recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony og DVB-C via TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony og DVB-C via TDC

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2007 kl. 23:14

Mads, prøv disse frekvenser:

TV2 (16:9) Dansk 514 6875 64

DR1 (16:9) Dansk 610 6875 64
DR2 (16:9) Dansk 610 6875 64

Dvs. 514000 og 610000

Alternativ kan du prøve på 538000.

Det er to lister fra henholdsvis

http://dvb.perch.dk/DVB.php#setup

og

http://www.suodenjoki.dk/tdc_dvbc_channels.htm (tak hummel )

Jeg ikke pt selv komme til min htpc, da konen har sat sig på tvét, men jeg mener at jeg bla. også fanger dem på 538000

 

Til top
mads_jac Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 18:06

Hej igen

Jeg har nu talt med en dygtig TDC-pige, Shandra i fejlservice. Tilsyneladende ligger fejlen i, at jeg kun har grundpakken. Syntes det lød logisk ud fra den betragtning, at på mit SONY-TV har jeg ikke den konfigurationsmulighed at kunne indtaste kabelnetnummeret som det tilsyneladende er nødvendigt med TDC. Kabelnetnummeret er af uransagelige årsager ikke nødvendigt på mellem- og fuldpakken.

Hmm, nu synes jeg pludselig ikke det lyder så logisk - kender I det? Måske blev jeg charmeret... Tyndt!

Jeg har ikke haft mulighed for at prøve med en Sagem 60. Endnu.

Til Kim:
Jeg har forsøgt at søge via de frekvenser du nævner uden held. Den eneste der giver mig noget som helst er 143 MHz.

Mads

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af mads_jac mads_jac skrev:

Jeg har nu talt med en dygtig TDC-pige, Shandra i fejlservice. Tilsyneladende ligger fejlen i, at jeg kun har grundpakken. Syntes det lød logisk ud fra den betragtning, at på mit SONY-TV har jeg ikke den konfigurationsmulighed at kunne indtaste kabelnetnummeret som det tilsyneladende er nødvendigt med TDC. Kabelnetnummeret er af uransagelige årsager ikke nødvendigt på mellem- og fuldpakken.


Det er temmelig mystisk med digitalt TV og grundpakke kunderne hos TDC Kabel TV.

Loven er 100% klar - det SKAL være muligt at se DR1, DR2 og TV2 digitalt når man har grundpakken. Must carry programmer skal være i billigste pakke, og det er grundpakken uden noget Selector (smartcard) abonnement. TDC Kabel TV skriver også på deres hjemmeside at det er muligt.

Jeg har bare set indtil flere kunder klage over at det alligevel ikke er muligt, selv med en Sagem 60 Selector. De har fået en forklaring, som minder om din ("det er fordi du kun har grundpakken").

Kabelnetnumre er mig bekendt alene noget som vedrører TDCs officielle STBer, Sagem det-ene-og-det-andet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 11:09

Kabelnummeret er udelukkende til at "fortælle" selectoren, hvilket område man bor i, så man kan se de lokale kanaler, f.eks i københavnsomårdet ville man ikke kunne se Kanal København, hvis ikke man taster det rigtige nummer ind.

Resten af kanalerne mener jeg stortset er identiske, men vil dog ikke hænges op på det. Jeg kan kun sammenligne med mine egne, og så dem der har skrevet om deres område. Og for mit vedkommende kan jeg sige, at kanalerne i mit område (Køge/Ejby) er de samme som eksempelvis Lyngby/Tårbæk. Derfor formoder jeg, at de stort set er ens alle vegne. Altså udover lokal kanalerne.

Hvis jeg på min Selector (eller via MCE på min HTPC) indtaster københavns amt/kabelnummer, så får jeg Kanal Købehavn ind i kanallisten, men jeg kan ikke se den (der er bare sne på). Taster jeg derimod Roskilde amt ind (hvor Køge/Skovbo høre under), så får jeg IKKE kanal Købehnavn ind i kanalisten. Resten af kanalerne er identiske.

 

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2007 kl. 11:33

Nu har jeg godt nok fuldpakken, og en Sagem60, tilsluttet "det store" tv i stuen. Men i "hobbyværelset" står mit Loewe tv, med indbygget dvb-c tuner, men ingen cam eller noget kort deri.

Det fanger alle de analoge kanaler, selvfølgelig, men skifter jeg over og prøver at søge på dvb-c tuneren fanger den DR1, DR2, TV2 og Tegnsprogskanalen. Det kan være du skal prøve at tage modulet helt ud af tv'et og prøve igen...

Kanalnummeret/frekvensen kan jeg ikke huske, men bor i det der kaldes Frederiksborg Amt (Ølstykke).



Redigeret af zaboom - 21-September-2007 kl. 11:35
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 17:18
Er det egentlig ligemeget hvilke CA modul kort man sætter i tv'et, så længe det er en viaccess?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 17:25

 

 Dette:

 


Viaccess cammodul MPEG 2+4 Modul egnet til TDC Cabel
Viaccess 1 & 2 Cammodule .
Her er den sidste nyt cammodule fra Viaccess Klare til MPEG 2 + 4
Viaccess anvendes til Franske Tyske.
ART Arabisk. Cine 5 Tyrkisk. Channel sun Koreansk .
TPS Fransk. NTV Russisk. HRT Kroatien. SRG, ViaSat (TV1000)
RTV Slowenien. NTV Hayat Albansk. Geo tv & sony tv Pakistansk & hindi.
Erotiske kanaler. * XXL * Satisfaction * Amore
( TDC Kabel tv)


Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 17:32
Der findes jo andre kortadaptere end det du viser der, som også kan bruges til TDC kabeltv, mit spørgsmål er bare om tv'et kan magte de forskellige? Så på pc-netto at den ene var til sony tv...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 17:39

 

 Specielt til Sony, gad vide hvor de adskiller sig fra de andre kort.? Det viste kort, har som du ser både MPEG2 og 4, og passer til TDC, hvor specielt vil du have det skal være.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
esbenm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-September-2007
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 17:45

Radiomanden kan du skære ud i pap hvad det vil sige /hvad er fordelen ved at det både har MPEG 2+4?

Når nu TV'et ikke har MPEG4 indbygget skalerer den så et MPEG4 signal ned til MPEG2?

Hvad sker der generelt om nogle år når der bliver sendt i MPEG4 (HD går jeg ud fra?) og ens TV ikke har dette indbygget? Skal man så have nyt TV eller en boks på?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 17:51

 

 Når nu TV'et ikke har MPEG4 indbygget skalerer den så et MPEG4 signal ned til MPEG2?  Korrekt. Den kommende standard vil være MPEG4, og kan den nuværende Tuner ikke klare HD, ja så skal du bruge en STB.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Venomous Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2007 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Specielt til Sony, gad vide hvor de adskiller sig fra de andre kort.? Det viste kort, har som du ser både MPEG2 og 4, og passer til TDC, hvor specielt vil du have det skal være.

Ville bare gerne være sikker, så jeg ikke brænder porten af. Så rolig nu med sarkasmen :P

Men tak for svaret indtil videre... Jeg har erhvervet mig et sony kdl-40x3500, ville det være tåbeligt at vælge et mpeg 2 kort, hvis ja... Hvorfor?

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu