ikke nødvendigt for at se grundpakkens digitale kanaler. Svært at blive klog på - jeg konstaterer bare, at de 3 kanaler ikke dukker op hvad enten kortet er i eller ikke!

Mads

TDC er de sidste man skal spørge, hvis der er problemer med....TDC

Som en anden foreslår, så prøv om du kan se/låne en selector og om det virker det. (det burde det gøre). Alternativ find en med en htpc og et digitalt tuner kort (til DVB-C). En sådan kan scanne hele nettet.

 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Alternativ find en med en htpc og et digitalt tuner kort (til DVB-C). En sådan kan scanne hele nettet.

Afhængig af den lokale antenneforening kan der være forskel på hvilke frekvenser de forskellige MUX'er ligger på. Og afhængig af HTPC's tuner program skal der manuelt rettes/ændres i nogle .ini filer for at scanne på rette frekvenser (der scannes i spring, ikke på alle frekvenser).
F.eks har DVBViewer og andre problem med TV3 nogle steder i landet, se eksempelvis i Link1, Link2, Link3

Så måske skal der manuelt tastes scan frekvens ind på dette TV for at finde DR + TV2, igen afhængig af lokale forhold.

Mvh JørgenT

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 22:55

Det er netop derfor jeg foreslår en HTPC for så kan du scanne alt. Jeg tror (men jeg ved det ikke), at det er lidt sværere i tvét.

Dit link 1 beskriver netop det jeg mener.

Dit link 3 beskriver at der kan være problemer med antennekablet. Jeg bruger selv meget gode (ihvertfald dyre) antennekabler. Måske det kan være årsagen i Mads´s tilfælde.

Dit link 2 har intet med ovenstående at gøre

 

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 22:57

Btw.. De digitale Must Carry kanaler ligger faktisk flere gange på TDC´s kabelnet i Roskildeamt. Jeg vil tro det er det samme i kbh.
Jeg ved ikke hvor Mads bor.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu