recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony optager

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 13:08
Jeg fik at vide af Viasat i sin tid at der skulle 2 ledninger til for at kunne optage for at se et program mens jeg optager et andet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 13:16
 Det er helt korrekt, begge LNB skal bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Jeg fik at vide af Viasat i sin tid at der skulle 2 ledninger til for at kunne optage for at se et program mens jeg optager et andet.
Ja, hvis de 2 kanaler der skal ses ikke er på samme MUX på satellitten har det krævet 2 ledninger, men så skal det også være Twin LNB, men det er så stadigvæk kun mod 1 satellit, og med både Viasat på 5 grader øst og tyske på 19,2 grader øst må der være 2 LNB'er på din parabol.



Spørrgsmål er om der er noget SATCR udstyr/LNB i dit setup, så der kan nøjes med 1 kabel pr satellit?

Hvor gammel er parabol og LNB'er?

EDIT: Eller er der noget DiSEqC switch ved/på parabolen?
Kan du evt. poste billeder af parabol med udstyr, hvordan det er koblet sammen?


Redigeret af JørgenT - 23-Marts-2020 kl. 13:59
Mvh. JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 13:47
Mig bekendt sender Viasat ingen gratis tyske kanaler fra 5 grader øst, så de må modtages fra en anden position. Det er LNB'en til denne anden position du skal tilslutte en eventuel ny boks.

Flemming


Redigeret af fltk - 23-Marts-2020 kl. 13:50
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 14:01
Der er 2 LNB og en switch. Husker ikke hvor gammelt anlæget er men det har en del år på bagen. 
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 14:06
Jeg får besøg af en tekniker fra Visat om lidt med nye bokse og vil forsigtig spørge ham. Men Viasat har sagt til mig flere gange at jeg ikke må optage de tyske satelitter med deres bokse. Vi bruger meget de tyske kanaler hvor der er en masse god underholdning.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Der er 2 LNB og en switch. Husker ikke hvor gammelt anlæget er men det har en del år på bagen. 


Netop som jeg tænkte. Så kan du gøre som jeg har beskrevet. Switchen, formentlig af typen Diseqc , som kobler de 2 LNB'er sammen, kan så undværes.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Men Viasat har sagt til mig flere gange at jeg ikke må optage de tyske satelitter med deres bokse.


Ikke må er jo ikke det samme som ikke kan.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Der er 2 LNB og en switch. Husker ikke hvor gammelt anlæget er men det har en del år på bagen. 
Kan du på det gamle udstyr optage og/eller se to forskellige Viasat kanaler samtidig?

Mvh. JørgenT
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henninge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:05
Hej Flemming. Jeg har i dag talt med AV-Cables, der som du siger, at det sikkert ikke vil virke med Sony-recorderen. Kender du en ny recorder med både en HDMI udgang og indgang
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:49
Måske har jeg overset noget...  Men hvorfor ikke bare købe en ny modtager med optagefunktion til de gratis tyske kanaler? Den findes fra et par hundrede kroner og op. Det samme med en ekstern harddisk.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:49
 Der er ikke HDMI In på konsum udstyr, så glem det. Det eneste på markedet i dag der er som din gamle Sony, det er Panasonic Recordere, i Tyskland findes de med DVB-S (S2).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu