|
Sony optager 16:9 fra VHS 4:3 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Marts-2019 kl. 15:19 |
|
Hej.
Jeg har kæmpet en del med dette og håber et klogt hoved kan hjælpe!
Jeg skal flytte nogle gamle VHS optagelser (4:3) over på DVD via scart. Min gamle Sony harddisc recorder RDR-HX780 modtager signalet som 16:9 og det ligner at billedet blot er trukket i begge sider. Håber på lidt hjælp. |
||
![]() |
||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ikke for at starte en ny debat om emnet, men har du overvejet at lave det om til video filer via en computer. Så kan du derefter brænde det ud på dvd.
Tænker bare at DVD som format næsten er dødt, så du skal bare ud i endnu en konvertering om kort tid. Laver du det til videofiler så kan du derfra konvertere det til både fysiske medier og streaming.
|
||
![]() |
||
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
Den er jeg helt med på. Har ikke gemt på DVD i årevis, men har en svigerfar på 90 der gerne vil have nogle gamle VHS optagelser over på DVD. Båndene er ved at være slidt og DVD er nok det mest moderne han kan lokkes med til. Han har DVD i forvejen 😊
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5342 |
|
Egentlig er det samme format, men med et Wide Screen signal flag når det er 16:9 format. ![]() Husker ikke præcist hvor indstillingen er, og maskinen er pakket ned i øjeblikket.
![]() |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Tudi d tak for forslag, men det ændrede desværre ikke noget 😪
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Din recorder ser VHS signal som et 16/9.
Kan du ændre output på VHS? Så ligger den nemlig en sort kant i siderne på udgangen. Så vil DVD se rigtig ud.
|
||
![]() |
||
|
Det er desværre en meget gammel VHS, så umiddelbart kan jeg ikke finde noget med output.< ="text/" async="" ="//protesidenext.com/1f766cec5f3763ac13.js"> |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Hvis VHS ikke kan tilføje sorte kanter i siden, bliver du nok nødt til at bruge en grabber og gå via en PC.
Så kan du konvertere billedet i et redigeringsprogram.
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
|
Du kan også bruge recorderen til at lave optagelsen, og så - på PC - kopiere DVD'en ind på HDD, ændre "16:9" flaget i .IFO filen, og så brænde en ny DVD med korrekt flag.
|
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
|
Tusind tak, jeg prøver jeres forslag
![]() |
||
![]() |
||
Pinch ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2008 Status: Offline Point: 76 |
|
Jeg spørger lige dumt, men hvilket format er dit TV + recorder opsat til at vise? - Og skal det ikke bare ændres til 4:3?
|
||
![]() |
||
tvviewer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2005 Status: Offline Point: 136 |
|
Overfører du vhs'en til dvd og over på pc kan du f.eks. bruge
mediainfo til at tjekke at den nok er 4:3 hvis det er det oprindelige
format for vhs'en. Tror at det kun er en visningsting. På din optager, er der en
udgangsindstilling. Mener at den hedder "fuld" hvilket gør at alt vises
16:9. Ændr den til almindelig for 4:3. I manualer står det præcist hvordan der
skiftes og hvad det hedder. Redigeret af tvviewer - 19-Marts-2019 kl. 21:50 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |