recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony projektor til Androidphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony projektor til Androidphone

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Det må jeg desværre skrive, at jeg syntes er meget lavt. Hvor vil I gemme bare nogle få videoer?

Og nu har Android TV betydeligt færre Apps end Android OS for tablets. Hvilke Android TV App vil man bruge til at overføre video filer fra trådstarters android mobiler og til en Android TV stick?


Prøv at læse hans spørgsmål igen - og du vil se, at samtlige dine indvendinger er ligegyldige. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

 Jeg har flere Android telefoner, som jeg ønsker at tilslutte.


Hej.


Tak for det lille Hint. Nogle forstår åbenbart at OP ønsker, at streame bl.a. Drtv.

Jeg havde forstået, at han OGSÅ ønskede at se video filer fra sine Android telefoner på sin ældre Sony projektor?


Jeg syntes, at det er godt at få sådanne spørgsmål frem nu. Og vil derfor spørge OP, hvad det er han ønsker at se?


Hilsen Carsten.

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 09:49
Hej igen og undskyld mit lille fravær.
Først lidt historie. 
Måske er det 18-19 år siden, at jeg købte Sony projektoren, der blev flittigt brugt til mine mange foredrag overalt i Jylland. Ofte 3 gange om ugen og med op til 250 tilskuere på en aften.
Jeg mener at jeg gav ca 7000 kr for projektoren.
Dengang havde jeg en bærbar PC med, hvor VGA stikkene passede.

Jeg blev efterhånden træt af at holde disse foredrag, skønt jeg kunne tjene op til 14.000 kr på sådan en aften og med masser af bogsalg. Grunden til ophøret var, at udfordringen forsvandt og at jeg næsten følte mig som en båndoptager, der gengav indholdet i omkring 3 timer.
Nu har projektoren stået i et skab i en taske i flere år.

Vi besøgte for en uges tid siden en af mine kones malerkunstveninder, (vi hr et større galleri). Veninden havde en ligeså gammel projektor som min, og hun havde et iphone stik med et VGAstik i den anden ende.
Hun benyttede projektoren til at projicere virkelig kompliceret grafik af blomster fra fotos op på et lærred.

Mine tanker gik på måske selv at prøve dette. Jeg kan jo ikke rigtig nænne at smide min gamle ven, projektoren væk.

For 10 år siden virkede projektoren som vort enormt store TV på en finpudset hvid væg. Selv vort 65" Oled, når ikke op i denne størrelse.
Jeg har dog stadig et kæmpelærred i en 30 m2 spisestue, og det kunne da tænkes, at både Netflix, en optaget video, flowTV, billeder også skulle vises fra projektoren. også selv om kvaliteten ikke er optimal.
Men det er jo, som Klaus rigtigt skriver, et spørgsmål, om det hele i kroner er det værd.



Redigeret af bentpetersson - 19-Marts-2021 kl. 09:50
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 10:43
Hej.

Mange tak for din forklaring. I går aftes prøvede jeg nogle ting af, mens vi så TV streamet via min PC.

Jeg fandt to forskellige Android App, som jeg både installerede på min Android H96 Max Boks med 16 GB eMMC samt min Motorola Android Mobil.

Det første var Samsung Smart Switch Mobile


Men det krævede tilladelse til at kopiere en masse mobil relaterede ting over til min Android Boks.
Og det ønskede jeg ikke.

Det andet var Copy My Data


Det satte jeg til at kopiere film fra min Mobil over til min Android Boks.

jeg havde 3 film og en trailer i min mobils Movie katalog. Det nåede kun at kopiere traileren og det meste af den første film, før at systemet hang, da der ikke var mere ledig eMMC hukommelse.
Jeg kan dog se både traileren og det meste af første film på min Android Boks uden problemer.

Så min konklusionen må være, at det er muligt at kopiere film fra Android til Android, hvis man har plads nok.

På grund af denne oplevelse, syntes jeg stadig at 4,8 GB ledig plads er for lidt, hvis de både skal være plads til diverse Apps, billeder samt optaget video.

Hilsen Carsten. 

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 10:45
Min plan er, at imorgen lørdag kommer min kones veninde på besøg. Hun tager sin iPhone og stikket med, så jeg kan afprøve om min projektor dur på denne måde.
Hvis ja, så er måske en af mine, der har en gammel iphone i overskud.

Udover det vil jeg forsøge jeres forslag, men jeg har ikke lyst til at købe noget som jeg ikke kan aflevere igen, hvis det ikke fungerer. Så jeg vil ogsåntage en ny snak med av-connection, der bor i nærheden.
PS . Jeg har ikke nået at læse dit indlæg Carsten.


Redigeret af bentpetersson - 19-Marts-2021 kl. 10:46
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

...

Jeg har flere Android telefoner, som jeg ønsker at tilslutte.


Jeg købte en ledning med hanstik VGA og USB-C, men det lykkedes ikke at skabe forbindelse. Jeg afleverede det igen.

Hvilket stik har dine android teleforner?

Måske er det en MHL to VGA converter du skal bruge?

https://www.youtube.com/watch?v=xCyO-9EBt1E


Ikke noget jeg selv har prøvet, kun set omtalt.  Wink

Mvh. JørgenT
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2021 kl. 12:08
Mine to sidste oneplus 7T og 5 havde begge usb C
Og min Samsung Galaxy S5 USB Mini (mener jeg).
Jeg tror efter googling ikke at de to oneplus kan overføre signalere, men mit håber ligger i Samsung
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 14:16
Update.
Jeg forsøgte herefter, at tilslutte en iPhone til projektoren. Uden held.

I projektorens indstillinger ændrede jeg derefter på tilslutning af stikket. Jeg fandt en menu, der hed computer. Så kunne det lade sig gøre.
Et det så kun med iPhone at det kan lade sig gøre? Måske. Måske ikke.

Jeg hentede derfor igen en VGA til USB-C ledning.

Tændte og minsandten. Det fungerede. 

Det var godt. Tak for hjælpen allesammen 🤪


Redigeret af bentpetersson - 23-Marts-2021 kl. 14:17
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu