|
Sony optager |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fik at vide af Viasat i sin tid at der skulle 2 ledninger til for at kunne optage for at se et program mens jeg optager et andet.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er helt korrekt, begge LNB skal bruges.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
Spørrgsmål er om der er noget SATCR udstyr/LNB i dit setup, så der kan nøjes med 1 kabel pr satellit? Hvor gammel er parabol og LNB'er? EDIT: Eller er der noget DiSEqC switch ved/på parabolen? Kan du evt. poste billeder af parabol med udstyr, hvordan det er koblet sammen?
Redigeret af JørgenT - 23-Marts-2020 kl. 13:59 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10523 |
Mig bekendt sender Viasat ingen gratis tyske kanaler fra 5 grader øst, så de må modtages fra en anden position. Det er LNB'en til denne anden position du skal tilslutte en eventuel ny boks. Flemming
Redigeret af fltk - 23-Marts-2020 kl. 13:50 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
Der er 2 LNB og en switch. Husker ikke hvor gammelt anlæget er men det har en del år på bagen.
|
|
![]() |
|
Jeg får besøg af en tekniker fra Visat om lidt med nye bokse og vil forsigtig spørge ham. Men Viasat har sagt til mig flere gange at jeg ikke må optage de tyske satelitter med deres bokse. Vi bruger meget de tyske kanaler hvor der er en masse god underholdning.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10523 |
Netop som jeg tænkte. Så kan du gøre som jeg har beskrevet. Switchen, formentlig af typen Diseqc , som kobler de 2 LNB'er sammen, kan så undværes. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Ikke må er jo ikke det samme som ikke kan. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5342 |
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hej Flemming. Jeg har i dag talt med AV-Cables, der som du siger, at det sikkert ikke vil virke med Sony-recorderen. Kender du en ny recorder med både en HDMI udgang og indgang
|
|
![]() |
|
Thomas.T ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 196 |
Måske har jeg overset noget... Men hvorfor ikke bare købe en ny modtager med optagefunktion til de gratis tyske kanaler? Den findes fra et par hundrede kroner og op. Det samme med en ekstern harddisk.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er ikke HDMI In på konsum udstyr, så glem det. Det eneste på markedet i dag der er som din gamle Sony, det er Panasonic Recordere, i Tyskland findes de med DVB-S (S2).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |