recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony OLED eller Philips OLED HJÆLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony OLED eller Philips OLED HJÆLP

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony OLED eller Philips OLED HJÆLP
    Sendt: 04-Juni-2019 kl. 13:59
Hej,

Står i et dilemma om jeg skal vælge



Philips 65OLED903 4K Smart TV til 18.000

eller

Sony 65" 4K UHD OLED Smart TV KD65AF8 til 14.000

Hvad ville i vælge?

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:

Hej,

Står i et dilemma om jeg skal vælge
<h1>
</h1>

Philips 65OLED903 4K Smart TV til 18.000

eller

Sony 65" 4K UHD OLED Smart TV KD65AF8 til 14.000

Hvad ville i vælge?

ikke for at være uhøflig, men der er indtil flere tråde her på siden et om begge modeller. Læs dem først.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 17:36
sørme billigt for Sony.
Den ville jeg snuppe + noget eksternt lyd.


Redigeret af lahan - 04-Juni-2019 kl. 17:37
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 21:11
Sony. Helt klart. Motionflow og Dolby Vision er langt vigtigere end Ambilight.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 10:15
Jeg er MEGA glad for mit 65AF8 :-) Savner kun timeshift funktion... 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg er MEGA glad for mit 65AF8 :-) Savner kun timeshift funktion... 

Kan den ikke det hvis du tilslutter en HDD eller stor flashdrive i USB-porten?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 20:40
Som alle moderne TV har Sony AF8 USB HDD optagelse. Timeshift sker i al sin enkelhed ved tryk på optageknap, og når seningen genoptages startes optagelsen via menuen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Som alle moderne TV har Sony AF8 USB HDD optagelse. Timeshift sker i al sin enkelhed ved tryk på optageknap, og når seningen genoptages startes optagelsen via menuen.

Kunne da heller ikke forstå. Det lød sgu underligt, hvis ikke den kunne det. Det startede de fleste TV at kunne allerede omkring 2008, hvis ikke jeg husker galt.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Som alle moderne TV har Sony AF8 USB HDD optagelse. Timeshift sker i al sin enkelhed ved tryk på optageknap, og når seningen genoptages startes optagelsen via menuen.
Normalt trykker man jo bare på "pause"....  Men ja man kan trykke på "optagelse" og starte sådan en og bagefter hopper ind i menuen og afspille optagelsen.. Det vil jeg sgu ikke kalde "timeshift" men optage en udsendelse og se den. Men igen typisk Sony brugerflade :-( Men sgu et dejligt billede :-) 


Redigeret af Mr. Claude - 06-Juni-2019 kl. 09:50
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Som alle moderne TV har Sony AF8 USB HDD optagelse. Timeshift sker i al sin enkelhed ved tryk på optageknap, og når seningen genoptages startes optagelsen via menuen.
Normalt trykker man jo bare på "pause"....  Men ja man kan trykke på "optagelse" og starte sådan en og bagefter hopper ind i menuen og afspille optagelsen.. Det vil jeg sgu ikke kalde "timeshift" men optage en udsendelse og se den. Men igen typisk Sony brugerflade :-( Men sgu et dejligt billede :-) 
Du kan jo se den mens den optager, men korrekt afspilning af optaget matriale på Sony er ikke for god. Man kan jo ikke se hvor i udsendelsen man er. Måske bliver det bedre i Android 8, man kan jo håbe, for det er pænt ringe i Android 7 på Sony.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Som alle moderne TV har Sony AF8 USB HDD optagelse. Timeshift sker i al sin enkelhed ved tryk på optageknap, og når seningen genoptages startes optagelsen via menuen.
Normalt trykker man jo bare på "pause"....  Men ja man kan trykke på "optagelse" og starte sådan en og bagefter hopper ind i menuen og afspille optagelsen.. Det vil jeg sgu ikke kalde "timeshift" men optage en udsendelse og se den. Men igen typisk Sony brugerflade :-( Men sgu et dejligt billede :-) 
På Panasonic trykkes der på optageknappen ved timeshift. Og et øjeblik efter trykkes på My App knappen, som jeg har tildelt “Optagelser”, og et tryk på OK starter afspilningen af igangværende optagelse. Det fungerer rigtigt godt som timeshift når Svigermor ringer.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 23:06
Nu var ideen vel at man hurtigt kan trykke "pause" når feks tlf ringer.. og "play" når man var færdig med at ævle. Det virkede excellent på mine gamle Samsung tv... Ikk så meget pis. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu